logo
openclose

Dziennik Ajwen – Chorwacja i Włochy 2014

Chorwacja KRK

Po wyprawie rowerowej dookoła Balatonu ruszyliśmy w kolejne miejsca. W planach była Chorwacja i Włochy.

Chorwacja

Pierwszym przystankiem była wyspa Krk, miejscowość Stara Baska położona na końcu wyspy. Wybrałam palcem po mapie i pojechaliśmy. Dobrze, że mieliśmy namiot, bo okazało się, że w sezonie to nie takie proste ulokować się na kempingu. Piękna wyspa, zachwycająca przyroda, cudna woda. Po tym, co spotkało nas na Węgrzech, było to coś niesamowitego. To jak dwa różne światy.

Kemping był na wzniesieniu i na skałach. Właściwie na wyspie Krk, jak i w większości nadmorskiej Chorwacji, jest górzyście i skaliście. Wszystko nam się tam podobało – pogoda, powietrze, widoki, morze, góry, owoce morza, poranki i wieczory. Na kempingu było wszystko, czego człowiek może potrzebować, więc chodzenie do sklepów było zbędne. Na wyspie rosną drzewa figowe, zatem wystarczyło nazbierać trochę fig, by się najeść. Pod kemping przyjeżdżał stragan z warzywami i owocami oraz świeże ryby. W restauracji kempingowej jadłam najlepsze owoce morza w cenie 1/2 tego, co w Polsce. Raj.

Wyspa Krk ma niesamowity klimat, zresztą myślę, że jak każda chorwacka wyspa. Planujemy pojechać tam w 2015 r. i tym razem pojeździć na rowerze oraz pochodzić po szlakach pieszych.

Dieta paleo na wakacjach

Na śniadanie udało się jadać jaja, to było proste, zarówno w Chorwacji, jak i we Włoszech. Popołudnia to owoce i warzywa, a wieczorami – restauracja i owoce morza. W Chorwacji jedliśmy tylko owoce morza, były w przystępnej jak dla nas cenie (połowa polskiej ceny, a o połowę większa porcja i niesamowity smak). W Włoszech z dietą było o wiele gorzej. Wkradły się buły… Zwiedzaliśmy, trudno było zabrać mięso. O ile jaja łatwo zrobić na kuchni turystycznej, to już większe obiady typu mięso na wynos – znacznie trudniej. W Włoszech bardziej niż owoce morza jest popularna pizza. Końcówka wakacji i „zabułowacenie” to była prośba każdego mojego organu o powrót do normalności.

Podsumowanie – Chorwacja i Włochy

Prosto z Węgier pojechaliśmy do Chorwacji na wyspę Krk, do Starej Baski. Tam byliśmy dwa dni, przemieściliśmy się wybrzeżem do Puli na półwyspie Istria. Zwiedziliśmy Pulę oraz rezerwat Kamenjak. To jedno z piękniejszych miejsc jakie w życiu widziałam. Skały, morze, wiatr, otchłań…. Z Chorwacji pojechaliśmy do Włoch, do Lido di Jesolo, by stamtąd udać się do Wenecji. Z Wenecji pojechaliśmy już do domu, a po drodze mijaliśmy piękne, słowackie góry. Zaznaczyłam kilka miejsc na mapie, do których chcę wrócić.

Z ciekawszych przygód: na Puli, na pięknym, piniowym kempingu złapała nas taka burza, że myślałam, że to mogą być nasze ostatnie dni. Waliło piorunami, namiot się trząsł, deszcz padał tak intensywnie, że przez namiot zaczęła płynąć rzeka błota. Poranny widok kempingu po burzy – MASAKRA! Ludzie wyciągali błoto ze śpiworów. Nam na szczęście do „sypialni” się nie nalało. Zastanowiło mnie rano, dlaczego nie wysycha deszcz z namiotu? To nie był zwykły deszcz, to był „deszcz piniowej żywicy”, który zmienił się w strumień żywicy spływający po namiocie. Zakleiliśmy wszystko papierem i tak złożyliśmy namiot, nie mogliśmy czekać na wyschnięcie, bo jechaliśmy już do Włoch. Ludzie mieli samochody, przyczepy, kempingi i namioty w żywicy. Jest za to co wspominać.

Fotogaleria

🙂
Chorwacja
Chorwacja - nadciąga burza - się dzieje na niebie
Nadciąga burza, dzieje się na niebie
Chorwacja - nadciąga burza
Kolacja
Chorwacja: śniadanie
Śniadanie
Chorwacja: figi - zbieranie (rosną przy drodze)
Zbieranie fig (rosną przy drodze)
Chorwacja: figi - samodzielnie zbierane

Ja – MAMA

Wenecja - śmieciarka
Śmieciarka
Wenecja - oczyszczalnia ścieków?
Oczyszczalnia ścieków?
Wenecja - mama i synuś
Mama i synuś
Wenecja - moje dziubasy
Moje dziubasy
Wenecja - chwila relaxu w tych upałach
Chwila relaksu w tych upałach
Wenecja - Kris wcina bułę
Kris wcina bułę
Wenecja - szalona rodzinka
Szalona rodzinka

Inne nasze przygody – relacje:

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor

Iwona Wierzbicka

Podobne tematy

Paleo jadłospis 28-07-2014

Pierwszy dzień w pracy po urlopie… co za dramat! I tak od razu 8:00-20:00. Po południu myślałam, że nie dotrwam (…)

WIĘCEJ >

Paleo jadłospis 10-10-2014

Kolejny dzień urlopu… Trochę przymusowego, bo nie do końca to taki urlop że w górach czy nad morzem, ale mimo wszystko staram się spędzić go aktywnie, spacerowo i nadrabiając zaległości w postach, w stronie czyli...

Paleo jadłospis 20-09-2014

Sobota – dzień odpoczynku, ale nie dla mnie. Mój dzień pracy przy komputerze rozpoczął się o 7:00 a skończył o (…)

WIĘCEJ >

Dieta Paleo – dieta naszych praprzodków – dla Radia Opole

Dieta PALEO w skrócie to: mięso, ryby, owoce morza, jaja, grzyby, orzechy, warzywa, owoce, miód.

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.