logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

Niech efekty same się bronią. Moja analiza składu ciała

Niech efekty same się bronią. Moja analiza składu ciała

analiza składu ciała

Łamię mity IŻŻ, ryż, kurczak, liczenie makrosów… itd. Jak to się mówi – niech efekty same się bronią.

16% tkanki tłuszczowej, 26,8 kilogramów mięśni, waga 58 kg, wzrost 166, wiek (jeszcze) 42.

Dzisiaj stanęłam na wagę z ciekawości, bo ostatnio śmiałam się, że mi rośnie masa (faktycznie z łuszczu).

Mamy w Poradni Ajwen analizator składu ciała InBody770.

W swojej praktyce dietetyka klinicznego oglądam codziennie różne składy ciała, w tym osób trenujących, robiących masę czy też osób chorych.

Gdy porównuję mój skład ciała, wiem, że jest bardzo dobrze!

Co robię?

  • Jem 3 posiłki dziennie.
  • Śniadanie w 90% jest białkowo-tłuszczowe (czasami zmieniam zdanie), zwykle jaja, parówki – możecie śledzić na instastory.
  • Obiad jest zwykle łączony, jednak z przewagą białka.
  • Kolacje są zwykle węglowodanowe, np. chleb żytni.
  • Nie liczę makro ani kalorii, kieruję się intuicją.
  • Nie łykam fit-proszków, typu białko, aminokwasy czy carbo.
  • Słodycze u mnie to rzadkość, choć bywają.
  • Podjadanie – też rzadko się zdarza.
  • Nie ćwiczę niczego regularnie. Jak mam ochotę, to idę marszo-biegować 4–6 km. Jak mam czas i możliwości, to idę na spacer albo w międzyczasie (np. podczas robienia śniadania) gimnastykuję się w domu.
  • Niestety, dużo czasu siedzę na tyłku (gabinet, studenci, praca komputerowa), więc tym bardziej wykorzystuję każdą okazję na ruch.
  • Dbam o styl życia (pisałam o tym w tym tekście).

To ja i mój brzuch:

To moja dzisiejsza analiza składu ciała:

 Normy procentowe:

Trochę inne parametry, bo inna waga (mniej dokładna) – widoczny wzrost mięśni, spadek tkanki tłuszczowej (włączyłam tylko trochę gimnastyki, zmniejszyłam nieco węgli, bo wtedy to faktycznie jadłam je częściej, pracowałam w domu i podjadałam):

Analiza składu ciała osoby trenującej cztery razy w tygodniu na siłowni (kobieta, 160 cm, insulinooporność):

Analiza składu ciała osoby o przeciętnej aktywności (kobieta, 166 cm, choroba autoimmunizacyjna, widoczny stan zapalny):

WNIOSEK: Czasami proste rozwiązania są lepsze.

Dołącz do naszej grupy wsparcia na FB:

To może Cię zainteresować:

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor



Iwona Wierzbicka

Podobne tematy

Jak skomponować dietę sportowca – dobre produkty

Iwona Wierzbicka dla Asystent Trenera o żywieniu sportowców. Istotnym elementem jest gęstość odżywcza determinująca zawartość witamin, minerałów i antyoksydantów oraz wartość biologiczna mówiąca o stopniu wchłaniania przez nasz organizm.

WIĘCEJ >
zimno, ciągle mi zimno

Dlaczego ciągle jest mi zimno?

W zimie nie rozstajesz się z grubymi skarpetkami i kubkiem gorącej herbaty. Latem nie jest wcale lepiej – z nieba (…)

WIĘCEJ >
żelki, misie, żelki dla dzieci

Żelki „Misie” – naturalne?

Szkoda, że nikt nie wpadł na pomysł robienia „jajek niespodzianek real raw coco”. Dzieci uwielbiają zabawki, stąd jajo cieszy się takim powodzeniem, podobnie jak zestawy happy meal w Mc Donalds i zestawy maluchów w Tesco....

WIĘCEJ >

13 powodów, dlaczego nie możesz schudnąć

Walczysz z nadmiarem kilogramów już od dawna i nic nie działa? Jako dietetyk kliniczny często spotykam się z takim problemem (…)

WIĘCEJ >

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl