logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

22 wskazówki jak być zdrowszym

22 wskazówki jak być zdrowszym

20-wskazowek.jpg
  1. Pij wodę! To najważniejszy płyn, który odpowiednio nawodni komórki i pomoże usunąć toksyny z organizmu.
  2. Nie pij herbat typu: zielona, czarna, czerwona – zawierają fluor, który działa szkodliwie na organizm.
  3. Pomiędzy posiłkami pij tylko czystą wodę.
  4. Kupuj produkty jak najmniej przetworzone, naturalne, bez dodatków i konserwantów. Czytaj etykiety.
  5. Jedz posiłki o stałych porach, na spokojnie bez pośpiechu. Nie przegryzaj nic pomiędzy.
  6. Pobudka między 7.00 a 8.00. Najlepiej wraz z kurami (tak jak kiedyś było) czyli o świcie.
  7. Kładź się spać najpóźniej o 23.00. Zdrowy sen powinien trwać 7-8 godzin. Najkorzystniej byłoby funkcjonować według zegara biologicznego czyli wstawać gdy pojawia się słońce i zasypiać gdy robi się ciemno.
  8. Niebieskie światło!! 2-3h przed snem nie wolo się naświetlać „niebieskim” światłem z komputera, telefonu, telewizora, ponieważ zaburza prawidłowe wytwarzanie melatoniny, co wpływa niekorzystnie na jakość snu, jak również na regenerację organizmu i gospodarkę hormonalną.
  9. Nie pracuj wieczorem. Jeżeli musisz pracować wieczorem, pracuj maksymalnie do godziny 20.00 i korzystaj z czerwonego filtra na monitor komputera czy ekran telefonu np. f.lux. Uwaga! Włączenie się filtra jest znakiem! Koniec pracy przed ekranem, czas na książkę, muzykę, relaks, czas dla rodziny.
  10. Wycisz się. Po godzinie 20.00 warto już wyciszać organizm, znajdź swój sposób na relaks, kilka naszych propozycji: czytaj miłe książki (nie wpływające pobudzająco), słuchaj relaksacyjnej muzyki, np. Ewa Foley lub styl chill out, słuchaj rekolekcji: A.Szustak, P.Pawlukiewicz itp., medytuj, idź na masaż, idź na spacer (ale nie biegaj), idź na basen (ale nie na aquaaerobik), pograj z rodziną w gry planszowe.
  11. Myśl pozytywnie. Bądź dobrej myśli bo po co być złej!! Dobre myśli przyciągają dobre rzeczy. Pojęcie pech nie istnieje. Wszystko w naszym życiu dzieje się z określonego powodu, a skoro nie na wszystko mamy wpływ to po co się stresować rzeczami, na które wpływu nie mamy. Masz wpływ na swoje myśli i stosunek do tego co Cię spotyka.
  12. Stosuj pozytywne afirmacje. Po lewej stronie napisz co o sobie myślisz naprawdę, jeśli pojawiły się tam negatywne stwierdzenia, zamień je na pozytywne wpisując po prawej stronie. Np. jestem do niczego – jestem wartościowym człowiekiem. Jestem leń – jestem osobą chętną do działania, nic mi się nie udaje – wszystko za co się biorę zamienia się w sukces. Następnie lewą stronę odetnij i spal. Codziennie, 3 razy dziennie patrz w lustro i czytaj do siebie pozytywne afirmację. Nawet jeśli w to nie wierzysz, nawet jeśli to się kłóci z rzeczywistością mów do siebie dobrze. Mózg nie odróżnia kłamstwa od prawdy, a kiedy przeprogramujesz go zaczniesz działać zupełnie inaczej. Obiecuję!
