logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

Jak komponować posiłki?

Jak komponować posiłki?

jak-komponowac-posilki.jpg

Każdego dnia wraz z pożywieniem dostarczamy organizmowi niezbędnych składników odżywczych do prawidłowego funkcjonowania. Potrafimy dobierać pokarm do potrzeb organizmu. Problem powstaje, gdy nieumiejętnie łączymy pewne grupy produktów. Może to doprowadzić do różnego rodzaju chorób i dolegliwości. Nieprawidłowe połączenie i spożycie danych produktów, może być przyczyną trwałych problemów:

✅ niestrawności

✅ zgagi

✅ wrzodów

✅ zaparć

✅ i wielu innych chorób

Dieta rozdzielna

Zdrowe osoby mogą w ogóle nie odczuwać dolegliwości, natomiast osoby borykające się z problemami zdrowotnymi powinny rozważyć wprowadzenie tego systemu żywieniowego na stałe. Podstawową zasadą aby ułatwić prace naszemu układowi pokarmowemu jest tzw. dieta rozdzielna. O co w niej chodzi? A chodzi o to, aby nie łączyć w jednym posiłku węglowodanów i białka. Jeżeli właśnie przy takim połączeniu zdarzają Ci się problemy trawienne to te proste zasady mogą Ci pomóc.

Jak to zrobić? To proste wystarczy rozróżnić grupy produktów:

  • Pierwsza grupa to węglowodany zaliczamy do niej pieczywo, musli, płatki, kasze, ryż, kukurydza, makarony, ziemniaki, owoce zwłaszcza suszone, pieczywo.
  • Druga grupa to białka czyli białko zwierzęce oraz nabiał np. mięso, wędliny, ryby, jajka, podroby, sery, jogurty oraz warzywa strączkowe.
  • Trzecia grupa tzw. produktów neutralnych takie jak: warzywa (oprócz ziemniaków i kukurydzy), nasiona, pestki, tłuszcze: oleje, oliwa, masło, woda.

Proste zasady

Podstawową zasada diety rozdzielnej jest niełączenie w jednym posiłku produktów z grupy białkowej i węglowodanowej. Natomiast produkty z obu gryp można łączyć z grupą neutralną. Przykładowy dzień zgodnie z zasadami:

  • Śniadanie: frittata z zielonymi warzywami szpinak, jarmuż
  • Przekąska: budyń jaglany (daktyle, kasza jaglana, woda lub mleko kokosowe)
  • Obiad: pieczony karczek z grillowanymi warzywami: marchew, pietruszka, seler
  • Kolacja: frytki pieczone w piekarniku z ziemniaków lub z batatów z sosem pomidorowym i olejem kokosowym

Uwaga – ważne informacje, przeczytaj zanim zastosujesz lub skopiujesz

Kamila Lipowicz

Autor



Kamila Lipowicz

Podobne tematy

Witamina C na odporność

Czy witamina C rzeczywiście wspomaga naszą odporność? Warto ją brać? Czy może jest to jakiś kolejny chwyt marketingowy? Czytaj o (…)

WIĘCEJ >

Witamina D i jej wpływ na wybrane jednostki chorobowe

O witaminie D zrobiło się ostatnio dość głośno. Możemy ją znaleźć wszędzie: w internecie, w sklepie, w aptece. A nawet, (…)

WIĘCEJ >

Wspólne dążenie do celu

Wyznacznikiem, jakości usług są zadowoleni klienci. My (Ajwen Team) właśnie takich mamy. A oto dowód, wspólne dążenie do celu i (…)

WIĘCEJ >
zgaga, refluks

Zgaga – jak sobie pomóc? 5 rad dla zdrowia

Męczy Cię zgaga? Sprawdź, co może być jej przyczyną i jak sobie z nią poradzić. Zgaga to uczucie palenia w (…)

WIĘCEJ >

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl