logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

Jak wspomóc odchudzanie? 6 prostych sposobów

Jak wspomóc odchudzanie? 6 prostych sposobów

jak wspomóc odchudzanie

Chcesz schudnąć, ale pomimo podjętego wysiłku efekt cię nie zadowala? Sprawdź, jak wspomóc odchudzanie i jakie proste kroki warto podjąć, by osiągnąć zamierzony cel.

1. Jedz regularnie i pamiętaj o śniadaniu

Śniadanie to najważniejszy posiłek. Osoby, które je pomijają, nadrabiają jedzeniem w ciągu dnia, przez co na ogół zjadają znacznie więcej niż w rzeczywistości potrzebują. Lepiej zjeść porządny posiłek niż podjadać przez cały dzień. Wbrew temu, co często słyszymy, aby jeść często a mało, o wiele lepiej jest najeść się do syta i zrobić sobie kilkugodzinną przerwę, zanim znów po coś sięgniemy

Wiele propozycji śniadań, które sycą na długo, znajdziesz w naszej grupie wsparcia na Facebooku:

Proponuję, aby zjadać trzy główne posiłki w ciągu dnia, czyli śniadanie, obiad, kolację z uwzględnieniem kilkugodzinnych przerw. Jeżeli potrzebujesz więcej, wprowadź jedną lub dwie przekąski pomiędzy głównymi posiłkami. Dostosuj te przekąski do swojego wydatku energetycznego. Pamiętaj, że przegryzka, tak samo jak jeden z głównych posiłków, powinna być zjedzona i zapomniana. Niedozwolone jest podjadanie jej przez godzinę, np. podczas jazdy samochodem lub pracy przy komputerze.

2. Celebruj posiłki

Wyznacz sobie regularne pory posiłków i staraj się do nich wytrzymać. Nie śpiesz się, daj sobie 20 minut na spokojne jedzenie. Początki mogą być szokujące dla Twojego organizmu, ale z biegiem czasu będzie się do tego przyzwyczajał i każdorazowy posiłek stanie się czystą przyjemnością.

3. Pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu

Nie pij kalorii, czyli usuń z diety soki i napoje gazowane. To tylko dawka dodatkowego cukru. Najlepiej nawadniającym napojem jest woda. Powinniśmy pić mniej więcej 30 ml wody na 1 kg masy ciała. Pamiętaj o tej minimalnej ilości zwłaszcza w dni, gdy jest wysoka temperatura, kiedy nasze zapotrzebowanie na wodę wzrasta. Dowiedz się więcej o piciu wody.

4. Zrezygnuj ze słodyczy

Eliminacja słodyczy z diety przynosi wiele korzyści. Podjadanie batonów czy ciastek często przyczynia się do powstawania zaburzeń w obrębie funkcjonowania przewodu pokarmowego. Wzdęcia, zaparcia, zgaga, uczucie ciężkości to mało przyjemne efekty uboczne pochłaniania dużych ilości słodyczy. Tymczasem wystarczy wytrzymać bez nich zaledwie 14 dni, aby oduczyć się sięgania po słodkości i aby kubki smakowe zapomniały o ich smaku. Po kilku tygodniach herbata z dwiema łyżeczkami cukru będzie dla ciebie za słodka. Pamiętaj też, aby nie kusić losu! Nie kupuj nic słodkiego, wtedy nie będzie Cię korciło, aby po to sięgać. Słodkości śmiało można zastąpić owocami.

5. Ruszaj się

Pamiętaj o regularnym ruchu. Nie musisz chodzić na siłownię – czasami wystarczy spacer, rower, rolki albo basen. Zrezygnuj z korzystania z windy, przejdź się z psem, poodkurzaj w domu, wysiądź o jeden przystanek tramwajowy wcześniej.

Staraj się upiec dwie pieczenie na jednym ogniu – ćwicz na zewnątrz, a będziesz mieć dodatkowo kontakt z naturą, który również korzystnie wpłynie na Twój organizm. Bardziej zaawansowanym proponuję trening siłowy. Im więcej tkanki mięśniowej, tym wzrasta tempo metabolizmu spoczynkowego.

6. Dbaj o sen

Szczególnie ważne są czynności wzmacniające mechanizmy regulujące sen. Istotne jest wstawanie rano o tej samej porze, kontakt z naturą, unikanie drzemek i ciemnych pomieszczeń w ciągu dnia oraz silnego światła wieczorem. Wszystko to wzmacnia rytm okołodobowy, który powoduje, że potrzeba snu pojawia się o właściwej porze, czyli w nocy.

Zaburzenia snu i niewyspanie powoduje niepoprawne działanie takich hormonów, jak leptyna i grelina. Ich zadaniem jest informowanie, kiedy powinniśmy coś zjeść, a kiedy nie. Wysoki poziom leptyny powoduje brak apetytu, a greliny – jego wzrost. U osób śpiących niewystarczająco obserwuje się spadek poziomu leptyny oraz wzrost poziomu greliny.

Powoduje to znaczący wzrost apetytu i uczucie głodu nawet zaraz po posiłku. Osoby niewyspane jedzą nieprawidłowo (obejrzyj film: Dlaczego nie mogę schudnąć?).

PAMIĘTAJ!

JEŚLI COŚ CIĘ NIEPOKOI, SKONSULTUJ SIĘ Z DIETETYKIEM KLINICZNYM AJWEN

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor



Kamila Lipowicz

Podobne tematy

owoce

Dlaczego warto jeść owoce?

Tak wiele mówi się o tym, aby jeść warzywa, ale nie zapominajmy, że owoce też mogą mieć korzystny wpływ na (…)

WIĘCEJ >

Biegunka – jak sobie radzić?

Biegunka – kto nie spotkał się z nią w swoim życiu? Większość z nas ma większe lub mniejsze doświadczenie z (…)

WIĘCEJ >
alergie

Alergie – jak sobie pomóc?

Reakcje alergiczne, takie jak katar sienny, wypryski czy astma to następstwo stanu zapalnego. Z kolei ten jest normalną reakcją obronną (…)

WIĘCEJ >

Jak powinien wyglądać prawidłowy stolec?

Wstydliwa czynność, którą wykonuje każdy z nas, każdego dnia. Niestety, zdarza się, że tak nie jest, chociaż powinno. Jest to (…)

WIĘCEJ >

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl