fbpx
logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

Jak komponować posiłki?

Jak komponować posiłki?

jak-komponowac-posilki.jpg

Każdego dnia wraz z pożywieniem dostarczamy organizmowi niezbędnych składników odżywczych do prawidłowego funkcjonowania. Potrafimy dobierać pokarm do potrzeb organizmu. Problem powstaje, gdy nieumiejętnie łączymy pewne grupy produktów. Może to doprowadzić do różnego rodzaju chorób i dolegliwości. Nieprawidłowe połączenie i spożycie danych produktów, może być przyczyną trwałych problemów:

✅ niestrawności

✅ zgagi

✅ wrzodów

✅ zaparć

✅ i wielu innych chorób

Dieta rozdzielna

Zdrowe osoby mogą w ogóle nie odczuwać dolegliwości, natomiast osoby borykające się z problemami zdrowotnymi powinny rozważyć wprowadzenie tego systemu żywieniowego na stałe. Podstawową zasadą aby ułatwić prace naszemu układowi pokarmowemu jest tzw. dieta rozdzielna. O co w niej chodzi? A chodzi o to, aby nie łączyć w jednym posiłku węglowodanów i białka. Jeżeli właśnie przy takim połączeniu zdarzają Ci się problemy trawienne to te proste zasady mogą Ci pomóc.

Jak to zrobić? To proste wystarczy rozróżnić grupy produktów:

  • Pierwsza grupa to węglowodany zaliczamy do niej pieczywo, musli, płatki, kasze, ryż, kukurydza, makarony, ziemniaki, owoce zwłaszcza suszone, pieczywo.
  • Druga grupa to białka czyli białko zwierzęce oraz nabiał np. mięso, wędliny, ryby, jajka, podroby, sery, jogurty oraz warzywa strączkowe.
  • Trzecia grupa tzw. produktów neutralnych takie jak: warzywa (oprócz ziemniaków i kukurydzy), nasiona, pestki, tłuszcze: oleje, oliwa, masło, woda.

Proste zasady

Podstawową zasada diety rozdzielnej jest niełączenie w jednym posiłku produktów z grupy białkowej i węglowodanowej. Natomiast produkty z obu gryp można łączyć z grupą neutralną. Przykładowy dzień zgodnie z zasadami:

  • Śniadanie: frittata z zielonymi warzywami szpinak, jarmuż
  • Przekąska: budyń jaglany (daktyle, kasza jaglana, woda lub mleko kokosowe)
  • Obiad: pieczony karczek z grillowanymi warzywami: marchew, pietruszka, seler
  • Kolacja: frytki pieczone w piekarniku z ziemniaków lub z batatów z sosem pomidorowym i olejem kokosowym

Uwaga – ważne informacje, przeczytaj zanim zastosujesz lub skopiujesz

Kamila Lipowicz

Autor



Kamila Lipowicz

Każdego dnia wraz z pożywieniem dostarczamy organizmowi niezbędnych składników odżywczych do prawidłowego funkcjonowania. Potrafimy dobierać pokarm do potrzeb organizmu. Problem powstaje, gdy nieumiejętnie łączymy pewne grupy produktów. Może to doprowadzić do różnego rodzaju chorób i dolegliwości. Nieprawidłowe połączenie i spożycie danych produktów, może być przyczyną trwałych problemów:

✅ niestrawności

✅ zgagi

✅ wrzodów

✅ zaparć

✅ i wielu innych chorób

Dieta rozdzielna

Zdrowe osoby mogą w ogóle nie odczuwać dolegliwości, natomiast osoby borykające się z problemami zdrowotnymi powinny rozważyć wprowadzenie tego systemu żywieniowego na stałe. Podstawową zasadą aby ułatwić prace naszemu układowi pokarmowemu jest tzw. dieta rozdzielna. O co w niej chodzi? A chodzi o to, aby nie łączyć w jednym posiłku węglowodanów i białka. Jeżeli właśnie przy takim połączeniu zdarzają Ci się problemy trawienne to te proste zasady mogą Ci pomóc.

Jak to zrobić? To proste wystarczy rozróżnić grupy produktów:

  • Pierwsza grupa to węglowodany zaliczamy do niej pieczywo, musli, płatki, kasze, ryż, kukurydza, makarony, ziemniaki, owoce zwłaszcza suszone, pieczywo.
  • Druga grupa to białka czyli białko zwierzęce oraz nabiał np. mięso, wędliny, ryby, jajka, podroby, sery, jogurty oraz warzywa strączkowe.
  • Trzecia grupa tzw. produktów neutralnych takie jak: warzywa (oprócz ziemniaków i kukurydzy), nasiona, pestki, tłuszcze: oleje, oliwa, masło, woda.

Proste zasady

Podstawową zasada diety rozdzielnej jest niełączenie w jednym posiłku produktów z grupy białkowej i węglowodanowej. Natomiast produkty z obu gryp można łączyć z grupą neutralną. Przykładowy dzień zgodnie z zasadami:

  • Śniadanie: frittata z zielonymi warzywami szpinak, jarmuż
  • Przekąska: budyń jaglany (daktyle, kasza jaglana, woda lub mleko kokosowe)
  • Obiad: pieczony karczek z grillowanymi warzywami: marchew, pietruszka, seler
  • Kolacja: frytki pieczone w piekarniku z ziemniaków lub z batatów z sosem pomidorowym i olejem kokosowym

Uwaga – ważne informacje, przeczytaj zanim zastosujesz lub skopiujesz

Kamila Lipowicz

Autor

Kamila Lipowicz
26 czerwca 2018

Tagi

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

Podobne tematy

Historia zdrowej diety

Długowyczekiwany termin gastroskopii (czekałam na termin niemal rok), werdykt: refluks. Pan doktor oznajmił – to co Pani teraz je jest absolutnie szkodliwe i zakazane przy refluksie – proszę stosować dietę lekkostrawną opartą na białym pieczywie,...

WIĘCEJ >
zgaga, refluks

Zgaga – jak sobie pomóc? 5 rad dla zdrowia

Męczy Cię zgaga? Sprawdź, co może być jej przyczyną i jak sobie z nią poradzić. Zgaga to uczucie palenia w (…)

WIĘCEJ >

Jak pozbyć się pestycydów z roślin?

Nie zawsze kupujemy warzywa i owoce ekologiczne, nie zawsze mamy do nich dostęp czy fundusze. Na szczęście istnieją sposoby dzięki (…)

WIĘCEJ >

Upragniona ciąża

  Kolejna dawka motywacji ! ♦️ Porównanie wyników badań pacjentki Kamili Lipowicz – dietetyka klinicznego Ajwen, 36 letniej kobiety prowadzącej w (…)

WIĘCEJ >

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl