fbpx
logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

Niech efekty same się bronią. Moja analiza składu ciała

Niech efekty same się bronią. Moja analiza składu ciała

analiza składu ciała

Łamię mity IŻŻ, ryż, kurczak, liczenie makrosów… itd. Jak to się mówi – niech efekty same się bronią.

16% tkanki tłuszczowej, 26,8 kilogramów mięśni, waga 58 kg, wzrost 166, wiek (jeszcze) 42.

Dzisiaj stanęłam na wagę z ciekawości, bo ostatnio śmiałam się, że mi rośnie masa (faktycznie z łuszczu).

Mamy w Poradni Ajwen analizator składu ciała InBody770.

W swojej praktyce dietetyka klinicznego oglądam codziennie różne składy ciała, w tym osób trenujących, robiących masę czy też osób chorych.

Gdy porównuję mój skład ciała, wiem, że jest bardzo dobrze!

Co robię?

  • Jem 3 posiłki dziennie.
  • Śniadanie w 90% jest białkowo-tłuszczowe (czasami zmieniam zdanie), zwykle jaja, parówki – możecie śledzić na instastory.
  • Obiad jest zwykle łączony, jednak z przewagą białka.
  • Kolacje są zwykle węglowodanowe, np. chleb żytni.
  • Nie liczę makro ani kalorii, kieruję się intuicją.
  • Nie łykam fit-proszków, typu białko, aminokwasy czy carbo.
  • Słodycze u mnie to rzadkość, choć bywają.
  • Podjadanie – też rzadko się zdarza.
  • Nie ćwiczę niczego regularnie. Jak mam ochotę, to idę marszo-biegować 4–6 km. Jak mam czas i możliwości, to idę na spacer albo w międzyczasie (np. podczas robienia śniadania) gimnastykuję się w domu.
  • Niestety, dużo czasu siedzę na tyłku (gabinet, studenci, praca komputerowa), więc tym bardziej wykorzystuję każdą okazję na ruch.
  • Dbam o styl życia (pisałam o tym w tym tekście).

To ja i mój brzuch:

To moja dzisiejsza analiza składu ciała:

 Normy procentowe:

Trochę inne parametry, bo inna waga (mniej dokładna) – widoczny wzrost mięśni, spadek tkanki tłuszczowej (włączyłam tylko trochę gimnastyki, zmniejszyłam nieco węgli, bo wtedy to faktycznie jadłam je częściej, pracowałam w domu i podjadałam):

Analiza składu ciała osoby trenującej cztery razy w tygodniu na siłowni (kobieta, 160 cm, insulinooporność):

Analiza składu ciała osoby o przeciętnej aktywności (kobieta, 166 cm, choroba autoimmunizacyjna, widoczny stan zapalny):

WNIOSEK: Czasami proste rozwiązania są lepsze.

Dołącz do naszej grupy wsparcia na FB:

To może Cię zainteresować:

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor



Iwona Wierzbicka

Łamię mity IŻŻ, ryż, kurczak, liczenie makrosów… itd. Jak to się mówi – niech efekty same się bronią.

16% tkanki tłuszczowej, 26,8 kilogramów mięśni, waga 58 kg, wzrost 166, wiek (jeszcze) 42.

Dzisiaj stanęłam na wagę z ciekawości, bo ostatnio śmiałam się, że mi rośnie masa (faktycznie z łuszczu).

Mamy w Poradni Ajwen analizator składu ciała InBody770.

W swojej praktyce dietetyka klinicznego oglądam codziennie różne składy ciała, w tym osób trenujących, robiących masę czy też osób chorych.

Gdy porównuję mój skład ciała, wiem, że jest bardzo dobrze!

Co robię?

  • Jem 3 posiłki dziennie.
  • Śniadanie w 90% jest białkowo-tłuszczowe (czasami zmieniam zdanie), zwykle jaja, parówki – możecie śledzić na instastory.
  • Obiad jest zwykle łączony, jednak z przewagą białka.
  • Kolacje są zwykle węglowodanowe, np. chleb żytni.
  • Nie liczę makro ani kalorii, kieruję się intuicją.
  • Nie łykam fit-proszków, typu białko, aminokwasy czy carbo.
  • Słodycze u mnie to rzadkość, choć bywają.
  • Podjadanie – też rzadko się zdarza.
  • Nie ćwiczę niczego regularnie. Jak mam ochotę, to idę marszo-biegować 4–6 km. Jak mam czas i możliwości, to idę na spacer albo w międzyczasie (np. podczas robienia śniadania) gimnastykuję się w domu.
  • Niestety, dużo czasu siedzę na tyłku (gabinet, studenci, praca komputerowa), więc tym bardziej wykorzystuję każdą okazję na ruch.
  • Dbam o styl życia (pisałam o tym w tym tekście).

To ja i mój brzuch:

To moja dzisiejsza analiza składu ciała:

 Normy procentowe:

Trochę inne parametry, bo inna waga (mniej dokładna) – widoczny wzrost mięśni, spadek tkanki tłuszczowej (włączyłam tylko trochę gimnastyki, zmniejszyłam nieco węgli, bo wtedy to faktycznie jadłam je częściej, pracowałam w domu i podjadałam):

Analiza składu ciała osoby trenującej cztery razy w tygodniu na siłowni (kobieta, 160 cm, insulinooporność):

Analiza składu ciała osoby o przeciętnej aktywności (kobieta, 166 cm, choroba autoimmunizacyjna, widoczny stan zapalny):

WNIOSEK: Czasami proste rozwiązania są lepsze.

Dołącz do naszej grupy wsparcia na FB:

To może Cię zainteresować:

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor

Iwona Wierzbicka
2 maja 2019

Tagi

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

Podobne tematy

rośliny strączkowe, ciecierzyca, soczewica

Strączki – jeść czy nie jeść?

Sprawdź, o czym warto wiedzieć, zanim sięgniemy po strączki. Rośliny strączkowe to niekwestionowane bogate źródło białka, ale i węglowodanów. Profil aminokwasowy soi jest podobny do białka wzorcowego jakim jest jajo kurze, zatem idealnie nadaje się…

WIĘCEJ >
jaja, jajka

10 powodów, dla których warto jeść jaja

Tym razem dlaczego to jaja a nie chleb powinny być na śniadanie i o wyższości jaj nad innymi produktami. Dlaczego warto jeść jaja i co wnoszą w Twoje życie, o tym że jaja to produkt

WIĘCEJ >
słodycze, ciasta, cukier, babeczki

Cukier to nałóg – jak z nim wygrać?

Słodycze wpływają toksycznie na mózg, w przeciwnym wypadku człowiek nie robił by tego rodzinie. Życzymy sobie zdrowia na święta, na urodziny, podkreślamy magiczne: i przede wszystkim zdrówka, a później sru bombonierka, mikołaj czekoladopodobny, ciasteczko z

WIĘCEJ >

Pudding chia – czy ma właściwości zdrowotne?

Chia – szałwia hiszpańska. Internet jest pełen informacji na temat cudownych właściwości chia. Niektórzy piszą, że jest to najzdrowsza żywność na świecie, inni wymieniają w punktach wszystkie jej zalety…. NIESTETY!! ludzki układ pokarmowy nie strawi…

WIĘCEJ >