logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

Dieta niskowęglowodanowa a trenowanie – mój przypadek

Dieta niskowęglowodanowa a trenowanie – mój przypadek

sniadanie-bialkowo-tluszczowe

Śniadanie bez węglowodanów i bieganie na czczo – obalam mity!

Oczywiście, że każdy jest inny i każdy ma inaczej, ale chcę pokazać, że można jeść 3 posiłki dziennie, nie trzeba się opychać ryżem i makaronem, można mieć ładną kompozycję ciała, zwiększać nieco muskulaturę, mieć dużo energii i „siły”. Piszę bardziej w kontekście rekreacji, bo do takich osób się zaliczam. Zatem nie będę polemizowała z osobami budującymi dużą masę mięśniową, czy wyczynowo trenującymi.

Aktywność dla przyjemności

Trenuję, a właściwie uprawiam aktywność fizyczną teraz już codziennie. 3-4 razy w tygodniu biegam, czasami wpadnie mi rower jako bonus, 2 razy w tygodniu robię trening siłowy, ale bardziej taki funkcjonalny (czasami nie mam treningu siłowego wcale i też nie jest źle), do tego czasami pojawią się w zimie biegówki, czy narty zjazdowe. Generalnie nie mam przymusu trenowania, jeśli nie mam ku temu okazji. Jeśli jest sporo pracy, albo muszę wyjechać to po prostu nie trenuję, choć mogłabym kombinować z matą na podłodze hotelowej. Chcę tym powiedzieć, że nie mam obsesji trenowania  robię to dla przyjemności.

Co jem?

Jem 3 razy dziennie. Lubię biegać na czczo, piję tylko kawę lub RedWeiler z kofeiną i L-argininą, po bieganiu zjadam parówki lub jajka (na zdjęciu u góry moje śniadanie po bieganiu, to po lewej to masło i sól), na obiad zwykle jest mięso i warzywa, czasami warzywami są ziemniaki, kolacja to najczęściej warzywa, owoce lub chleb żytni czy gryczany, ostatecznie ziemniaki lub ryż z masłem.

Kiedy czuję, że mam ochotę na więcej węglowodanów zjadam 2 batoniki z Lidla Alesto (mają głównie daktyle), albo trochę dżemu ze słoika czy jakieś owoce.

Piję tylko wodę lub zioła z tatarakiem. Tatarak poprawia pracę układu pokarmowego. Czasami lubię wypić coś innego, ale co ważne, kluczem do uczucia sytości pomiędzy posiłkami jest woda, kiedy piję zioła czuję głód i ciężko mi wytrzymać między posiłkami. To bardzo ważny mechanizm, którym mówię również na swoich wykładach dotyczących insulinooporności – więcej informacji o nich tutaj.

Moje ciało

Od jakiegoś czasu możecie śledzić moje zdjęcia z aktywności fizycznych, moje bicepsy i pośladki ???? Dla mnie to duża zmiana stylu życia bo ostatnie 4 lata kompletnie nic nie robiłam, poza zrywowymi aktywnościami w sezonie, np. od czasu do czasu rower, ale w lecie. Od 4 lat tylko siedziałam na tyłku. Dzięki temu jak jem nie przytyłam pomimo braku aktywności, ale ciało było takie jak po pawulonie. Teraz się dźwiga, co widać na poniższych screenach z analizatora składu ciała.

Pomiar z 11.01.2018

Waga 56 kg, mięśnie: 25,5 kg, tkanka tłuszczowa: 9,6 kg

analiza składu ciała - iwona wierzbicka

Pomiar z 31.01.2018

Waga 56,4 kg, mięśnie: 26 kg, tkanka tłuszczowa: 9 kg

IW - wyniki - styczeń 2018 - ajwendieta

Przyrosty wagi i mięśni

IW - historia - styczeń 2018 - ajwendieta

Te wpisy mogą Cię zainteresować

Autor

Podobne tematy

Oliwa z oliwek leczy stany zapalne

W oliwie jest mnóstwo składników, które możemy nazwać prozdrowotnymi. Często czytamy, że naukowcy odkryli kolejny nowy składnik. Nie mamy pewności (…)

WIĘCEJ >

Celiakia i inne nietolerancje glutenu – case study

Diagnostyka celiakii nie należy do prostych. Czytamy o standardach, określonych parametrach krwi, które mogą wskazywać problem, a tymczasem okazuje się, (…)

WIĘCEJ >

Cała prawda o węglowodanach

Nic nie wzbudza ostatnio tak dużych kontrowersji jak węglowodany. Ograniczać je w diecie, czy też zwiększać podaż? Wykorzystywać po treningu, czy raczej (…)

WIĘCEJ >

Ego grubego Mariana – trzeba to przemyśleć – cz.4

Ego grubego Mariana podpowiadało – to nie takie proste, trzeba to przemyśleć. Uwierzyć ? Nie wierzę Bogu co dopiero człowiekowi. A jak zweryfikować tego człowieka? Przecież może mi zaszkodzić! Mógłbym działać, ale kiedy? Jestem zapracowany...

WIĘCEJ >

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl