fbpx
logo
Szukaj
open close

REGULAMIN APLIKACJI MOBILNEJ – POGOTOWIE DIETETYCZNE

Obowiązuje od 24.04.2023 r.

 

§1 CO OKREŚLA NASZ REGULAMIN?

  1. Nasz regulamin określa ogólne warunki, zasady, prawa i obowiązki użytkowników, usługodawcy oraz sposób świadczenia usług dostępnych w aplikacji mobilnej – Pogotowie dietetyczne, dalej zwanej "Aplikacją mobilną"/"Aplikacją".
  2. Aplikację mobilną prowadzi Iwona Wierzbicka, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Ajwendieta Dietetyka Kliniczna Iwona Wierzbicka, wpisana do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki pod adresem ul. Łowicka 1, 45 - 324 Opole, NIP 9910011175, REGON 531552257, którą w dalszej części regulaminu będziemy nazywać "Usługodawcą".
  3. Aplikacja ma charakter pomocniczy w prowadzeniu Użytkownikom zdrowego stylu życia, w szczególności poprzez umożliwienie Użytkownikom prowadzenia różnego rodzaju dzienników, wykresów czy tworzenia list z tym związanych. Poza tym, znajdziesz w niej zaawansowaną i specjalistyczną wiedzę z zakresu zdrowego stylu życia, w szczególności z zakresu dietetyki, jak np. opisy dotyczące różnego rodzaju diet, jadłospisy czy przepisy kulinarne.
  4. Kontakt z nami jest zawsze możliwy:
    1. za pośrednictwem poczty elektronicznej, pod adresem: [email protected]
    2. pod numerem telefonu: +48 796 122 070.
  5. Regulamin jest nieprzerwanie i nieodpłatnie udostępniony na stronie Serwisu oraz w Aplikacji, w taki sposób, abyś miał możliwość jego pozyskania, odtwarzania i utrwalania w każdej chwili. Poza tym możesz go również wydrukować lub zapisać na urządzeniu, z którego korzystasz.

§2 SŁOWNICZEK

Pojęcia zapisane dużą literą mają znaczenia nadane im w Regulaminie Serwisu Internetowego, natomiast pojęcia określone poniżej mają następujące znaczenie:

Aktualizacja - modyfikacja Usługi cyfrowej, w tym jej zabezpieczeń, która jest niezbędna do zachowania zgodności Usługi cyfrowej z Umową;
Apple - w zależności od kraju Użytkownika Apple, będące operatorem sklepu internetowego AppStore, oznacza:

  1. Apple Inc., z siedzibą przy One Apple Park Way, Cupertino, Kalifornia, dla użytkowników w Ameryce Północnej, Środkowej i Południowej (oprócz Kanady) oraz na terytoriach zależnych i posiadłościach USA; oraz posiadłościach Francji i Wielkiej Brytanii w Ameryce Północnej, Ameryce Południowej i na Karaibach;
  2. Apple Canada Inc., z siedzibą przy 120 Bremner Blvd., Suite 1600, Toronto ON M5J 0A8, Kanada dla użytkowników w Kanadzie lub jej terytoriach zależnych i posiadłościach;
  3. iTunes K.K., z siedzibą przy Roppongi Hills, 6-10-1 Roppongi, Minato-ku, Tokio 106-6140, Tokio dla użytkowników w Japonii;
  4. Apple Pty Limited, z siedzibą przy Level 3, 20 Martin Place, Sydney NSW 2000, Australia, dla użytkowników w Australii, Nowej Zelandii, w tym posiadłościach na wyspach, terytoriach zależnych i w powiązanych jurysdykcjach; oraz
  5. Apple Distribution International Ltd., z siedzibą przy Hollyhill Industrial Estate, Hollyhill, Cork, Irlandia, dla pozostałych użytkowników.

