logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

Jaką wodę najlepiej pić i ile pić wody?

Jaką wodę najlepiej pić i ile pić wody?

jaka-wode-pic-ajwendieta-1024x625.jpg

Ciężko jednoznacznie powiedzieć jaką wodę pić, najważniejsze żeby po prostu pić. Optymalna ilość płynów na dzień to około 1,5 litra. Jest to oczywiście bardzo zmienne i zależy od temperatury powietrza, aktywności fizycznej i indywidualnych potrzeb, wg własnego odczucia. Słuchaj własnego ciała!

To odczucie (intuicja) jednak czasami wprowadza nas w błąd, dlatego jeśli nie chce Ci się pić lub jedynym Twoim płynem nawadniającym jest kawa czy herbaty to trzeba się nieco zmotywować stawiając przed sobą 1,5 litrową butelkę, którą małymi łyczkami trzeba w ciągu dnia wypić. Czasami też potrafimy mylić pragnienie z głodem i zamiast napić się to jemy.

Jaką wodę piję

Osobiście miałam w swoim życiu fazy tylko na wodę mineralną zakładając że „kranówki” nie będę piła, ale były takie momenty że od tej mineralnej mnie całkowicie odrzucało i powróciłam do wody źródlanej. Teraz piję taką wodę na jaką mam w danym momencie ochotę, osobiście lubię: Muszyniankę, Staropolankę oraz Primaverę.

Po czym poznać że pijesz wystarczająco dużo

Najlepszym wyznacznikiem jest jasno zabarwiony mocz czyli słomkowy. Gdy mocz jest przeźroczysty najprawdopodobniej pijesz za dużo, a gdy jest ciemny – pijesz za mało. Jeśli wypijasz za mało płynów zwiększa się akumulacja toksyn oraz ryzyko tworzenia kamieni w nerkach. Jeśli pijesz za dużo może dochodzić do obrzęków.

Co to jest woda mineralna

Zgodnie z „wcześniejszą nomenklaturą” za wodę mineralną możemy uznać wodę, która zawiera ponad 1000mg. Tymczasem obecnie, każdy może nazwać każdą wodę – wodą mineralną, określając poziom mineralizacji lub po prostu określając skład w liczbach.

Do wód mineralnych wg „poprzedniej nomenklatury” nie można zaliczyć np. Żywca Zdrój czy Kropli Beskidu. Suma minerałów zawarta w Żywcu to 243 mg/l, a w Kropli 360 mg/l. To tyle samo co w kranówce.

Obecnie naturalne wody mineralne są podzielone na cztery kategorie:

  • wysoko zmineralizowane – mające powyżej 1500 mg/l składników mineralnych
  • średnio zmineralizowane – mające od 500 do 1500 mg/l składników mineralnych
  • nisko zmineralizowane – mające nie więcej aniżeli 500 mg/l składników mineralnych
  • bardzo nisko zmineralizowane mające nie więcej niż 50 mg/l składników mineralnych

Uważaj na wody wysoko zmineralizowane gdy cierpisz na złogi wapniowe w organizmie lub kamienie na nerkach. Do prawidłowego wchłaniania minerałów z wody niezbędna jest często witamina D3 oraz K2, a przede wszystkim po prostu przebywanie na słońcu oraz zdrowe jelita. W przeciwnym wypadku możesz pogorszyć stan swojego zdrowia.

Wody nisko zmineralizowane przeznaczone są dla niemowląt i zwykle takie mają certyfikaty, wody średnio zmineralizowane mogą być podawane dzieciom po drugim roku życia.

Butelki plastikowe – jednak lepsze szklane

Kiedyś wodę można było kupić tylko w szklanych butelkach, np. Jurajską teraz jet to niezwykle trudne i kosztowne. Zaletą szkła jest to, że nie przenosi toksycznych substancji, natomiast plastik i zawarte w nim toksyny migrują do znajdującego się wewnątrz płynu. Migracja jest tym silniejsza im wyższa temperatura przechowywania butelki (np. magazyny w pełnym słońcu w rozlewniach).

Woda dla dzieci – hit czy kit

Masz dziecko? Kupujesz wody z oznaczeniem Instytutu Matki i Dziecka? Myślisz, że są czystsze, lepsze? Mają po prostu niską zawartość minerałów, bo małe nereczki nie mogą przyjąć takiej ilości minerałów. Skoro Żywiec ma tyle minerałów co kranówka, pewnie i ta by wystarczyła (przefiltrowana). Woda z butelki zawiera bisfenole, a przecież kupujesz butelki, pojemniczki i inne akcesoria dziecięce/niemowlęce BPA free. Później przelejesz z plastiku z BPA do butelki BPA free i zapewne czujesz się lepiej. Szkoda, że producentom aż tak bardzo nie leży na sercu zdrowie.

Te dwa obrazki pochodzą z mojego autorskiego szkolenia Chemia w żywności, na które serdecznie zapraszam.

Uwaga – ważne informacje, przeczytaj zanim zastosujesz lub skopiujesz.

 

Autor

Podobne tematy

Dieta bez glutenu i bez nabiału w żywieniu sportowców

Iwona Wierzbicka dla Asystent Trenera o wpływie glutenu i laktozy na organizm człowieka. Wiele osób ma nietolerancje na wymienione składniki, w większym lub mniejszym stopniu. Poprawę samopoczucia odnotowano nawet u osób zdrowych, którzy wyeliminowali laktozę...

WIĘCEJ >

Wolisz mieć rację czy wolisz być wolna?

Kochane kobietki! Ten wpis jest do was. Czy macie czasami tak, że wszystko Was denerwuje? Winy upatrujecie we wszystkich dookoła, (…)

WIĘCEJ >

46 oznak wyczerpanych nadnerczy

Uważacie się za sowę? A to po prostu zaburzenie pracy nadnerczy, które nie wydzielają odpowiedniej ilości porannego kortyzolu, natomiast wieczorem zaczynają pracować intensywniej. Zwiększone wydzielanie wieczornej insuliny i zaburzenia produkcji melatoniny

WIĘCEJ >

Jak skomponować dietę sportowca – dobre produkty

Iwona Wierzbicka dla Asystent Trenera o żywieniu sportowców. Istotnym elementem jest gęstość odżywcza determinująca zawartość witamin, minerałów i antyoksydantów oraz wartość biologiczna mówiąca o stopniu wchłaniania przez nasz organizm.

WIĘCEJ >

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl