fbpx
logo
Szukaj
open close

13 powodów, dlaczego nie możesz schudnąć

Slide
Pobierz aplikację

i zacznij pracę nad swoją dietą!

Tagi

Postaw mi kawę na buycoffee.to
schudnąć

Od dawna walczysz z nadmiarem kilogramów i nic nie działa? Jako dietetyk kliniczny często spotykam się z takim problemem w moim gabinecie. Kiedy chodzi o zbędne kilogramy, zwykle myślimy, że wystarczy mniej jeść i więcej się ruszać, a to niestety nie działa. Sprawdź 13 powodów, dlaczego nie możesz schudnąć.

Podczas przeszukiwania źródeł naukowych natrafiłam na wiele materiałów mówiących o tym, że otyłość to efekt:

a nie nadwyżki kalorii w diecie.

Co może powodować tycie?

Często słyszę, że problemem jest tarczyca, geny, brak ruchu, ale to tylko ułamek prawdy. Co może bezpośrednio lub pośrednio powodować tycie? 

  1. Brak aktywności na świeżym powietrzu (nie chodzi tu o kalorie).
  2. Brak regularnego przebywania na powietrzu (działanie słońca, nawet przez chmury, ma zbawienny wpływ na gospodarkę hormonalną).
  3. Deficyt natury – brak kontaktu z przyrodą (najlepiej mieć go codziennie! Łąka, las, park, góry, jezioro).
  4. Chodzenie spać po 22:00.
  5. Sen krótszy niż 7 godzin (dowiedz się więcej).
  6. Styl życia typu „sowa”.
  7. Zaglądanie po 18:00 do telefonu bądź oglądanie telewizji (niebieskie światło zaburza wytwarzanie melatoniny – dobroczynnego hormonu odpowiedzialnego m.in. za regenerację organizmu).
  8. Przeglądanie mediów społecznościowych wieczorami, czy oglądanie wiadomości w telewizji (stres powoduje wytwarzanie kortyzolu – hormonu, który może powodować wzrost wagi i poziomu cukru we krwi).
  9. Ograniczenie kontaktów międzyludzkich (badania pokazują, że dobre relacje z innymi ludźmi i poczucie szczęścia mają większy wpływ na zdrowie i prawidłową masę ciała niż sama dieta. Nie chodzi tu oczywiście o relacje przez Facebook).
  10. Mocno przetworzona żywność (puszkowana, konserwowana, smażona, proszkowana, nieprzypominająca tego, co mogły znaleźć w sklepach nasze babcie w czasach swojej młodości).
  11. Poczucie nieszczęścia, smutek, żal (często zajadamy).
  12. Problem z jelitami.
  13. Alergie i nietolerancje pokarmowe (twój organizm najczęściej mówi ci o tym, kiedy masz po czymś pryszcze, katar, śluz w gardle, wzdęcia, zaparcia, biegunki, zgagę. Jeśli namierzysz taki produkt, po prostu go nie jedz!).

Chcesz schudnąć? Sprawdź: Schudnij w 30 dni z Ajwen

Dołącz do naszej grupy wsparcia na Facebooku:

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor



Iwona Wierzbicka

Od dawna walczysz z nadmiarem kilogramów i nic nie działa? Jako dietetyk kliniczny często spotykam się z takim problemem w moim gabinecie. Kiedy chodzi o zbędne kilogramy, zwykle myślimy, że wystarczy mniej jeść i więcej się ruszać, a to niestety nie działa. Sprawdź 13 powodów, dlaczego nie możesz schudnąć.

Podczas przeszukiwania źródeł naukowych natrafiłam na wiele materiałów mówiących o tym, że otyłość to efekt:

a nie nadwyżki kalorii w diecie.

Co może powodować tycie?

Często słyszę, że problemem jest tarczyca, geny, brak ruchu, ale to tylko ułamek prawdy. Co może bezpośrednio lub pośrednio powodować tycie? 