AppStore - sklep internetowy z aplikacjami mobilnymi prowadzony przez Spółkę Apple, przeznaczony dla Urządzeń mobilnych z systemem iOS;
Dni robocze - są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
Dostęp Premium - odpłatny, czasowy dostęp do dodatkowych treści, Usług świadczonych drogą elektroniczną i różnych innych funkcjonalności, które nie są dostępne w Aplikacji bez wykupienia Dostępu Premium. Zakres odpłatnych treści, Usług i funkcjonalności opisany jest w Dostępie Premium na stronie Serwisu i w Aplikacji;
Google - w zależności od kraju zamieszkania Użytkownika Google oznacza: Google Commerce Limited, Google LLC lub Google Asia Pacific Pte. Ltd, będące operatorem sklepu internetowego Google Play;
Google Play - sklep internetowy z aplikacjami mobilnymi pod nazwą: Sklep Play, prowadzony przez Google, przeznaczony dla Urządzeń mobilnych z systemem AndroidTM;
Kodeks Cywilny - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
Konsument - Użytkownik będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego;
Konto - przydzielona Użytkownikowi, który dokonał Rejestracji i aktywowania Konta, część Aplikacji, za pomocą której Użytkownik może dokonywać określonych działań w ramach Aplikacji. Konto należy aktywować zgodnie ze wskazówkami otrzymanymi w wiadomości mailowej, wysłanej na adres Użytkownika wskazany podczas Rejestracji. W przypadku nieotrzymania wiadomości, o której mowa w zdaniu poprzednim, Użytkownik jest proszony o kontakt z Usługodawcą w celu dokonania ręcznej aktywacji Konta, pod adresem e-mail lub numerem telefonu wskazanymi w pkt I ppkt 4 powyżej;
Panel Pacjenta - platforma internetowa prowadzona przez Usługodawcę pod adresem panel.ajwendieta.pl. Zasady działania Panelu Pacjenta zostały uregulowane w odrębnym dokumencie w postaci Regulaminu Panelu Pacjenta;
Przedsiębiorca - Użytkownik będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu cywilnego, z wyjątkiem osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.;
Regulamin - niniejszy dokument;
Regulamin Serwisu Internetowego/ Regulamin Serwisu - dokument regulujący zasady działania strony internetowej prowadzonej przez Usługodawcę pod adresem www.ajwendieta.pl;
Rejestracja - jednorazowa czynność polegająca na założeniu Konta Użytkownika w Aplikacji, Serwisie Internetowym lub w Panelu Pacjenta, na zasadach wskazanych w pkt VI Regulaminu;
Umowa o dostarczanie Usługi cyfrowej - umowa o dostarczanie Usługi cyfrowej w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, zawarta pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem, na zasadach określonych w pkt IV Regulaminu;
Urządzenie mobilne/Urządzenie - urządzenie pozwalające na korzystanie z Aplikacji oraz usługi transmisji danych, w szczególności telefon komórkowy, działające w oparciu o system operacyjny AndroidTM lub IOS;
Usługa cyfrowa - usługa cyfrowa w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, pozwalająca Użytkownikowi m.in. na wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie oraz dostęp do danych w postaci cyfrowej, dostarczana w sposób ciągły w postaci dostępu do Aplikacji;
Usługi - usługi świadczone przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.);
Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827);
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną - ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
Użytkownik - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która może korzystać z Usług dostępnych w Serwisie;
Zmiana - modyfikacja Usługi cyfrowej, która nie jest niezbędna do zachowania zgodności Usługi cyfrowej z Umową o dostarczanie Usługi cyfrowej i nie wiąże się z kosztami po stronie Konsumenta.

§3 OGÓLNE ZASADY KORZYSTANIA Z APLIKACJI

  1. Korzystanie z Aplikacji może się odbywać wyłącznie na zasadach i w zakresie wskazanym w Regulaminie oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
  2. Aby sprawnie korzystać z naszej Aplikacji musisz spełnić minimalne wymagania techniczne, czyli potrzebujesz:
    1. następującego systemu operacyjnego Urządzenia mobilnego: Android od wersji 6.0 do aktualnej lub Ios od wersji 14;
    2. dostępu do poczty elektronicznej;
    3. aktywnej i poprawnie skonfigurowanej na Urządzeniu mobilnym usługi transmisji danych udostępnionej przez operatora telekomunikacyjnego lub uruchomionego łącza bezprzewodowego.
  3. Pamiętaj proszę, że korzystanie z Usług, które są świadczone drogą elektroniczną, może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego Użytkownika sieci Internet, także po Twojej stronie. Możesz bowiem spotkać się z ryzykiem wprowadzenia do Twojego systemu teleinformatycznego szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji Twoich danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć takiego ryzyka, zalecamy abyś korzystając z naszej Aplikacji, stosował właściwe środki techniczne, które zminimalizują wystąpienie ryzyk. Dobrym rozwiązaniem jest korzystanie np. z programów antywirusowych i zapór sieciowych typu firewall.
  4. Jako Użytkownik Aplikacji nie możesz stosować urządzeń, oprogramowania oraz metod mogących zakłócić jego działanie.
  5. Zabronione jest również korzystanie przez Użytkownika z Aplikacji w sposób naruszający przepisy prawa, dobre obyczaje, dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Usługodawcy, a w szczególności dostarczanie treści o charakterze bezprawnym.
  6. Wszelkie prawa do Aplikacji, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jej nazwy, a także do formularzy, logotypów oraz wszelkich treści publikowanych i udostępnianych w ramach Aplikacji należą do Usługodawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
  7. Usługodawca ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i akcji promocyjnych, których warunki każdorazowo zostaną podane w Aplikacji. Promocje wskazane w Aplikacji nie podlegają łączeniu, o ile regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
  8. W zakresie, w jakim korzystanie z Aplikacji i Usług dostępnych w jej ramach, jest Usługą cyfrową, zastosowanie mają przepisy rozdziału 5b Ustawy o prawach konsumenta.
  9. Wszelkie treści, informacje, w tym w szczególności opisy diet, jadłospisy czy przepisy kulinarne prezentowane na stronach Aplikacji są aktualne i zostały przygotowane przez Usługodawcę z najwyższą starannością. Informacje i treści, o których mowa w zdaniu poprzednim są opinią ich autora i nie stanowią porad medycznych lub oficjalnych wskazówek w danej dziedzinie.
  10. Informacje i treści dotyczące szeroko pojętej tematyki zdrowotnej, zawsze powinny być traktowane jedynie jako uzupełnienie, a nie zastępstwo indywidualnej konsultacji, czy porady z lekarzem, dietetykiem lub innym specjalistą w danej dziedzinie, który przygotowuje różnego rodzaju zalecenia zdrowotne w oparciu o wywiad medyczny, czy wyniki badań. Przed skorzystaniem z diety lub zastosowaniem jakichkolwiek wskazówek, opisanych na stronie Serwisu, Usługodawca rekomenduje zasięgnąć indywidualnej porady u lekarza lub specjalisty.
  11. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek skutków ubocznych, powstałych w wyniku stosowania się np. do różnego rodzaju porad, zaleceń, jadłospisów, czy diet, należy skontaktować się z lekarzem lub dietetykiem w ramach indywidualnej konsultacji.

