fbpx
logo
Szukaj
open close

Nie rób tego, jeśli masz insulinooporność!

Slide
Pobierz aplikację

i zacznij pracę nad swoją dietą!

Tagi

Postaw mi kawę na buycoffee.to
nie rób tego jeśli masz insulinooporność

To jeden z czynników, który prowadzi do wystąpienia insulinooporności. Niestety, wiele osób nawet po zdiagnozowaniu tego zaburzenia nie potrafi zerwać z pewnym nawykiem, co tylko pogłębia problem. Rada jest prosta: masz insulinooporność – nie podjadaj. Dowiedz się, dlaczego jest to ważne.

Ledwo zjesz śniadanie, a już po chwili szukasz czegoś do schrupania? A może ciągle sięgasz po różne produkty, które są uznawane za zdrowe (np. warzywa, pestki, orzechy), więc wydaje ci się, że robisz wszystko dobrze? Niestety, takie postępowanie będzie niekorzystnie wpływało na twój stan zdrowia i twoją wagę, a już szczególnie, gdy masz insulinooporność. Już nawet częste popijanie kawy czy żucie gumy nie będzie wskazane. Niestety, szybko można się o tym boleśnie przekonać.

Podjadanie a insulinooporność

Jedzenie i picie czegoś, co ma konkretny smak lub mobilizuje naszą jamę ustną do żucia, jest sygnałem dla mózgu, że rozpoczął się proces jedzenia, dlatego należy wyrzucić insulinę, bo będziemy magazynować energię (insulina jest transporterem energii do komórek).

Nadmiar cukru (glukozy) we krwi jest niebezpieczny, dlatego natura wyposażyła nas w insulinę i zdolność magazynowania nadmiaru energii w postaci tkanki tłuszczowej. Niestety w wyniku naszego stylu życia ten mechanizm obronny często zwraca się przeciwko nam samym.

Kiedy coś gryziemy lub pijemy, np. herbatę albo kawę, którą „sączymy” cały dzień, stale wytwarza się insulina. Jest ona antagonistą względem glukagonu, tj. hormonu „spalającego” tkankę tłuszczową.

U osób z zaburzoną gospodarką węglowodanowo-insulinową insulina może wytwarzać się stale, co uniemożliwia schudnięcie.

Co to w praktyce oznacza? Dieta i aktywność fizyczna nie przyniosą zamierzonych efektów albo będą one bardzo małe. Wszystko przez podjadanie, które powoduje niepotrzebne wyrzuty insuliny.

Kilka prostych rad

Zapamiętaj:

  • Spożywanie pokarmów, a przede wszystkim węglowodanów, a do tego wielokrotne przegryzanie w ciągu dnia i picie napojów z cukrem podnosi poziom insuliny.
  • Wzrost poziomu insuliny może być wywołany również stresem, nieprzespaną nocą, stanem zapalnym czy brakiem ekspozycji na światło słoneczne.
  • Wypijanie jedynie czystej wody między posiłkami zwiększa szansę na to, że nie będziesz podjadać, bo twój poziom głodu będzie stabilny.
  • W insulinooporności nie ma bezpiecznych przekąsek – każdą powinno się traktować jak posiłek!
  • Zjedzenie śniadania białkowo-tłuszczowego stabilizuje gospodarkę glukozowo-insulinową, co powoduje mniejszą chęć na podjadanie między posiłkami i zmniejsza apetyt w ciągu dnia. Sprawdź e-book z przepisami na śniadania białkowo-tłuszczowe.

Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj książkę „Insulinooporność. Dieta i styl życia”.

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor



Iwona Wierzbicka

To jeden z czynników, który prowadzi do wystąpienia insulinooporności. Niestety, wiele osób nawet po zdiagnozowaniu tego zaburzenia nie potrafi zerwać z pewnym nawykiem, co tylko pogłębia problem. Rada jest prosta: masz insulinooporność – nie podjadaj. Dowiedz się, dlaczego jest to ważne.

Ledwo zjesz śniadanie, a już po chwili szukasz czegoś do schrupania? A może ciągle sięgasz po różne produkty, które są uznawane za zdrowe (np. warzywa, pestki, orzechy), więc wydaje ci się, że robisz wszystko dobrze? Niestety, takie postępowanie będzie niekorzystnie wpływało na twój stan zdrowia i twoją wagę, a już szczególnie, gdy masz insulinooporność. Już nawet częste popijanie kawy czy żucie gumy nie będzie wskazane. Niestety, szybko można się o tym boleśnie przekonać.