  1. Brak aktywności na świeżym powietrzu (nie chodzi tu o kalorie).
  2. Brak regularnego przebywania na powietrzu (działanie słońca, nawet przez chmury, ma zbawienny wpływ na gospodarkę hormonalną).
  3. Deficyt natury – brak kontaktu z przyrodą (najlepiej mieć go codziennie! Łąka, las, park, góry, jezioro).
  4. Chodzenie spać po 22:00.
  5. Sen krótszy niż 7 godzin (dowiedz się więcej).
  6. Styl życia typu „sowa”.
  7. Zaglądanie po 18:00 do telefonu bądź oglądanie telewizji (niebieskie światło zaburza wytwarzanie melatoniny – dobroczynnego hormonu odpowiedzialnego m.in. za regenerację organizmu).
  8. Przeglądanie mediów społecznościowych wieczorami, czy oglądanie wiadomości w telewizji (stres powoduje wytwarzanie kortyzolu – hormonu, który może powodować wzrost wagi i poziomu cukru we krwi).
  9. Ograniczenie kontaktów międzyludzkich (badania pokazują, że dobre relacje z innymi ludźmi i poczucie szczęścia mają większy wpływ na zdrowie i prawidłową masę ciała niż sama dieta. Nie chodzi tu oczywiście o relacje przez Facebook).
  10. Mocno przetworzona żywność (puszkowana, konserwowana, smażona, proszkowana, nieprzypominająca tego, co mogły znaleźć w sklepach nasze babcie w czasach swojej młodości).
  11. Poczucie nieszczęścia, smutek, żal (często zajadamy).
  12. Problem z jelitami.
  13. Alergie i nietolerancje pokarmowe (twój organizm najczęściej mówi ci o tym, kiedy masz po czymś pryszcze, katar, śluz w gardle, wzdęcia, zaparcia, biegunki, zgagę. Jeśli namierzysz taki produkt, po prostu go nie jedz!).

Chcesz schudnąć? Sprawdź: Schudnij w 30 dni z Ajwen

Dołącz do naszej grupy wsparcia na Facebooku:

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Autor

Iwona Wierzbicka
8 sierpnia 2017

Tagi

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

Administratorem Państwa danych osobowych jest osobowych jest Iwona Wierzbicka, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Ajwendieta Dietetyka Kliniczna Iwona Wierzbicka (NIP: 9910011175). Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w prawnie usprawiedliwionych celach administratora danych polegających na prezentowaniu komentarzy dotyczących funkcjonowania serwisu internetowego oraz jakości towarów i usług w nim dostępnych. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale też niezbędne do opublikowania komentarza. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych mogą Państwo znaleźć w naszej Polityce prywatności na temat zasad przetwarzania danych osobowych.

Podobne tematy

woda z cytryną, woda, cytryna, zgaga, refluks

Czy dieta zasadowa jest skuteczna? Test pH cytryny

Jest dużo sprzeczności na temat tego, jakie pH ma cytryna, jakie woda, a jakie jest dla nas odpowiednie. Czy jak wypijasz kwaśne, to niszczysz sobie żołądek, a jak wypijasz zasadowe, to przynosisz ulgę? Sprawdź, czy…

WIĘCEJ >
wyczerpanie nadnerczy

Wyczerpanie nadnerczy – 46 symptomów

Uważacie się za sowę? A to po prostu zaburzenie pracy nadnerczy, które nie wydzielają odpowiedniej ilości porannego kortyzolu, natomiast wieczorem zaczynają pracować intensywniej. Zwiększone wydzielanie wieczornej insuliny i zaburzenia produkcji melatoniny

WIĘCEJ >
jak przeżyć po wizycie u dietetyka klinicznego

Jak przeżyć po wizycie u dietetyka klinicznego – cz. 3

Przedstawiamy kilka kolejnych rad jak poradzić sobie po wyjściu od dietetyka, gdy chcemy wprowadzić w życie zmianę diety.

WIĘCEJ >
brak wsparcia w diecie

Brak wsparcia otoczenia a dieta

Odwiedzasz ciocię raz na rok. Wszyscy się cieszą, że schudłeś, ale obserwują, czy się złamiesz i zjesz kawałek torcika... Znasz to?

WIĘCEJ >