§4 UMOWA O DOSTARCZENIE USŁUG CYFROWYCH – KORZYSTANIE Z APLIKACJI

  1. Umowa o dostarczanie Usługi cyfrowej w postaci dostępu do Aplikacji, zawierana jest w momencie możliwości pobrania Aplikacji na Urządzenie mobilne.
  2. Użytkownik może pobrać Aplikację na Urządzenie mobilne za pośrednictwem Google Play lub AppStore, na zasadach określonych odpowiednio przez Google lub Apple.
  3. W ramach Umowy o dostarczanie Usługi cyfrowej, Użytkownik uzyskuje możliwość korzystania z Aplikacji, w tym z poszczególnych funkcjonalności i Treści cyfrowych w niej dostępnych.
  4. Użytkownik może korzystać z Aplikacji również w rozszerzonym zakresie w ramach odpłatnego Dostępu Premium. Użytkownik może dokonać zakupu dostępu Premium na zasadach opisanych w pkt V.
  5. Użytkownik poprzez zamieszczenie w Aplikacji treści, takich jak opisy, parametry i inne elementy, udziela Usługodawcy nieodpłatnej i niewyłącznej licencji wraz z prawem do udzielania sublicencji do ich publikowania na portalach społecznościowych, aplikacjach, widetach lub innych kanałach Usługodawcy bez ograniczenia czasowego i terytorialnego np. w postaci printscreenów prezentujących działanie funkcjonalności Aplikacji. Treści publikowane przez Usługodawcę nie będą zawierały danych osobowych Użytkownika, a ich wykorzystanie przez Usługodawcę będzie miało na celu prezentację Aplikacji.
  6. Umowa o dostarczanie Usługi cyfrowej w postaci dostępu do Aplikacji zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą odinstalowania Aplikacji z Urządzenia mobilnego, w sposób standardowy dla danej wersji systemu operacyjnego zainstalowanego na Urządzeniu mobilnym.
  7. Usługodawca zobowiązuje się dostarczać Konsumentowi Aktualizacje Usługi cyfrowej przez czas trwania Umowy o dostarczenie Usługi cyfrowej w sposób ciągły.
  8. Użytkownik zgadza się współpracować z Usługodawcą, w przypadku Aktualizacji, o ile będzie ona przeprowadzona w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych środków technicznych.
  9. Usługodawca może dokonać Zmiany Usługi cyfrowej dostarczanej w sposób ciągły z ważnych powodów, w tym w przypadku gdy jest ona niezbędna do dostosowania Usługi cyfrowej w sposób ciągły:
    1. do nowego środowiska technicznego lub
    2. do wzrostu liczby użytkowników lub z innych istotnych względów eksploatacyjnych.
  10. Informacje o Zmianie są przekazywane Konsumentowi minimum 14 dni przed wdrożeniem Zmian wraz z opisem Zmian na adres poczty elektronicznej, który Konsument wskazał podczas składania Zamówienia.
  11. W przypadku Zmian, które w sposób istotny wpłyną negatywnie na dostęp lub korzystanie z Usługi cyfrowej dostarczanej w sposób ciągły, Konsument może wypowiedzieć Umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia poinformowania Konsumenta o Zmianach lub dokonania Zmian.

§5 UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUGI DOSTĘPU PREMIUM

  1. Użytkownik może korzystać z Aplikacji w podstawowym zakresie, który jest nieodpłatny oraz w zakresie rozszerzonym w ramach zakupionego Dostępu Premium.
  2. Użytkownik może dokonać zakupu Dostępu Premium za pośrednictwem Strony Internetowej Serwisu, na zasadach opisanych w Regulaminie Serwisu lub za pośrednictwem Aplikacji w sklepie internetowym AppStore lub Google Play, na zasadach opisanych odpowiednio w regulaminach Apple, Google oraz w niniejszym Regulaminie.
  3. Szczegółowe warunki dotyczące zakresów przedmiotowych poszczególnych Dostępów Premium, wskazane są w opisie każdego Dostępu Premium, na stronie Serwisu oraz w Aplikacji.
  4. Opisy Dostępów Premium stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy o świadczenie Usługi Dostępu Premium w rozumieniu  art. 71 Kodeksu cywilnego.
  5. Umowa o świadczenie Usługi Dostępu Premium jest zawierana na czas nieoznaczony zgodnie z odrębnymi regulaminami Google Play oraz AppStore, na okres czasu (dalej jako: "Okres czasu") wybrany przez Użytkownika w ramach danego Dostępu Premium.
  6. Po upływie okresu wybranego przez Użytkownika, o którym mowa w ppkt powyżej, Umowa odnawia się na kolejny Okres czasu wybrany przez Użytkownika przy ostatnio dokonanym zakupie Dostępu Premium (Data odnowienia).
  7. Opłaty za korzystanie z Dostępu Premium pobierane są przez Google lub Apple bez aktywnego udziału Użytkownika, za pośrednictwem płatności obsługiwanej przez Google Play lub AppStore. Warunki tej płatności mogą być uregulowane w odrębnych regulaminach Google Play lub AppStore.
  8. W celu rezygnacji z korzystania z Dostępu Premium, Użytkownik powinien anulować Dostęp Premium za pośrednictwem ustawień w Google lub Apple, przed Datą odnowienia, na zasadach odrębnie określonych przez Google lub Apple oraz zgodnie z ich wskazówkami. Samo odinstalowanie Aplikacji z urządzenia nie jest jednoznaczne z anulowaniem Dostępu Premium. Aby skutecznie zrezygnować z Dostępu premium, konieczne jest spełnienie warunku, o którym mowa w zdaniu pierwszym niniejszego pkt.