  13. Zrób sobie przerwę w ciągu dnia. Pamiętaj, aby codziennie znaleźć dla siebie odrobinę czasu, wystarczy 15-30 minut. Taki czas na odpoczynek, na przemyślenia, na chwilę wyciszenia. Pobądź sam na sam ze sobą. Wybierz się na spacer, spotkaj się z przyjaciółmi, zajmij się swoim hobby albo poświęć wieczór na czytanie dobrej książki (nie pobudzającej). Idź na spacer, usiądź na ławce rozejrzyj się dookoła. Chwila relaksu pozwoli Ci zregenerować siły i nasycić się pozytywnymi myślami.
  14. Odpoczywaj aktywnie. Zamień leżenie na kanapie przed telewizorem czy siedzenie przed komputerem na spacer, obcowanie z przyrodą, medytacje, relaks.
  15. Nie karm się złymi informacjami. Pamiętaj, że nie masz wpływu na wszytko. Media niestety promują głównie negatywne newsy, strach, ból, przemoc. Wprowadzając nas w lęk i niepokój. Zastanówmy się czy martwienie się coś zmieni? Chociaż bardzo byś chciał nie pomożesz każdej cierpiącej istocie. Warto bardziej się skupić na sytuacjach, na które masz bezpośrednio wpływ. Nie oglądaj telewizji, nie słuchaj radia, wyłącz w telefonie powiadomienia mediów, nie oglądaj na FB walli znajomych. Zawsze znajdziesz lepszych od siebie, ale to jest tylko kreacja Twojej głowy. Żyj własnym życiem!
  16. Uśmiechaj się 🙂 Śmiech to zdrowie. Pomoże Ci to przetrwać najtrudniejsze momenty w życiu, czasem śmiech jest najlepszym lekarstwem. Pamiętaj że głowa nie wie kiedy kłamiesz a kiedy mówisz prawdę, nawet tzw. śmiech przez łzy może być ozdrowieńczy.
  17. Skupiaj się tylko na pozytywnych emocjach.
  18. Znajdź w sobie radość życia, pogodę ducha, wdzięczność za miniony dzień i spokój wewnętrzny. Dobrym pomysłem jest prowadzenie dzienniczka wdzięczności. Zapisuj w nim codziennie za co jesteś wdzięczny każdego dnia. Za to, że ktoś był miły, za ciepłe słowo, za piękną pogodę, za to że komuś się chciało a mogło nie chcieć, za to że jesteś zdrowy, albo w miarę zdrowy, za to że ktoś zrobił dobry uczynek. Jest mnóstwo takich rzeczy tylko na co dzień uciekają nam te chwile.
  19. Otaczaj się przyjaznymi ludźmi. Jeżeli w pracy masz toksyczne towarzystwo albo zmień prace albo jeżeli nie masz takiej możliwości to znajdź sposób żeby sobie z tym poradzić. Zmień nastawienie do sytuacji. Chcesz być wolny, czy chcesz mieć rację. Odpuść!
  20. Relacja z samym sobą jest bardzo ważnym aspektem wpływa na relacje międzyludzkie i na nasz organizm. Więc pozwalaj sobie na chwilę sam na sam. Osoby, które spotykamy są często naszymi lustrami. Zmieniając siebie zmienisz również otoczenie wokół siebie.
  21. Stosuj zasadę 8-8-8 (trzy razy osiem). 8h – pracy, 8h – dla siebie i dla rodziny, 8h – snu. Wiem, że ciężko, ale jeśli zrezygnujesz z ogłupiaczy (TV, FB, pogaduchy w pracy) będziesz dużo bardziej efektywny. Każdy potrzebuje snu i czasu z najbliższymi. Człowiek jest stworzeniem stadnym i przystosowanym do pracy w dzień. Sowa to wymysł naszych czasów.
  22. Słoik dobrych rzeczy. Niech każdy z domowników wrzuci do słoika 1 karteczkę każdego dnia z informacją co dobrego się wydarzyło w ciągu dnia. Jedna najważniejsza rzecz. Otwórzcie słoik w wigilię i czytajcie kartki z całego roku. Zobaczysz ile dobrych rzeczy dzieje się w Twoim życiu.

Uwaga – ważne informacje, przeczytaj zanim zastosujesz lub skopiujesz

 

 

 

Autor



Kamila Lipowicz

Podobne tematy

Pamiętnik Ani – cz.5 – Święta czas wyjątkowy

Wiedziałam, że jak co roku Boże Narodzenie spędzimy u babci na wsi, że jak co roku przy dużym stole zbierze się cała rodzina i że jak co roku ten duży stół i tak okaże się...

WIĘCEJ >

Ajwen na szlaku – co zabrać do jedzenia?

Pasta kokosowa – świetna przekąska, namiastka słodyczy, a przy tym świetne źródło tłuszczów MCT, węglowodanów i białek

WIĘCEJ >
insulinooporność

Masz insulinooporność? Te rady są dla Ciebie!

Masz insulinooporność? Rób te kilka rzeczy przez 3 miesiące i sprawdź, jak się poczujesz. Te rady są właściwie dla każdego. (…)

WIĘCEJ >

Czy mięso mrożone jest gorsze niż świeże?

Mrożenie Jak ktoś pamięta z fizyki z podstawówki, to jest proces zamiany wody w lód. W zasadzie większość rzeczy składa (…)

WIĘCEJ >

Komentarzy: 7

  1. Mateusz 8 lutego 2017 o 16:31

    Nie zgadzam się z punktami 2(zapewne po jednej szklance zielonej herbaty fluor nas zabije…), 3(czysta woda=szybka toaleta, nic więcej) i 5(jedz jak jesteś głodny, nie zmuszaj się do jedzenia o stałych porach).

    • Anna Luboch 14 marca 2017 o 15:09

      Jedna herbata pewnie nie zaszkodzi, ale smakosze potrafią takich wypić po kilka w ciągu dnia. Woda pomiędzy posiłkami będzie w szczególności wskazana dla osób insulinoopornych, by nie pobudzać trzustki do wyrzutów insuliny. Natomiasta z głodem bywa tak, że niektórzy odczuwają go bez przerwy, gdyż zaburzone jest wydzielanie hormonu leptyny – odpowiadającego za uczucie sytości. To wszystko zależy…zasady są uniwersalne w takim sensie, że każdy może je zastosować, bez względu z jakimi problemami zdrowotnymi się boryka.

    • Ajwendieta 15 marca 2017 o 10:25

      Jedna herbata pewnie nie zaszkodzi, ale smakosze potrafią takich wypić po kilka w ciągu dnia. Woda pomiędzy posiłkami będzie w szczególności wskazana dla osób insulinoopornych, by nie pobudzać trzustki do wyrzutów insuliny. Natomiasta z głodem bywa tak, że niektórzy odczuwają go bez przerwy, gdyż zaburzone jest wydzielanie hormonu leptyny – odpowiadającego za uczucie sytości. To wszystko zależy…zasady są uniwersalne w takim sensie, że każdy może je zastosować, bez względu na to z jakimi problemami zdrowotnymi się boryka.

  2. Bart 11 marca 2017 o 01:58

    Znam bardzo cenionego lekarza/gastrologa z Opola, który zawsze twierdzi żeby nie pić wody, żeby płyn który pijemy zawsze był czymś zabarwiony, czyli soki, herbata itp Poza tym to z większością się zgadzam.

    • Kamila Lipowicz 6 lipca 2017 o 10:40

      Wszystko zależy od indywidualnych predyspozycji zdrowotnych ale naszym naturalnym napojem zawsze była woda.

  3. Bart 11 marca 2017 o 02:04

    Również fluor występuje głównie w tanich herbatach ekspresowych np z marketów, najwięcej w czarnej herbacie a najmniej w zielonej i oolong. Dobra herbata zielona/biała liściasta jest mega zdrowa.

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl