logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

10 powodów dla których warto jeść jaja

10 powodów dla których warto jeść jaja

jaja-top.jpg

Nie będzie żadnych naukowych dowodów, żadnych witamin czy minerałów, o tym już było. Tym razem dlaczego to jaja a nie chleb powinny być na śniadanie i o wyższości jaj nad innymi produktami. Trochę z przymrużeniem oka.

1. Żółty i pomarańczowy kolor żółtka, to jak słońce o poranku na moim talerzu – działają kojąco, poprawiają nastrój, szczególnie kiedy za oknem buro.

2. Najbardziej biodostępne źródło białka, witamin, minerałów, tłuszczów i cholesterolu dla komórek nerwowych. Nie ma drugiego tak odżywczego (poza wątróbką) pokarmu, co powoduje pozytywne nakręcenie moich myśli. Wiem że jem to co dla mnie najlepsze i to jest właśnie ta prawdziwa energia na cały poranek, a nie tam jakieś ciastka.

3. Jajka nigdy się nie nudzą, można je przygotować na tyle sposobów, że każdego dnia przez trzy miesiące można jeść coś niepowtarzalnego. Jeśli inni mogą codziennie, a nawet kilka razy dziennie przez kilkanaście lat jeść chleb to jest to kwestia nastawienia? Kiedy rano wstaję myślę sobie moje kochane jajeczka, z czym dziś was zjem 🙂

4. Jaja dają mi uczucie sytości na kilka godzin, dzięki temu nie burczy mi w brzuchu, nie muszę rozmyślać co tu znowu zjeść.

5. Dostępne są w każdym hotelu, więc łatwo zjeść dobre śniadanie będąc w trasie, można je zabrać na miękko lub na twardo, posiłek w trasę czy na wycieczkę idealny.

6. Mają długi termin przydatności do spożycia i nie muszą być przechowywane w lodówce, można zgromadzić zapasy, dzięki temu nie trzeba codziennie biegać do sklepu jak do piekarni po świeży chleb bo stary zatęchł. Poza tym jak już nie ma co zjeść to zawsze są przecież jajka.

7. Jajka się ze wszystkim komponują, z warzywami, z mięsem, z zupą, mogą być zagęstnikiem, lanymi kluskami, makaronem, bazą posiłku, dodać płynności, nadają smak, potrafią przybrać inny smak.

8. Jaja są tanie, dostępne, sycące i jak nie ma co jeść to na jajach też przeżyjesz – mają wszystko z wyjątkiem witaminy C (zjedz do tego owoc lub warzywo).

9. Mogą zastąpić chemiczne i drogie suplementy dla sportowców. Potrzebujesz aminokwasów (bcaa), lecytyny, cholesterolu – prekursora testosteronu? Chcesz zregenerować mięśnie? zmiksuj 2 surowe żółtka, dojrzałego banana i łyżkę tłuszczu kokosowego. Zdrowo, tanio, smacznie, naturalnie, odżywczo. Pamiętaj jajo się tak szybko nie psuje – cały dzień wytrzyma, nawet jeśli zmiksujesz rano.

10. Jajo możesz wykorzystać w całości! Skorupka to cenne źródło wapnia i fosforu. Zdecydowanie lepsze niż chemiczne zamienniki z apteki. Zmiel i dodaj do potrawy lub zalej cytryną i zostaw na 3-4 dni do wytrawienia, po czym wypij z wodą i miodem, możesz zmielić i użyć jako nawóz do kwiatów lub dołożyć swojemu psu czy kotu do jedzenia.

Jedz jaja na zdrowie!!

Na miękko, na surowo, na pół-miękko, sadzone, po benedyktyńsku. Przepisy z jajami.

Uwaga – ważne informacje, przeczytaj zanim zastosujesz lub skopiujesz.

 

 


Autor



Iwona Wierzbicka

Podobne tematy

Czy produkty bezglutenowe są zdrowe?

Osoby, które z przyczyn zdrowotnych muszą wyeliminować ze swojej diety gluten spotykają  w sklepach wiele  produktów bezglutenowych. Producenci próbują wyjść (…)

WIĘCEJ >

Słodka śmierć czyli o substancjach słodzących

  Słodki smak towarzyszy nam już od najwcześniejszego okresu w życiu. Jest to pierwszy rodzaj smaku, jaki poznają nasze kubki (…)

WIĘCEJ >

Mąki bezglutenowe

Dwa słowa o glutenie Popyt wzmaga podaż. Na rynku coraz więcej pojawia się wszelkiego rodzaju mąk bezglutenowych. Ma to związek (…)

WIĘCEJ >

Na co zwrócić uwagę w diecie wyłączającej gluten

Grunt to przygotowanie! Przejście na dietę bezglutenową to wyzwanie dla wielu osób. To taka walka, nie tylko z samym sobą, (…)

WIĘCEJ >

Komentarzy: 3

  1. Anka 12 stycznia 2015 o 15:02

    a co z ograniczeniem ilości spożywanych jajek? lekarze trąbią że nie powinno się przesadzać z liczbą spożywanych jajek [żółtek] tygodniowo – chyba 1-2 jajka dla osób z cholesterolem lub nie do końca sprawna wątrobą lub w przypadku cukrzyków i osób z problemami naczyniowo-kardiologicznymi .. oraz max do 5 jajek tygodniowo dla całkowicie zdrowej osoby. jak się Pani odnosi do tych informacji?

    • Marek Egemoniusz 2 marca 2017 o 13:58

      to są bzdury , jest to tak dalece idąca nieprawda o czym wiadomo już długo gługo że nie ma sensu pisać cokolwiek więcej, lekarze niech lepiej się douczą zamiast pouczać

  2. Patrycja 1 marca 2017 o 10:36

    Psom, czy kotom nie wolno podawać skorupek jaj tak po prostu. Można im zaburzyć stosunek wapnia do fosforu co moze być przykre w skutkach. Poza tym skorupki jaj mają stosunek ca:p mniej więcej 40:1. Jeśli zwierzę nie ma podwyższonego wapnia względem fosforu, to nie podajemy żadnych skorupek. Organizm człowieka działa w identyczny sposób, czemu nie napiszecie, że przy takiej „terapii” trzeba przyjmować Wit d3+k2? To samo dotyczy zwierząt.

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl