fbpx
logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

Mitochondria. 30 rad, jak żyć zdrowo

Mitochondria. 30 rad, jak żyć zdrowo

Mitochondria. 30 rad, jak żyć zdrowo

Mitochondria to nasze elektrownie, które dostarczają nam energię i ogrzewają ciało. Kiedy nie pracują prawidłowo, cierpimy na wiele chorób i czujemy zmęczenie. 

Stan zapalny, zła dieta, niedobór składników witaminowo-mineralnych prowadzą do ich dysfunkcji, dlatego też tak ważne jest prawidłowe odżywianie. Przy czym podkreślam – nie JEDZENIE, lecz odżywianie.

Te rady zmienią Twoje życie na lepsze

Kilka ważnych rad zmieniających Twoje życie na lepsze:

  1. Unikaj produktów z fabryki.
  2. Jedz to, co urosło lub się urodziło.
  3. Sięgaj po to, co jest pokarmem, a nie „udaje” pokarm.
  4. Jedz po to, by odżywiać organizm, a nie przytulać – jedzenie nie jest pluszowym misiem i nie zastąpi Ci seksu czy przytulenia.
  5. Unikaj: zbóż (lub mocno ogranicz), pszenicy, produktów mlecznych (wyjątek masło), alkoholu.
  6. Wyeliminuj: słodycze, słodziki – nie patrz, nie kosztuj, nie spożywaj.
  7. Spożywaj tłuszcze – błony komórkowe ich potrzebują.
  8. Zadbaj o pełnowartościowe białko: mięso, jaja, podroby, ryby (ostrożnie toksyny).
  9. Zadbaj o dobrej jakości produkty!
  10. Nie smaż! Duś, gotuj, na surowo, na parze.
  11. Jedz wątróbkę – to multiwitamina.
  12. Jedz serca – mają Q10.
  13. Zadbaj o regularny dowóz cholesterolu! – to Twój antyoksydant i prekursor do produkcji hormonów (obejrzyj film na temat tłuszczu i cholesterolu).
  14. Spożywaj zielone warzywa, liściaste, kapustne, kiełki – dostarczają niezbędnej siarki oraz sulforafanu.
  15. Jeśli tolerujesz, to włącz do diety orzechy włoskie, laskowe i pestki dyni (ale ich nie podgrzewaj).
  16. Dodawaj do wszystkiego prawdziwą oliwę.
  17. Awokado też jest super.
  18. Spożywaj owoce jagodowe i czerwone warzywa.
  19. Zjedz śniadanie białkowo-tłuszczowe.
  20. Na kolację nie jedz białka, bo długo się trawi.
  21. Zadbaj o 12-godzinną przerwę od jedzenia (od kolacji do śniadania).
  22. Wydłuż przerwy między posiłkami do 4–6 godzin.
  23. Pij tylko wodę (bez dodatków).
  24. Możesz wypić jedną, maksymalnie dwie kawy (jeśli czujesz się po nich dobrze).
  25. Zadbaj o sen – to jedyna szansa na regenerację.
  26. Codziennie chodź na świeżym powietrzu, zrób 10 tysięcy kroków.
  27. Wyreguluj rytm dobowy.
  28. Odpocznij, kiedy potrzebujesz, nie pobudzaj się.
  29. Ustal z dietetykiem indywidualną suplementację (nie potrzebujesz wszystkiego, ale jeśli jesteś chory to zapewne potrzebujesz jakiegoś wspomagania).
  30. Ogranicz kosmetyki.

PAMIĘTAJ!

JEŚLI COŚ CIĘ NIEPOKOI, SKONSULTUJ SIĘ Z DIETETYKIEM KLINICZNYM AJWEN

To może Cię zainteresować:

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor



Iwona Wierzbicka

Mitochondria to nasze elektrownie, które dostarczają nam energię i ogrzewają ciało. Kiedy nie pracują prawidłowo, cierpimy na wiele chorób i czujemy zmęczenie. 

Stan zapalny, zła dieta, niedobór składników witaminowo-mineralnych prowadzą do ich dysfunkcji, dlatego też tak ważne jest prawidłowe odżywianie. Przy czym podkreślam – nie JEDZENIE, lecz odżywianie.

Te rady zmienią Twoje życie na lepsze

Kilka ważnych rad zmieniających Twoje życie na lepsze:

  1. Unikaj produktów z fabryki.
  2. Jedz to, co urosło lub się urodziło.
  3. Sięgaj po to, co jest pokarmem, a nie „udaje” pokarm.
  4. Jedz po to, by odżywiać organizm, a nie przytulać – jedzenie nie jest pluszowym misiem i nie zastąpi Ci seksu czy przytulenia.
  5. Unikaj: zbóż (lub mocno ogranicz), pszenicy, produktów mlecznych (wyjątek masło), alkoholu.
  6. Wyeliminuj: słodycze, słodziki – nie patrz, nie kosztuj, nie spożywaj.
  7. Spożywaj tłuszcze – błony komórkowe ich potrzebują.
  8. Zadbaj o pełnowartościowe białko: mięso, jaja, podroby, ryby (ostrożnie toksyny).
  9. Zadbaj o dobrej jakości produkty!
  10. Nie smaż! Duś, gotuj, na surowo, na parze.
  11. Jedz wątróbkę – to multiwitamina.
  12. Jedz serca – mają Q10.
  13. Zadbaj o regularny dowóz cholesterolu! – to Twój antyoksydant i prekursor do produkcji hormonów (obejrzyj film na temat tłuszczu i cholesterolu).
  14. Spożywaj zielone warzywa, liściaste, kapustne, kiełki – dostarczają niezbędnej siarki oraz sulforafanu.
  15. Jeśli tolerujesz, to włącz do diety orzechy włoskie, laskowe i pestki dyni (ale ich nie podgrzewaj).
  16. Dodawaj do wszystkiego prawdziwą oliwę.
  17. Awokado też jest super.
  18. Spożywaj owoce jagodowe i czerwone warzywa.
  19. Zjedz śniadanie białkowo-tłuszczowe.
  20. Na kolację nie jedz białka, bo długo się trawi.
  21. Zadbaj o 12-godzinną przerwę od jedzenia (od kolacji do śniadania).
  22. Wydłuż przerwy między posiłkami do 4–6 godzin.
  23. Pij tylko wodę (bez dodatków).
  24. Możesz wypić jedną, maksymalnie dwie kawy (jeśli czujesz się po nich dobrze).
  25. Zadbaj o sen – to jedyna szansa na regenerację.
  26. Codziennie chodź na świeżym powietrzu, zrób 10 tysięcy kroków.
  27. Wyreguluj rytm dobowy.
  28. Odpocznij, kiedy potrzebujesz, nie pobudzaj się.
  29. Ustal z dietetykiem indywidualną suplementację (nie potrzebujesz wszystkiego, ale jeśli jesteś chory to zapewne potrzebujesz jakiegoś wspomagania).
  30. Ogranicz kosmetyki.

PAMIĘTAJ!

JEŚLI COŚ CIĘ NIEPOKOI, SKONSULTUJ SIĘ Z DIETETYKIEM KLINICZNYM AJWEN

To może Cię zainteresować:

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor

Iwona Wierzbicka
30 kwietnia 2019

Tagi

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

Podobne tematy

cholesterol

Kompendium wiedzy: Cholesterol – część 1

Cholesterol jest jednym z ważniejszych elementów naszej diety jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i hormonalnego, dzięki niemu możemy się rozmnażać, poznaj całą prawdę o nim.

WIĘCEJ >

Jak przetrwać imprezę?!? – kilka prostych rad

Jak nie mieć ciężkiej głowy i ciężkiego wzdęcia Pij dużo wody, to zmniejsza ilość miejsca w żołądku, a poza tym (…)

WIĘCEJ >

Kokosowe wariacje

Co to jest kokos? Każdy pewnie myśli, że kokos to orzech. A tu niespodzianka! Kokos tak naprawdę jest… pestką. Jest (…)

WIĘCEJ >
neurodegeneracja mózgu

Neurodegeneracja mózgu – jaki wpływ mają na nią jelita?

Neurodegeneracja mózgu jest wynikiem przedostających się toksyn do krwioobiegu i tkanek oraz przewlekłych stanów zapalnych, które mogą być efektem nawet źle dobranej aktywności fizycznej.

WIĘCEJ >

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl