fbpx
logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

Co je Ajwen? – jadłospis Iwony #01

Co je Ajwen? – jadłospis Iwony #01

co-je-ajwen-1

Pamiętacie serię Paleo jadłospis? Cieszyła się dużym powodzeniem, bo codziennie publikowałam co robiłam i co jadłam w ciągu dnia. Niestety w związku z zaangażowaniem w wiele projektów: powiększanie firmy, rozwój franczyzy, filmy na you tube, szkolenia, wykłady i konferencje, jak również przez wdrożenie zasady 8-8-8 nie jestem w stanie regularnie publikować. Zasada 3×8 oznacza: 8 godzin pracy, 8 godzin czasu wolnego i 8 godzin snu. Nie zawsze udaje się w natłoku obowiązków, ale dążę do tego. Z tego względu- często zamiast pisać w nocy relację wolę po prostu iść spać i Wam też to zalecam.

Co się zmieniło od czasu paleo jadłospisu

W sumie niewiele. Wciąż jem 3, a niekiedy 4 posiłki. Przeważnie są to posiłki białkowo – tłuszczowe, na kolację węglowodany, czasami pomiędzy posiłkami pojawiają się owoce, szczególnie kiedy rozpoczyna się sezon na borówki, truskawki i czereśnie. Nie jestem się w stanie pohamować, ale też nie widzę potrzeby tego robić. Zdarza mi się jeść chleb i nabiał, choć robię to rzadko, bo aż tak bardzo tego nie potrzebuję. Zjadam wtedy chleb żytni czy gryczany, zdarza się nabiał krowi, np. śmierdzące sery czy feta. Często są to posiłki rozdzielne, ale nie zawsze. Bliżej mi obecnie do 10 zasad niż do 100% paleo, które to eliminuje całkowicie zboża. Patrząc jednak na całokształt jadłospisu to staram się w 80% przestrzegać zasady:

  • dieta jak najmniej przetworzona
  • produkty bez dodatków sztucznych, chemicznych substancji
  • 4-6 godzinne przerwy między posiłkami
  • więcej białka i tłuszczu niż węglowodanów

Koniecznie śledź mojego VLOGA by być na bieżąco z tym co u mnie słychać!

Jadłospis wg 10 zasad Ajwen:

  • śniadanie: omlet z jaj i oliwek
  • przekąska: shake z truskawek i wody kokosowej
  • obiad: dorsz z duszonymi warzywami, sałata, ogórek gruntowy i ser feta
  • kolacja: chleb żytni, szprotki, zielenina

Może Cię również zainteresować:

Uwaga – ważne informacje, przeczytaj zanim zastosujesz lub skopiujesz.

Autor



Iwona Wierzbicka

Pamiętacie serię Paleo jadłospis? Cieszyła się dużym powodzeniem, bo codziennie publikowałam co robiłam i co jadłam w ciągu dnia. Niestety w związku z zaangażowaniem w wiele projektów: powiększanie firmy, rozwój franczyzy, filmy na you tube, szkolenia, wykłady i konferencje, jak również przez wdrożenie zasady 8-8-8 nie jestem w stanie regularnie publikować. Zasada 3×8 oznacza: 8 godzin pracy, 8 godzin czasu wolnego i 8 godzin snu. Nie zawsze udaje się w natłoku obowiązków, ale dążę do tego. Z tego względu- często zamiast pisać w nocy relację wolę po prostu iść spać i Wam też to zalecam.

Co się zmieniło od czasu paleo jadłospisu

W sumie niewiele. Wciąż jem 3, a niekiedy 4 posiłki. Przeważnie są to posiłki białkowo – tłuszczowe, na kolację węglowodany, czasami pomiędzy posiłkami pojawiają się owoce, szczególnie kiedy rozpoczyna się sezon na borówki, truskawki i czereśnie. Nie jestem się w stanie pohamować, ale też nie widzę potrzeby tego robić. Zdarza mi się jeść chleb i nabiał, choć robię to rzadko, bo aż tak bardzo tego nie potrzebuję. Zjadam wtedy chleb żytni czy gryczany, zdarza się nabiał krowi, np. śmierdzące sery czy feta. Często są to posiłki rozdzielne, ale nie zawsze. Bliżej mi obecnie do 10 zasad niż do 100% paleo, które to eliminuje całkowicie zboża. Patrząc jednak na całokształt jadłospisu to staram się w 80% przestrzegać zasady:

  • dieta jak najmniej przetworzona
  • produkty bez dodatków sztucznych, chemicznych substancji
  • 4-6 godzinne przerwy między posiłkami
  • więcej białka i tłuszczu niż węglowodanów

Koniecznie śledź mojego VLOGA by być na bieżąco z tym co u mnie słychać!

Jadłospis wg 10 zasad Ajwen:

  • śniadanie: omlet z jaj i oliwek
  • przekąska: shake z truskawek i wody kokosowej
  • obiad: dorsz z duszonymi warzywami, sałata, ogórek gruntowy i ser feta
  • kolacja: chleb żytni, szprotki, zielenina

Może Cię również zainteresować:

Uwaga – ważne informacje, przeczytaj zanim zastosujesz lub skopiujesz.

Autor

Iwona Wierzbicka
6 czerwca 2017

Tagi

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

Podobne tematy

Puree z selera i gruszek

Mistrz kucharski, Paweł Jackowski pokazuje jak przygotować puree z gruszki i selera. Kiedyś, jak każdy poznaniak jadł wuchtę pyr. Czy to gotowanych, czy pieczonych. Najbardziej lubił puree z ziemniaków. Mając puree, nie trzeba było robić…

WIĘCEJ >
Balaton 2014 – relacja z wyprawy rowerowej

Dziennik Ajwen: Balaton 2014 – relacja z wyprawy rowerowej

Balaton 2014 – moja relacja z wyprawy rowerowej z sakwami, namiotem i czterolatkiem. Aktywność od małego Gdy Krzyś miał roczek, spędziliśmy tydzień na spływie kajakowym. To tam uczył się chodzić, tam wyrzynały mu się pierwsze…

WIĘCEJ >

Paleo jadłospis 2-10-2014

Czwartek to dzień wolny, dlatego dałam sobie luz i przyzwolenie na odpoczynek. Rano postanowiłam dłużej poleżeć... 7:00 wchodzi synuś "Mamo nie śpij tak długo!!" Później w odwiedziny wpadł Maxi, pies to jednak najwierniejsza i najukochańsza

WIĘCEJ >
Ajwen

Ajwen – czas zmian… Małe oświadczenie

Piramida Zdrowego Żywienia okazała się być piramida prowadzącą do chorób metabolicznych i do "zmian w kodzie genetycznym", m.in. chorób autoimmunologicznych, cukrzycy, insulinooporności, autyzmu, ADHD, Zespołu Aspergera.

WIĘCEJ >