fbpx
logo
Szukaj
open close

13 powodów, dlaczego nie możesz schudnąć

Slide
Pobierz aplikację

i zacznij pracę nad swoją dietą!

Tagi

Postaw mi kawę na buycoffee.to
schudnąć

Od dawna walczysz z nadmiarem kilogramów i nic nie działa? Jako dietetyk kliniczny często spotykam się z takim problemem w moim gabinecie. Kiedy chodzi o zbędne kilogramy, zwykle myślimy, że wystarczy mniej jeść i więcej się ruszać, a to niestety nie działa. Sprawdź 13 powodów, dlaczego nie możesz schudnąć.

Podczas przeszukiwania źródeł naukowych natrafiłam na wiele materiałów mówiących o tym, że otyłość to efekt:

a nie nadwyżki kalorii w diecie.

Co może powodować tycie?

Często słyszę, że problemem jest tarczyca, geny, brak ruchu, ale to tylko ułamek prawdy. Co może bezpośrednio lub pośrednio powodować tycie? 

  1. Brak aktywności na świeżym powietrzu (nie chodzi tu o kalorie).
  2. Brak regularnego przebywania na powietrzu (działanie słońca, nawet przez chmury, ma zbawienny wpływ na gospodarkę hormonalną).
  3. Deficyt natury – brak kontaktu z przyrodą (najlepiej mieć go codziennie! Łąka, las, park, góry, jezioro).
  4. Chodzenie spać po 22:00.
  5. Sen krótszy niż 7 godzin (dowiedz się więcej).
  6. Styl życia typu „sowa”.
  7. Zaglądanie po 18:00 do telefonu bądź oglądanie telewizji (niebieskie światło zaburza wytwarzanie melatoniny – dobroczynnego hormonu odpowiedzialnego m.in. za regenerację organizmu).
  8. Przeglądanie mediów społecznościowych wieczorami, czy oglądanie wiadomości w telewizji (stres powoduje wytwarzanie kortyzolu – hormonu, który może powodować wzrost wagi i poziomu cukru we krwi).
  9. Ograniczenie kontaktów międzyludzkich (badania pokazują, że dobre relacje z innymi ludźmi i poczucie szczęścia mają większy wpływ na zdrowie i prawidłową masę ciała niż sama dieta. Nie chodzi tu oczywiście o relacje przez Facebook).
  10. Mocno przetworzona żywność (puszkowana, konserwowana, smażona, proszkowana, nieprzypominająca tego, co mogły znaleźć w sklepach nasze babcie w czasach swojej młodości).
  11. Poczucie nieszczęścia, smutek, żal (często zajadamy).
  12. Problem z jelitami.
  13. Alergie i nietolerancje pokarmowe (twój organizm najczęściej mówi ci o tym, kiedy masz po czymś pryszcze, katar, śluz w gardle, wzdęcia, zaparcia, biegunki, zgagę. Jeśli namierzysz taki produkt, po prostu go nie jedz!).

Chcesz schudnąć? Sprawdź: Schudnij w 30 dni z Ajwen

Dołącz do naszej grupy wsparcia na Facebooku:

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor



Iwona Wierzbicka

Od dawna walczysz z nadmiarem kilogramów i nic nie działa? Jako dietetyk kliniczny często spotykam się z takim problemem w moim gabinecie. Kiedy chodzi o zbędne kilogramy, zwykle myślimy, że wystarczy mniej jeść i więcej się ruszać, a to niestety nie działa. Sprawdź 13 powodów, dlaczego nie możesz schudnąć.

Podczas przeszukiwania źródeł naukowych natrafiłam na wiele materiałów mówiących o tym, że otyłość to efekt:

a nie nadwyżki kalorii w diecie.

Co może powodować tycie?

Często słyszę, że problemem jest tarczyca, geny, brak ruchu, ale to tylko ułamek prawdy. Co może bezpośrednio lub pośrednio powodować tycie? 

  1. Brak aktywności na świeżym powietrzu (nie chodzi tu o kalorie).
  2. Brak regularnego przebywania na powietrzu (działanie słońca, nawet przez chmury, ma zbawienny wpływ na gospodarkę hormonalną).
  3. Deficyt natury – brak kontaktu z przyrodą (najlepiej mieć go codziennie! Łąka, las, park, góry, jezioro).
  4. Chodzenie spać po 22:00.
  5. Sen krótszy niż 7 godzin (dowiedz się więcej).
  6. Styl życia typu „sowa”.
  7. Zaglądanie po 18:00 do telefonu bądź oglądanie telewizji (niebieskie światło zaburza wytwarzanie melatoniny – dobroczynnego hormonu odpowiedzialnego m.in. za regenerację organizmu).
  8. Przeglądanie mediów społecznościowych wieczorami, czy oglądanie wiadomości w telewizji (stres powoduje wytwarzanie kortyzolu – hormonu, który może powodować wzrost wagi i poziomu cukru we krwi).
  9. Ograniczenie kontaktów międzyludzkich (badania pokazują, że dobre relacje z innymi ludźmi i poczucie szczęścia mają większy wpływ na zdrowie i prawidłową masę ciała niż sama dieta. Nie chodzi tu oczywiście o relacje przez Facebook).
  10. Mocno przetworzona żywność (puszkowana, konserwowana, smażona, proszkowana, nieprzypominająca tego, co mogły znaleźć w sklepach nasze babcie w czasach swojej młodości).
  11. Poczucie nieszczęścia, smutek, żal (często zajadamy).
  12. Problem z jelitami.
  13. Alergie i nietolerancje pokarmowe (twój organizm najczęściej mówi ci o tym, kiedy masz po czymś pryszcze, katar, śluz w gardle, wzdęcia, zaparcia, biegunki, zgagę. Jeśli namierzysz taki produkt, po prostu go nie jedz!).

Chcesz schudnąć? Sprawdź: Schudnij w 30 dni z Ajwen

Dołącz do naszej grupy wsparcia na Facebooku:

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Autor

Iwona Wierzbicka
8 sierpnia 2017

Tagi

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

Administratorem Państwa danych osobowych jest osobowych jest Iwona Wierzbicka, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Ajwendieta Dietetyka Kliniczna Iwona Wierzbicka (NIP: 9910011175). Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w prawnie usprawiedliwionych celach administratora danych polegających na prezentowaniu komentarzy dotyczących funkcjonowania serwisu internetowego oraz jakości towarów i usług w nim dostępnych. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale też niezbędne do opublikowania komentarza. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych mogą Państwo znaleźć w naszej Polityce prywatności na temat zasad przetwarzania danych osobowych.

Podobne tematy

Emocje a jedzenie – jemy po to, żeby żyć

Jedzenie bardzo często jest właśnie rodzajem ucieczki od emocji. Takie czynności powtarzane regularnie prowadzą nas niestety do uzależnienia od jedzenia. Kiedy emocje prowadzą nas w niewłaściwe nawyki?

WIĘCEJ >
śmietana, nabiał

Śmietana – co się w niej kryje?

Kiedyś zachciało mi się jagód z cukrem i śmietaną :) Z moją manią zerkania na etykiety miałam problem znaleźć choć jedną z "normalnym" jak to przystało na śmietanę składem. Oto jedna z nich, zawiera: skrobię

WIĘCEJ >

Kompulsywne objadanie się – czy dieta może pomóc?

Kompulsywne objadanie się to zaburzenie odżywiania, którego skuteczne leczenie wymaga współpracy wielu specjalistów – psychiatry, psychologa, psychoterapeuty i dietetyka. Podstawą leczenia jest leczenie psychoterapeutyczne, a na pewnym etapie terapii ważna jest praca z dietetykiem. Dlaczego…

WIĘCEJ >
jak przetrwać zimę bez świeżych warzyw, warzywa, owoce, sezonowość

Sezonowość – jak przetrwać zimę bez świeżych warzyw?

Kiszonki – zawierają korzystny kwas mlekowy, który wspomaga naszą florę bakteryjną, ułatwia trawienie oraz wspomaga odporność. Ponadto kiszonki bogate są w witaminę C oraz bardzo ważną witaminę K i B, których ilość się zwiększa pod

WIĘCEJ >