fbpx
logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

Co je Ajwen? – jadłospis Iwony #01

Co je Ajwen? – jadłospis Iwony #01

co-je-ajwen-1

Pamiętacie serię Paleo jadłospis? Cieszyła się dużym powodzeniem, bo codziennie publikowałam co robiłam i co jadłam w ciągu dnia. Niestety w związku z zaangażowaniem w wiele projektów: powiększanie firmy, rozwój franczyzy, filmy na you tube, szkolenia, wykłady i konferencje, jak również przez wdrożenie zasady 8-8-8 nie jestem w stanie regularnie publikować. Zasada 3×8 oznacza: 8 godzin pracy, 8 godzin czasu wolnego i 8 godzin snu. Nie zawsze udaje się w natłoku obowiązków, ale dążę do tego. Z tego względu- często zamiast pisać w nocy relację wolę po prostu iść spać i Wam też to zalecam.

Co się zmieniło od czasu paleo jadłospisu

W sumie niewiele. Wciąż jem 3, a niekiedy 4 posiłki. Przeważnie są to posiłki białkowo – tłuszczowe, na kolację węglowodany, czasami pomiędzy posiłkami pojawiają się owoce, szczególnie kiedy rozpoczyna się sezon na borówki, truskawki i czereśnie. Nie jestem się w stanie pohamować, ale też nie widzę potrzeby tego robić. Zdarza mi się jeść chleb i nabiał, choć robię to rzadko, bo aż tak bardzo tego nie potrzebuję. Zjadam wtedy chleb żytni czy gryczany, zdarza się nabiał krowi, np. śmierdzące sery czy feta. Często są to posiłki rozdzielne, ale nie zawsze. Bliżej mi obecnie do 10 zasad niż do 100% paleo, które to eliminuje całkowicie zboża. Patrząc jednak na całokształt jadłospisu to staram się w 80% przestrzegać zasady:

  • dieta jak najmniej przetworzona
  • produkty bez dodatków sztucznych, chemicznych substancji
  • 4-6 godzinne przerwy między posiłkami
  • więcej białka i tłuszczu niż węglowodanów

Koniecznie śledź mojego VLOGA by być na bieżąco z tym co u mnie słychać!

Jadłospis wg 10 zasad Ajwen:

  • śniadanie: omlet z jaj i oliwek
  • przekąska: shake z truskawek i wody kokosowej
  • obiad: dorsz z duszonymi warzywami, sałata, ogórek gruntowy i ser feta
  • kolacja: chleb żytni, szprotki, zielenina

Może Cię również zainteresować:

Uwaga – ważne informacje, przeczytaj zanim zastosujesz lub skopiujesz.

Autor



Iwona Wierzbicka

Pamiętacie serię Paleo jadłospis? Cieszyła się dużym powodzeniem, bo codziennie publikowałam co robiłam i co jadłam w ciągu dnia. Niestety w związku z zaangażowaniem w wiele projektów: powiększanie firmy, rozwój franczyzy, filmy na you tube, szkolenia, wykłady i konferencje, jak również przez wdrożenie zasady 8-8-8 nie jestem w stanie regularnie publikować. Zasada 3×8 oznacza: 8 godzin pracy, 8 godzin czasu wolnego i 8 godzin snu. Nie zawsze udaje się w natłoku obowiązków, ale dążę do tego. Z tego względu- często zamiast pisać w nocy relację wolę po prostu iść spać i Wam też to zalecam.

Co się zmieniło od czasu paleo jadłospisu

W sumie niewiele. Wciąż jem 3, a niekiedy 4 posiłki. Przeważnie są to posiłki białkowo – tłuszczowe, na kolację węglowodany, czasami pomiędzy posiłkami pojawiają się owoce, szczególnie kiedy rozpoczyna się sezon na borówki, truskawki i czereśnie. Nie jestem się w stanie pohamować, ale też nie widzę potrzeby tego robić. Zdarza mi się jeść chleb i nabiał, choć robię to rzadko, bo aż tak bardzo tego nie potrzebuję. Zjadam wtedy chleb żytni czy gryczany, zdarza się nabiał krowi, np. śmierdzące sery czy feta. Często są to posiłki rozdzielne, ale nie zawsze. Bliżej mi obecnie do 10 zasad niż do 100% paleo, które to eliminuje całkowicie zboża. Patrząc jednak na całokształt jadłospisu to staram się w 80% przestrzegać zasady:

  • dieta jak najmniej przetworzona
  • produkty bez dodatków sztucznych, chemicznych substancji
  • 4-6 godzinne przerwy między posiłkami
  • więcej białka i tłuszczu niż węglowodanów

Koniecznie śledź mojego VLOGA by być na bieżąco z tym co u mnie słychać!

Jadłospis wg 10 zasad Ajwen:

  • śniadanie: omlet z jaj i oliwek
  • przekąska: shake z truskawek i wody kokosowej
  • obiad: dorsz z duszonymi warzywami, sałata, ogórek gruntowy i ser feta
  • kolacja: chleb żytni, szprotki, zielenina

Może Cię również zainteresować:

Uwaga – ważne informacje, przeczytaj zanim zastosujesz lub skopiujesz.

Autor

Iwona Wierzbicka
6 czerwca 2017

Tagi

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

Podobne tematy

Paleo jadłospis 31-08-2014 koniec wakacji

W sobotę był Festiwal Smaków w Opolu i mnóstwo cudownych wyrobów, nalewki, kiełbasy, sery.... Nakupiliśmy!! Nos nam tak kazał i oczy :)) W niedzielę udało się pokręcić na rowerze, niestety zaraz jak na niego wsiadłam

WIĘCEJ >

Paleo jadłospis 30-07-2014

Kolejny dzień teoretycznie mojego urlopu. Urlop miałam mieć niemal cały sierpień, ale że opłat miesięcznych sporo (leasingi, zus-y, wypłaty, opłaty, kredyty) to postanowiłam pracować od czasu do czasu po 2 dni. W praktyce te dwa…

WIĘCEJ >

Topinambur, czyli słonecznik bulwiasty

Co to w ogóle jest? Topinambur, czyli słonecznik –  to korzenie rośliny zwanej słonecznikiem bulwiastym. Do naszego pięknego kraju przyjechał na początku roku 1700. Do Europy dostał się dzięki odkryciom geograficznym. W czasach prekolumbijskich uprawiali…

WIĘCEJ >

Paleo jadłospis 7-07-2014

Spałam krótko :/ chyba codziennie się powtarzam w tej kwestii. Zawsze mam tyle do zrobienia, że nie potrafię się normalnie jak "ludź" położyć spać. Awaria serwera ajwena, do tego awaria telefonu. Siedziałam i wgapiałam się

WIĘCEJ >