fbpx
logo
Szukaj
open close

5 powodów, dla których gotowanie paleo jest tanie

Slide
Pobierz aplikację

i zacznij pracę nad swoją dietą!

Tagi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

5 powodów, dla których gotowanie paleo jest tanie

paleo jest tanie

Dużym minusem stosowania wielu diet są koszty. Na jedzenie wydajemy naprawdę sporo, a jeśli mamy na utrzymaniu dużą rodzinę, to tym bardziej może to pochłaniać niezłą sumę. Zdrowe odżywianie często kojarzy się z kupowaniem żywności dużo droższej niż inne produkty, bo opatrzonej modnymi hasłami „bio”, „eko” czy „gluten free”. Inaczej jest w przypadku diety paleo. Sprawdź, dlaczego gotowanie paleo jest tanie.

W supermarketach pojawiają się długie półki wypełnione masą „zdrowych” produktów przygotowanych dla nieświadomych konsumentów. Niestety często ulegamy ładnym opakowaniom i dobrze skonstruowanym hasłom marketingowym. Nierzadko bez zbytniego zaangażowania w przeczytanie etykiety ładujemy do koszyków żywność, która przede wszystkim nie jest zdrowa. A co gorsze – bardzo obciąża nasz domowy budżet!

Zdrowe odżywianie może być tanie, a gotowanie w domu sprawi, że zaoszczędzimy czas i pieniądze. Nasze dzieci nabiorą dobrych nawyków i będą się świetnie rozwijały. Wybór odpowiednich produktów, prostota i sezonowość, a także jakość i smak – tym charakteryzuje się dieta paleo i przyrządzanie posiłków we własnej kuchni.

Wystarczy, że zastosujesz 5 poniższych zasad, a przekonasz się, że gotowanie paleo jest tanie.

Dlaczego gotowanie paleo jest tanie?

1. Rezygnujemy z cukru i słodyczy

Dobrze wiesz, ile kosztują drożdżówki, pączki, batoniki, czekolady, wafelki, ciasteczka, babeczki, czekoladki. Z jaką łatwością wydajesz pieniądze na kawałek ciastka w kawiarni i ile tych pysznych kawałków już zjadłeś? Gotowe i przetworzone słodycze są wszędzie. W sklepie, barze, supermarkecie, na stacji benzynowej, w osiedlowym czy szkolnym sklepiku. W każdej chwili, w każdym miejscu możemy je kupić i takim sposobem łatwo uciekają nam z portfela pieniądze. Rezygnacja z tego typu przyjemności sprawia, że jesteśmy zdrowsi, bogatsi. Na słodkości możemy sobie pozwolić dzięki przygotowaniu deseru paleo w domu! To jest dopiero oszczędność!

Sprawdź naszego e-booka o zdrowych, domowych słodyczach

2. Rezygnujemy z pieczywa i innych pszennych wypieków

Codzienna wizyta w piekarni i kupowanie chleba dla całej rodziny to dosyć spory wydatek. Tym bardziej, jeśli jemy świeże pieczywo na śniadanie, drugie śniadanie i kolację. W wielu domach standardem jest spożywaniem kanapek na pierwszy posiłek, przyrządzanie ich na drugie śniadanie do pracy i do szkoły (lub kupowanie drożdżówek i pączków) oraz przygotowywanie takiej samej kolacji. To przecież najszybsza opcja, kiedy brakuje nam czasu na zrobienie pożywnego posiłku. Nic bardziej mylnego! Usunięcie pieczywa i produktów pszennych z naszej diety pozwoli nam zaoszczędzić czas i pieniądze. Również w domu możemy przygotować smaczne i zdrowe dania, bez wielogodzinnego przebywania w kuchni.

Sprawdź naszego e-booka z przepisami dla zabieganych

3. Nie kupujemy gotowych wyrobów i dań

Gorący kubek, zupka chińska, gotowe pierogi, paczkowana lasagne czy sałatka ziemniaczana… W sklepach jest wiele gotowych produktów, dań, wyrobów i przekąsek, które wystarczy kupić i zjeść. Proste, prawda? Przygotowanie nie kosztuje nas zbyt dużo czasu, za to nasze portfele się szybko uszczuplają. Nawet nie jesteśmy w stanie policzyć, ile niepotrzebnych wydatków ponieśliśmy w ten sposób, łudząc się, że zaoszczędziliśmy czas! Koszt przygotowania sałatki ze świeżych warzyw w domu jest znacznie niższy niż zakup gotowej.

4. Nie jadamy w restauracjach i kawiarniach

Brak czasu, natłok obowiązków, zobowiązania zawodowe, wyjazdy służbowe, lenistwo czy relaks z przyjaciółmi? Jeszcze długo można by wymieniać powody, dla których lubimy jeść w restauracjach i kawiarniach. Jest to zapewne wygodne rozwiązanie, aby zjeść smaczny posiłek w miłym otoczeniu, bez przeznaczania czasu na przyrządzanie i sprzątanie. Niestety takie rozwiązania bardzo obciążają nasz budżet. Stosowanie diety paleo i gotowanie w domu sprawi, że nie będziemy się stołować w takich miejscach, ponieważ rzadko które restauracje oferują posiłki przygotowane zgodnie z zasadami tej diety.

5. Zmniejszamy rachunki za prąd

Jak to? Trudni to sobie wyobrazić? To czytaj! Jeśli rezygnujemy z pieczenia ciast, ciasteczek i wypieków, to zdecydowanie ograniczamy zużycie piekarnika. Dużą część deserów paleo robi się bez pieczenia, np. sorbety (zamrażarka i tak jest włączona przez cały czas) czy tarty, które nie są pieczone, np. prażona tarta kokosowa. Zamiast piekarnika lepiej i znacznie zdrowiej jest używać wolnowaru. Urządzenie to zużywa dużo mniej prądu – grzałki nagrzewają kamionkową misę przez co długo trzyma ciepło, a w związku z tym termostat odcina dopływ prądu. Poza tym, jeśli ktoś ma elektryczną kuchenkę, to rezygnujemy z mocnego wysmażania żywności, żeby nie powstawały toksyczne związki. Dzięki temu smażymy krócej i tym samym ograniczamy zużycie prądu.

Sprawdź nasze kulinarne e-booki:

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor



Paweł Jackowski

Dużym minusem stosowania wielu diet są koszty. Na jedzenie wydajemy naprawdę sporo, a jeśli mamy na utrzymaniu dużą rodzinę, to tym bardziej może to pochłaniać niezłą sumę. Zdrowe odżywianie często kojarzy się z kupowaniem żywności dużo droższej niż inne produkty, bo opatrzonej modnymi hasłami „bio”, „eko” czy „gluten free”. Inaczej jest w przypadku diety paleo. Sprawdź, dlaczego gotowanie paleo jest tanie.

W supermarketach pojawiają się długie półki wypełnione masą „zdrowych” produktów przygotowanych dla nieświadomych konsumentów. Niestety często ulegamy ładnym opakowaniom i dobrze skonstruowanym hasłom marketingowym. Nierzadko bez zbytniego zaangażowania w przeczytanie etykiety ładujemy do koszyków żywność, która przede wszystkim nie jest zdrowa. A co gorsze – bardzo obciąża nasz domowy budżet!

Zdrowe odżywianie może być tanie, a gotowanie w domu sprawi, że zaoszczędzimy czas i pieniądze. Nasze dzieci nabiorą dobrych nawyków i będą się świetnie rozwijały. Wybór odpowiednich produktów, prostota i sezonowość, a także jakość i smak – tym charakteryzuje się dieta paleo i przyrządzanie posiłków we własnej kuchni.

Wystarczy, że zastosujesz 5 poniższych zasad, a przekonasz się, że gotowanie paleo jest tanie.

Dlaczego gotowanie paleo jest tanie?

1. Rezygnujemy z cukru i słodyczy

Dobrze wiesz, ile kosztują drożdżówki, pączki, batoniki, czekolady, wafelki, ciasteczka, babeczki, czekoladki. Z jaką łatwością wydajesz pieniądze na kawałek ciastka w kawiarni i ile tych pysznych kawałków już zjadłeś? Gotowe i przetworzone słodycze są wszędzie. W sklepie, barze, supermarkecie, na stacji benzynowej, w osiedlowym czy szkolnym sklepiku. W każdej chwili, w każdym miejscu możemy je kupić i takim sposobem łatwo uciekają nam z portfela pieniądze. Rezygnacja z tego typu przyjemności sprawia, że jesteśmy zdrowsi, bogatsi. Na słodkości możemy sobie pozwolić dzięki przygotowaniu deseru paleo w domu! To jest dopiero oszczędność!

Sprawdź naszego e-booka o zdrowych, domowych słodyczach

2. Rezygnujemy z pieczywa i innych pszennych wypieków

Codzienna wizyta w piekarni i kupowanie chleba dla całej rodziny to dosyć spory wydatek. Tym bardziej, jeśli jemy świeże pieczywo na śniadanie, drugie śniadanie i kolację. W wielu domach standardem jest spożywaniem kanapek na pierwszy posiłek, przyrządzanie ich na drugie śniadanie do pracy i do szkoły (lub kupowanie drożdżówek i pączków) oraz przygotowywanie takiej samej kolacji. To przecież najszybsza opcja, kiedy brakuje nam czasu na zrobienie pożywnego posiłku. Nic bardziej mylnego! Usunięcie pieczywa i produktów pszennych z naszej diety pozwoli nam zaoszczędzić czas i pieniądze. Również w domu możemy przygotować smaczne i zdrowe dania, bez wielogodzinnego przebywania w kuchni.

Sprawdź naszego e-booka z przepisami dla zabieganych

3. Nie kupujemy gotowych wyrobów i dań

Gorący kubek, zupka chińska, gotowe pierogi, paczkowana lasagne czy sałatka ziemniaczana… W sklepach jest wiele gotowych produktów, dań, wyrobów i przekąsek, które wystarczy kupić i zjeść. Proste, prawda? Przygotowanie nie kosztuje nas zbyt dużo czasu, za to nasze portfele się szybko uszczuplają. Nawet nie jesteśmy w stanie policzyć, ile niepotrzebnych wydatków ponieśliśmy w ten sposób, łudząc się, że zaoszczędziliśmy czas! Koszt przygotowania sałatki ze świeżych warzyw w domu jest znacznie niższy niż zakup gotowej.

4. Nie jadamy w restauracjach i kawiarniach

Brak czasu, natłok obowiązków, zobowiązania zawodowe, wyjazdy służbowe, lenistwo czy relaks z przyjaciółmi? Jeszcze długo można by wymieniać powody, dla których lubimy jeść w restauracjach i kawiarniach. Jest to zapewne wygodne rozwiązanie, aby zjeść smaczny posiłek w miłym otoczeniu, bez przeznaczania czasu na przyrządzanie i sprzątanie. Niestety takie rozwiązania bardzo obciążają nasz budżet. Stosowanie diety paleo i gotowanie w domu sprawi, że nie będziemy się stołować w takich miejscach, ponieważ rzadko które restauracje oferują posiłki przygotowane zgodnie z zasadami tej diety.

5. Zmniejszamy rachunki za prąd

Jak to? Trudni to sobie wyobrazić? To czytaj! Jeśli rezygnujemy z pieczenia ciast, ciasteczek i wypieków, to zdecydowanie ograniczamy zużycie piekarnika. Dużą część deserów paleo robi się bez pieczenia, np. sorbety (zamrażarka i tak jest włączona przez cały czas) czy tarty, które nie są pieczone, np. prażona tarta kokosowa. Zamiast piekarnika lepiej i znacznie zdrowiej jest używać wolnowaru. Urządzenie to zużywa dużo mniej prądu – grzałki nagrzewają kamionkową misę przez co długo trzyma ciepło, a w związku z tym termostat odcina dopływ prądu. Poza tym, jeśli ktoś ma elektryczną kuchenkę, to rezygnujemy z mocnego wysmażania żywności, żeby nie powstawały toksyczne związki. Dzięki temu smażymy krócej i tym samym ograniczamy zużycie prądu.

Sprawdź nasze kulinarne e-booki:

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Autor

Paweł Jackowski
1 czerwca 2016

Tagi

Komentarzy: 1

  1. Agata Grajdek 2 czerwca 2016 o 11:41

    Dodałabym jeszcze inną korzyść – jako że w przypadku paleo zaopatruje się głównie w mięso, warzywa i owoce, zwykle w małych sklepach (albo i przez internet w przypadku mięsa, chcąc dostać je z nieprzemysłowego chowu), nie jest się wystawionym na pokusę stania w kolejce i wrzucania do koszyka w trakcie czekania przekąsek, jakimi są zastawione kasy, a także nie rozgląda się po półkach „co by tu jeszcze kupić…”

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

Administratorem Państwa danych osobowych jest osobowych jest Iwona Wierzbicka, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Ajwendieta Dietetyka Kliniczna Iwona Wierzbicka (NIP: 9910011175). Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w prawnie usprawiedliwionych celach administratora danych polegających na prezentowaniu komentarzy dotyczących funkcjonowania serwisu internetowego oraz jakości towarów i usług w nim dostępnych. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale też niezbędne do opublikowania komentarza. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych mogą Państwo znaleźć w naszej Polityce prywatności na temat zasad przetwarzania danych osobowych.

Podobne tematy

jak przeżyć po wizycie u dietetyka klinicznego

Jak przeżyć po wizycie u dietetyka klinicznego – cz. 3

Przedstawiamy kilka kolejnych rad jak poradzić sobie po wyjściu od dietetyka, gdy chcemy wprowadzić w życie zmianę diety.

WIĘCEJ >
kolorowe napoje, napoje gazowane, napoje

Kolorowe napoje – co kryją?

Wyobraź sobie scenkę: dziecko siedzi przed komputerem, pół dna gra, kładzie się spać po północy, zajada czipsy, paluszki, orzeszki, popija colą lub energetykiem, który teraz można kupić w litrowych butelkach. Stymulowane jest (niebieskim) światłem komputera,

WIĘCEJ >

Dieta nie działa – dlaczego?

Wiele osób przechodzi na dietę, ale nie chudnie. Zwykle problem ten dotyka kobiety, ponieważ ich organizm jest dużo bardziej skomplikowany. Kobieta miesiączkuje, rodzi dzieci, do tego częściej się stresuje różnymi sprawami, a emocje często zajada…

WIĘCEJ >

Jak usunąć toksyny z warzyw?

Jak jeść zdrowiej, zmniejszyć ilość toksyn w warzywach i sprawić, by zielona sałata była bardziej odżywcza? Sprawdź, jak usunąć toksyny z warzyw. Rośliny akumulują azotany głównie w liściach oraz w organach spichrzowych. Dlatego trzeba uważać…

WIĘCEJ >