fbpx
logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

Czy dieta może pomóc przy kompulsywnym objadaniu się?

Pobierz aplikację

i zacznij pracę nad swoją dietę!

Slider

Tagi

Czy dieta może pomóc przy kompulsywnym objadaniu się?

czy-dieta-moze-pomoc-przy-kompulsywnym-objadaniu-sie

Skuteczne leczenie tego zaburzenia odżywiania się wymaga współpracy wielu specjalistów – psychiatry, psychologa, psychoterapeuty i dietetyka.Podstawą leczenia jest leczenie psychoterapeutyczne, a na pewnym etapie terapii ważna jest praca z dietetykiem.

Dlaczego dietetyk?

Dokładny plan żywieniowy pomaga opanować objawy – najpierw ograniczyć, a później wyeliminować epizody kompulsywnego objadania się.
U osób z kompulsywnym objadaniem się istotne jest wprowadzenie regularnych posiłków i przekąsek, zrównoważenie diety pod względem ilościowym i jakościowym. Dzięki temu odżywianie staje się czymś systematycznym, możliwym do planowania.

Kontrola i porządek

Zaplanowana dieta daje poczucie ładu i odpowiedzialności, a więc kontroli sytuacji. Natomiast nieregularne odżywianie ze zbyt długimi przerwami sprzyja pojawianiu się epizodów kompulsywnego objadania.
Najczęściej sprawdza się (zwłaszcza na początku) schemat 5 posiłków – zwykle w formie 3 posiłków i 2 przekąsek, w odstępach nie dłuższych niż 4 godziny oraz nieopuszczanie żadnego posiłku.
Warto aby posiłki zawierały zarówno białko, tłuszcze, jak i węglowodany, a nie głównie węglowodany (co zapobiega epizodom objadania wywołanym nieprawidłowym składem diety). Powinny też dostarczać wszystkich niezbędnych witamin i składników mineralnych, a w razie niedoborów konieczne jest uzupełnienie ich odpowiednio dobraną suplementacją.

Dzienniczek żywieniowy

Pomocne jest również prowadzenie dzienniczka żywieniowego, gdyż pozwala to na samoobserwację nie tylko spożywanych produktów, ale też związanych z tym emocji oraz dostarcza ważnych informacji służących zmianie zachowania. Pozwala np. wykryć związki pomiędzy stanem emocjonalnym a napadem objadania, a także może pomóc opracować metody samodzielnego ich przezwyciężania.

Dieta jest niezwykle ważna w walce z zaburzeniami odżywiania. Jeśli potrzebujesz porady dietetyka, zadzwoń do naszej rejestracji: 796 122 070. Pomożemy!

Uwaga: ważne informacje, przeczytaj zanim zastosujesz lub skopiujesz.

Autor



Joanna Zawadzka

Skuteczne leczenie tego zaburzenia odżywiania się wymaga współpracy wielu specjalistów – psychiatry, psychologa, psychoterapeuty i dietetyka.Podstawą leczenia jest leczenie psychoterapeutyczne, a na pewnym etapie terapii ważna jest praca z dietetykiem.

Dlaczego dietetyk?

Dokładny plan żywieniowy pomaga opanować objawy – najpierw ograniczyć, a później wyeliminować epizody kompulsywnego objadania się.
U osób z kompulsywnym objadaniem się istotne jest wprowadzenie regularnych posiłków i przekąsek, zrównoważenie diety pod względem ilościowym i jakościowym. Dzięki temu odżywianie staje się czymś systematycznym, możliwym do planowania.

Kontrola i porządek

Zaplanowana dieta daje poczucie ładu i odpowiedzialności, a więc kontroli sytuacji. Natomiast nieregularne odżywianie ze zbyt długimi przerwami sprzyja pojawianiu się epizodów kompulsywnego objadania.
Najczęściej sprawdza się (zwłaszcza na początku) schemat 5 posiłków – zwykle w formie 3 posiłków i 2 przekąsek, w odstępach nie dłuższych niż 4 godziny oraz nieopuszczanie żadnego posiłku.
Warto aby posiłki zawierały zarówno białko, tłuszcze, jak i węglowodany, a nie głównie węglowodany (co zapobiega epizodom objadania wywołanym nieprawidłowym składem diety). Powinny też dostarczać wszystkich niezbędnych witamin i składników mineralnych, a w razie niedoborów konieczne jest uzupełnienie ich odpowiednio dobraną suplementacją.

Dzienniczek żywieniowy

Pomocne jest również prowadzenie dzienniczka żywieniowego, gdyż pozwala to na samoobserwację nie tylko spożywanych produktów, ale też związanych z tym emocji oraz dostarcza ważnych informacji służących zmianie zachowania. Pozwala np. wykryć związki pomiędzy stanem emocjonalnym a napadem objadania, a także może pomóc opracować metody samodzielnego ich przezwyciężania.

Dieta jest niezwykle ważna w walce z zaburzeniami odżywiania. Jeśli potrzebujesz porady dietetyka, zadzwoń do naszej rejestracji: 796 122 070. Pomożemy!

Uwaga: ważne informacje, przeczytaj zanim zastosujesz lub skopiujesz.

Autor

Joanna Zawadzka
24 lipca 2018

Tagi

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

Podobne tematy

5 sposobów na skuteczną dietę

Skuteczna dieta powinna być indywidualnie dobrana, uwzględniać stan zdrowia i aktywność fizyczną. Powinna także zapewniać odpowiednią podaż makro- i mikroskładników. Co jeszcze jest ważne? Poznaj 5 sposobów na skuteczną dietę.  1. Jedz regularnie Regularność w…

WIĘCEJ >
kawa rozpuszczalna, kawa

Kawa rozpuszczalna – pić czy nie pić?

Kawa rozpuszczalna przez większość z nas nie jest uznawana za  wysokiej jakości produkt spożywczy. Jej smak, sposób pozyskania, a także szybki proces parzenia nie wiąże się w żaden sposób z tradycyjnym rytuałem przygotowywania porannej kawy…

WIĘCEJ >
mąka migdałowa

Dlaczego mąka migdałowa nie nadaje się do wypieków?

Ponieważ zawiera za dużo kwasów tłuszczowych wielonienasyconych, które są niestabilne termicznie i atmosferycznie. Jeśli ktoś jest fanem orzechów lub pestek, najlepiej jeśli będzie je spożywał je w formie pierwotnej.

WIĘCEJ >
dzieci, żywienie dzieci, dieta dziecka

Jak odżywiać dzieci?

Dziecko bardzo szybko chce spożywać to samo, co dorośli w rodzinie. Mówi się, że przykład idzie od góry, więc jeśli my dobrze się odżywiamy, to i dziecko będzie odżywiało się prawidłowo. Jeśli my pokątnie zjadamy

WIĘCEJ >