§6 KONTO

  1. Przeglądanie niektórych treści prezentowanych w Aplikacji lub korzystanie z niektórych funkcjonalności, czy Usług świadczonych drogą elektroniczną dostępnych w Aplikacji, wymaga od Użytkownika Rejestracji Konta i zalogowania się do niego.
  2. Usługodawca wykorzystuje system SSO (Single Sign On – system centralnego zarządzania użytkownikami), w związku z czym dokonanie Rejestracji na stronie Aplikacji powoduje automatyczne założenie Kont i możliwość zalogowania się na stronie Serwisu oraz w Panelu Pacjenta.
  3. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego w Aplikacji.
  4. Użytkownik dokonujący Rejestracji za pośrednictwem Aplikacji, ma możliwość zarejestrowania się a następnie logowania za pomocą Facebooka oraz w zależności od systemu Urządzenia mobilnego, z którego korzysta - Google’a lub Apple ID. W takim przypadku, adres e-mail wykorzystywany do Rejestracji musi być taki sam jak adres e-mail wykorzystywany do logowania się na tych portalach, tj. na Facebooku, Google oraz Apple ID.
  5. Użytkownik nie może posiadać więcej niż jednego Konta przypisanego do jednego adresu poczty elektronicznej.
  6. Użytkownikowi nie wolno korzystać z Kont innych Użytkowników oraz udostępniać innym osobom możliwości korzystania z Konta, w tym ujawniać hasła dostępu do Konta.
  7. Poprzez dokonanie Rejestracji Konta, Użytkownik oświadcza, że dane podane przez niego w formularzu rejestracyjnym są prawdziwe i nie naruszają praw osób trzecich. Użytkownik w ramach korzystania z Konta ma możliwość uzupełnienia danych w nim wskazanych.
  8. Konto zawiera dane Użytkownika podane przez niego podczas Rejestracji oraz dane edytowane przez Użytkownika dobrowolnie po Rejestracji.
  9. Z zastrzeżeniem ppkt 10 poniżej, w przypadku Rejestracji Konta w Aplikacji, Użytkownik może zalogować się na stronie Serwisu bez konieczności ponownej Rejestracji, wykorzystując login i hasło ustanowione przy Rejestracji w Aplikacji.
  10. W przypadku Rejestracji Konta w Aplikacji dane rejestrowe mogą zostać automatycznie przekazane na stronę Serwisu, może więc nastąpić konieczność ponownej Rejestracji na stronie Serwisu, przy użyciu takiego samego loginu i hasła, które zostały użyte przy rejestracji w Aplikacji.
  11. W przypadku Rejestracji Konta na stronie Serwisu, dane rejestrowe przekazywane są automatycznie do Aplikacji, Użytkownik może więc zalogować się na do Aplikacji bez konieczności ponownej Rejestracji, wykorzystując login i hasło ustanowione przy Rejestracji w Serwisie.

§7 LIKWIDACJA KONTA

  1. Użytkownik może w każdej chwili złożyć do Usługodawcy wniosek o usunięcie Konta, poprzez wystosowanie wniosku za pośrednictwem wiadomości elektronicznej lub poprzez naciśnięcie przycisku dedykowanemu zgłoszeniu usunięciu Konta.
  2. Użytkownik może cofnąć wniosek o usunięcie Konta, w przypadku wniosku złożonego za pośrednictwem przycisku - w ciągu 14 dni od dnia otrzymania od Usługodawcy potwierdzenia przyjęcia wniosku o usunięcie Konta, natomiast w przypadku wniosku złożonego za pośrednictwem wiadomości elektronicznej – w ciągu 14 dni od dnia złożenia tego wniosku. Jeśli Użytkownik nie cofnie wniosku w terminie wskazanym w zdaniu poprzednim, Usługodawca usunie Konto.
  3. W przypadku naruszenia przez Użytkownika będącego Konsumentem postanowień niniejszego Regulaminu, Usługodawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu, może zawiesić możliwość korzystania z Konta, na czas przez siebie oznaczony lub rozwiązać umowę o świadczenie Usługi prowadzenia Konta z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.
  4. W przypadku naruszenia przez Użytkownika będącego Przedsiębiorcą postanowień niniejszego Regulaminu, przepisów prawa lub dobrych obyczajów, Usługodawca może rozwiązać Umowę w trybie natychmiastowym (usunąć Konto) lub zawiesić jej wykonywanie w ramach Konta. Więcej informacji dotyczących natychmiastowego rozwiązania lub zawieszenia wykonywania Umowy zostało wskazanych w pkt VIII Regulaminu.
  5. Z chwilą usunięcia Konta na wniosek lub w wyniku naruszeń, o których mowa w ppkt 3 i 4 powyżej, Umowa o dostarczanie Usługi cyfrowej ulega natychmiastowemu rozwiązaniu, co wiąże się z bezpowrotną utratą wszelkich danych zamieszczonych w ramach Konta w Aplikacji.
  6. Likwidacja Konta za pośrednictwem Aplikacji nie jest jednoznaczna z rozwiązaniem Umowy o świadczenie Usługi Dostępu Premium zakupionej Google lub Apple. Rezygnacja z Dostępu Premium następuje poza Aplikacją.

§8 USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

  1. Świadczenie Usług odbywa się na zasadach określonych w niniejszym dokumencie.
  2. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Aplikacji, korzystanie z bezpłatnych oraz płatnych Usług świadczonych drogą elektroniczną. Płatne Usługi dostępne są dla Użytkowników, którzy wykupili Dostęp Premium.
  3. Usługodawca umożliwia wszystkim Użytkownikom korzystanie m.in. z następujących bezpłatnych Usług:
    z zastrzeżeniem ppkt 4 lit. 5 poniżej, przeglądania informacji zamieszczonych w Aplikacji, w tym m.in. przepisów kulinarnych, opisów diet, planów żywieniowych, artykułów tematycznie związanych z Aplikacją;

    1. przekierowania na zewnętrzne strony social mediów;
    2. odtwarzania filmów video związanych z dietetyką;
    3. przeglądanie, tworzenie i aktualizacja dzienników, wykresów, czy różnego rodzaju list;
    4. korzystania z timera treningowego;
    5. założenia i prowadzenia Konta.
  4. Poza Usługami opisanymi w ppkt 3 powyżej, Użytkownicy posiadający Dostęp Premium, mogą korzystać m.in. z następujących płatnych Usług:
    1. przeglądania większej ilości treści prezentowanych w Aplikacji, np. w postaci większej ilości przepisów kulinarnych;
    2. dodawania przepisów kulinarnych do ulubionych;
    3. wyszukiwania haseł i przeglądania słownika pojęć;
    4. tworzenia list zakupów, na podstawie przepisów dodanych do ulubionych.
  5. Użytkownik posiadający Konto, po zalogowaniu się do niego, może korzystać m.in. z następujących Usług:
    1. dodania przepisów kulinarnych do ulubionych;
    2. synchronizacja danych i informacji wprowadzanych do dzienniczka.

§9 PRAWA I OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKÓW

  1. Użytkownik będący Konsumentem może odstąpić od Umowy bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  2. Użytkownik może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od Umowy udostępnianego przez Usługodawcę w Serwisie Internetowym.
  3. Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Usługi cyfrowej lub od dnia zawarcia Umowy o świadczenie Usługi Dostępu Premium.
  4. Usługodawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  5. Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadkach określonych w art. 38 ust. 1 i 2 Ustawy o prawach konsumenta.
  6. Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone m.in. w przypadkach:
    1. Umowy o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
    2. Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych, niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Usługodawca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta.
  7. Usługodawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności. Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem.
  8. Usługodawca, na żądanie Konsumenta, udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z Usługi cyfrowej dostarczanej przez Usługodawcę, z wyjątkiem:
    1. gdy są użyteczne wyłącznie w związku z Usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy;
    2. tych, które dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta w trakcie korzystania z Usługi cyfrowej przez Usługodawcę;
    3. gdy zostały połączone przez Usługodawcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków.
  9. Konsument ma prawo odzyskać Treści cyfrowe od Usługodawcy nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony Usługodawcy, w terminie 14 dni w formacie CSV lub innym powszechnie używanym, przeznaczonym do odczytu maszynowego.
  10. W przypadku odstąpienia od Umowy o dostarczanie treści cyfrowej, Konsument powstrzymuje się od korzystania z tej Treści cyfrowej lub udostępniania ich osobom trzecim.
  11. Każdy Użytkownik Aplikacji jest zobowiązany do:
    1. korzystania z Aplikacji w sposób zgodny z prawem, dobrymi obyczajami, a także postanowieniami Regulaminu, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich,
    2. wprowadzania do Aplikacji danych zgodnych ze stanem faktycznym oraz informowania niezwłocznie o jakichkolwiek zmianach dotyczących przekazanych Usługodawcy danych,
    3. niestosowania urządzeń, oprogramowania oraz metod mogących zakłócić działanie Aplikacji,
    4. niedostarczania treści o charakterze bezprawnym.
  12. Użytkownik nie może prowadzić działań zmierzających do obciążania skrzynek odbiorczych innych Użytkowników czy Usługodawcy, a w szczególności nie jest dopuszczalne wysyłanie wiadomości reklamowych.
  13. Usługodawca zobowiązuje się dostarczać Konsumentowi Aktualizacje Usług cyfrowych przez czas trwania Umowy o dostarczenie Usługi cyfrowej.
  14. Użytkownik zgadza się współpracować z Usługodawcą w przypadku Aktualizacji, o ile będzie ona przeprowadzona w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych środków technicznych.
  15. Usługodawca może dokonać Zmiany Usługi cyfrowej z ważnych powodów, w tym w przypadku gdy jest ona niezbędna do dostosowania Usług cyfrowych:
    1. do nowego środowiska technicznego lub
    2. do wzrostu liczby użytkowników lub z innych istotnych względów eksploatacyjnych. Informacje o Zmianie jest przekazywana Konsumentowi minimum 14 dni przed wdrożeniem Zmian wraz z opisem Zmiany na adres poczty elektronicznej, który Konsument wskazał podczas składania Zamówienia.
  16. W przypadku Zmian, które w sposób istotny wpłyną negatywnie na dostęp lub korzystanie z Usług cyfrowych, Konsument może wypowiedzieć Umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia poinformowania Konsumenta o Zmianach lub dokonania Zmian.
  17. Użytkownik będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    1. jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy;
    2. jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Użytkownikiem a Usługodawcą;
    3. może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Użytkownikiem a Usługodawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email [email protected];
    4. złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§10 PRAWO WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ

  1. Usługodawca w ramach zawarcia Umowy o dostarczenie Usługi cyfrowej, udziela Użytkownikowi nieodpłatnej i niewyłącznej licencji do korzystania z treści zamieszczonych w Aplikacji, w tym w szczególności ułożonych diet, planów żywieniowych, czy materiałów naukowych (dalej zwanych: „Przedmiotem Licencji”) na polach eksploatacji przez okres trwania Umowy o dostarczanie Usługi cyfrowej (dalej zwanej: „Licencją”). Usługodawca udziela Użytkownikowi Licencji do korzystania z Przedmiotu Licencji na następujących polach eksploatacji:
    1. wprowadzania do pamięci Urządzenia mobilnego Użytkownika, jeżeli Aplikacja przewiduje taką funkcjonalność;
    2. wykorzystywanie w dowolnej formie tylko i wyłącznie na własne, prywatne potrzeby Użytkownika.
  2. Biorąc pod uwagę ppkt 1 poniżej, Użytkownikowi zabrania się m.in.: kopiowania, powielania, rozpowszechniania w całości lub w części, upubliczniania, wprowadzania do obrotu, wykorzystywania w celach marketingowych i promocyjnych Przedmiotu Licencji oraz wszelkich innych czynności wykraczających poza pola eksploatacji, określone w ppkt 1 powyżej.
  3. Usługodawca oświadcza, że posiada prawo do wszystkich Przedmiotów Licencji, a w szczególności autorskie prawa majątkowe, prawa pokrewne oraz prawa własności przemysłowej.
  4. Użytkownikowi nie przysługuje prawo do udzielania sublicencji w zakresie Licencji udzielonych zgodnie z niniejszym punktem Regulaminu.

§11 REKLAMACJE W ZAKRESIE USŁUGI CYFROWEJ

  1. Usługodawca zobowiązuje się dostarczyć Usługi cyfrowe zgodne z Umową.
  2. Usługodawca odpowiada z tytułu niezgodności Usługi cyfrowej z umową na zasadach określonych w art. 43i - 43l Ustawie o prawach konsumenta wobec Klienta będącego Konsumentem oraz Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Rękojmia wobec Przedsiębiorców jest wyłączona.
  3. Reklamacje dotyczące Usługi cyfrowej należy przesłać na adres e-mail: [email protected].
  4. W związku z rozpatrzeniem reklamacji i ustalenia czy brak zgodności Usługi cyfrowej z umową wynika z cech środowiska cyfrowego Użytkownika, Użytkownik ma obowiązek współpracy z Usługodawcą. Usługodawca zadba, aby współpraca ta przebiegała w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla Konsumenta środków technicznych.

§12 REKLAMACJE W ZAKRESIE ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

  1. Użytkownik może zgłaszać Usługodawcy reklamacje w związku z funkcjonowaniem Aplikacji i korzystaniem z Usług. Reklamacje można zgłaszać pisemnie na adres: Ajwendieta Dietetyka Kliniczna Iwona Wierzbicka, ul. Łowicka 1, 45 - 324 Opole, na adres poczty elektronicznej: [email protected] lub pod numerem telefonu: +48 796 122 070.
  2. W reklamacji Użytkownik powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu, jeżeli jest to możliwe dołączając wyraźne obrazy print screen z ekranu lub zdjęcia obrazujące zaistniały problem, natomiast w przypadku Użytkowników posiadających Konto dodatkowo wskazanie loginu do swojego Konta.
  3. Usługodawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania. W przypadku braków w reklamacji Usługodawca wezwie Użytkownika do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Użytkownika.

§13 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Podane przez Użytkowników dane osobowe Usługodawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności, dostępną w Aplikacji.

§14 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Wyłącznym źródłem zobowiązań Usługodawcy jest niniejszy Regulamin oraz bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.
  2. Zawarte w niniejszym Regulaminie zapisy dotyczące Konsumenta, w przedmiocie odstąpienia od umowy oraz reklamacji, stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Nie stosuje się zapisów o pozasądowych sposobach rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
  3. Regulamin jest dostępny w języku polskim.
  4. Powielanie bądź publikowanie niniejszego Regulaminu lub jego części bez pisemnej zgody Usługodawcy jest zabronione.
  5. O ile bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
  6. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem, będącym Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
  7. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem, będącym Przedsiębiorcą, z wyłączeniem osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, dla których Umowa świadczenia Usług drogą elektroniczną jest bezpośrednio związana z ich działalnością gospodarczą, ale nie ma charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nie działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
  8. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
  9. O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Użytkownik zostanie poinformowany poprzez informacje zamieszczone w Aplikacji, zawierające zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Użytkownicy posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. W razie, gdy Użytkownik posiadający Konto, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Usługodawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Zawiadomienie Usługodawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje rozwiązaniem Umowy.

 

Formularz reklamacji usługi - Pogotowie Dietetyczne

Formularz odstąpienia od umowy świadczenia usług - Pogotowie Dietetyczne