Podjadanie a insulinooporność

Jedzenie i picie czegoś, co ma konkretny smak lub mobilizuje naszą jamę ustną do żucia, jest sygnałem dla mózgu, że rozpoczął się proces jedzenia, dlatego należy wyrzucić insulinę, bo będziemy magazynować energię (insulina jest transporterem energii do komórek).

Nadmiar cukru (glukozy) we krwi jest niebezpieczny, dlatego natura wyposażyła nas w insulinę i zdolność magazynowania nadmiaru energii w postaci tkanki tłuszczowej. Niestety w wyniku naszego stylu życia ten mechanizm obronny często zwraca się przeciwko nam samym.

Kiedy coś gryziemy lub pijemy, np. herbatę albo kawę, którą „sączymy” cały dzień, stale wytwarza się insulina. Jest ona antagonistą względem glukagonu, tj. hormonu „spalającego” tkankę tłuszczową.

U osób z zaburzoną gospodarką węglowodanowo-insulinową insulina może wytwarzać się stale, co uniemożliwia schudnięcie.

Co to w praktyce oznacza? Dieta i aktywność fizyczna nie przyniosą zamierzonych efektów albo będą one bardzo małe. Wszystko przez podjadanie, które powoduje niepotrzebne wyrzuty insuliny.

Kilka prostych rad

Zapamiętaj:

  • Spożywanie pokarmów, a przede wszystkim węglowodanów, a do tego wielokrotne przegryzanie w ciągu dnia i picie napojów z cukrem podnosi poziom insuliny.
  • Wzrost poziomu insuliny może być wywołany również stresem, nieprzespaną nocą, stanem zapalnym czy brakiem ekspozycji na światło słoneczne.
  • Wypijanie jedynie czystej wody między posiłkami zwiększa szansę na to, że nie będziesz podjadać, bo twój poziom głodu będzie stabilny.
  • W insulinooporności nie ma bezpiecznych przekąsek – każdą powinno się traktować jak posiłek!
  • Zjedzenie śniadania białkowo-tłuszczowego stabilizuje gospodarkę glukozowo-insulinową, co powoduje mniejszą chęć na podjadanie między posiłkami i zmniejsza apetyt w ciągu dnia. Sprawdź e-book z przepisami na śniadania białkowo-tłuszczowe.

Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj książkę „Insulinooporność. Dieta i styl życia”.

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Autor

Iwona Wierzbicka
18 sierpnia 2023

Tagi

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

Administratorem Państwa danych osobowych jest osobowych jest Iwona Wierzbicka, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Ajwendieta Dietetyka Kliniczna Iwona Wierzbicka (NIP: 9910011175). Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w prawnie usprawiedliwionych celach administratora danych polegających na prezentowaniu komentarzy dotyczących funkcjonowania serwisu internetowego oraz jakości towarów i usług w nim dostępnych. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale też niezbędne do opublikowania komentarza. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych mogą Państwo znaleźć w naszej Polityce prywatności na temat zasad przetwarzania danych osobowych.

Podobne tematy

Zasilanie okołotreningowe – czy dla każdego?

Przeciętny Kowalski, który codziennie ćwiczy godzinkę i zadaje mi pytanie, co powinien jeść przed, w trakcie i po treningu, trochę nadużywa teorii suplementacji okołotreningowej. Najpierw zmień swoją codzienną dietę.

WIĘCEJ >

Dlaczego swędzi odbyt?

Swędzenie odbytu może być niezwykle uciążliwe i niekomfortowe dla osób zmagających się z tym problemem. Przyczyny tego nieprzyjemnego objawu mogą być zróżnicowane i obejmują zarówno czynniki dietetyczne, jak i medyczne. Dowiedz się, dlaczego swędzi odbyt….

WIĘCEJ >
lody, dieta na urlopie, urlop a dieta, dieta

Dieta na urlopie – jak sobie radzić?

Czy można sobie zrobić urlop od diety? Czym to może skutkować? Czym zastąpić letnie przysmaki, gdy nie jemy nabiału albo glutenu? Czy dieta na urlopie faktycznie ma sens? Na te i wiele innych pytań odpowiada…

WIĘCEJ >

Co ma wpływ na jakość nasienia?

Na jakość nasienia ma wpływ wiele czynników. Tym razem skupmy się na aspektach niezwiązanych z żywieniem. Noszenie telefonu komórkowego w kieszeni spodni może być sporym problemem, jeśli chodzi o ruchliwość plemników. Niestety jest to dość…

WIĘCEJ >