fbpx
logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

10 powodów, dla których warto jeść jaja

10 powodów, dla których warto jeść jaja

jaja, jajka

Sprawdź, dlaczego to jaja, a nie chleb powinno się jeść na śniadanie i dowiedz się więcej o wyższości jaj nad innymi produktami – trochę z przymrużeniem oka.

1. Żółty i pomarańczowy kolor żółtka to jak słońce o poranku na moim talerzu – działają kojąco, poprawiają nastrój, szczególnie kiedy za oknem buro.

2. Jaja to najbardziej biodostępne źródło białka, witamin, minerałów, tłuszczów i cholesterolu dla komórek nerwowych. Poza wątróbką nie ma drugiego tak odżywczego pokarmu, co powoduje pozytywne nakręcenie moich myśli. Wiem, że jem to, co dla mnie najlepsze. To jest właśnie ta prawdziwa energia na cały poranek, a nie tam jakieś ciastka.

3. Jajka mogą nam się nigdy nie znudzić. Można je przygotować na tyle sposobów, że każdego dnia przez trzy miesiące można jeść coś niepowtarzalnego. Jeśli inni mogą jeść chleb codziennie, a nawet kilka razy dziennie przez kilkanaście lat, to jest to kwestia nastawienia? Kiedy rano wstaję, myślę sobie: „Moje kochane jajeczka, z czym dziś was zjem?” :).

4. Jaja dają mi uczucie sytości na kilka godzin, dzięki temu nie burczy mi w brzuchu, nie muszę rozmyślać, co tu znowu zjeść.

5. Dostępne są w każdym hotelu, więc łatwo zjeść dobre śniadanie poza domem. Można je zabrać na miękko lub na twardo – idealny posiłek w trasę czy na wycieczkę.

6. Mają długi termin przydatności do spożycia i nie muszą być przechowywane w lodówce. Można zgromadzić zapasy, dzięki temu nie trzeba codziennie biegać do sklepu jak do piekarni po świeży chleb. Poza tym jak już nie ma co zjeść, to zawsze są przecież jajka.

7. Jajka się ze wszystkim komponują: z warzywami, mięsem, zupą. Mogą być zagęstnikiem, lanymi kluskami, makaronem, bazą posiłku. Mogą dodać płynności, nadają smak, potrafią przybrać inny smak.

8. Jaja są tanie, dostępne, sycące i jak nie ma co jeść, to na jajach też przeżyjesz mają wszystko z wyjątkiem witaminy C (zjedz do tego owoc lub warzywo).

9. Mogą zastąpić chemiczne i drogie suplementy dla sportowców. Potrzebujesz aminokwasów (bcaa), lecytyny, cholesterolu – prekursora testosteronu? Chcesz zregenerować mięśnie? Zmiksuj dwa surowe żółtka, dojrzałego banana i łyżkę tłuszczu kokosowego. Zdrowo, tanio, smacznie, naturalnie, odżywczo. Pamiętaj, jajo się tak szybko nie psuje – cały dzień wytrzyma, nawet jeśli zmiksujesz je rano.

10. Jajo możesz wykorzystać w całości! Skorupka to cenne źródło wapnia i fosforu. Zdecydowanie lepsze niż chemiczne zamienniki z apteki. Zmiel i dodaj do potrawy lub zalej cytryną i zostaw na 3–4 dni do wytrawienia, po czym wypij z wodą i miodem. Możesz zmielić skorupki i użyć jako nawóz do kwiatów lub dołożyć swojemu psu czy kotu do jedzenia (sprawdź przepisy na kuracje jajeczne).

Jedz jaja na zdrowie!

Na miękko, na surowo, na półmiękko, sadzone, po benedyktyńsku. Sprawdź nasze przepisy z jajami.

Sprawdź naszego e-booka:

jajami

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor



Iwona Wierzbicka

Sprawdź, dlaczego to jaja, a nie chleb powinno się jeść na śniadanie i dowiedz się więcej o wyższości jaj nad innymi produktami – trochę z przymrużeniem oka.

1. Żółty i pomarańczowy kolor żółtka to jak słońce o poranku na moim talerzu – działają kojąco, poprawiają nastrój, szczególnie kiedy za oknem buro.

2. Jaja to najbardziej biodostępne źródło białka, witamin, minerałów, tłuszczów i cholesterolu dla komórek nerwowych. Poza wątróbką nie ma drugiego tak odżywczego pokarmu, co powoduje pozytywne nakręcenie moich myśli. Wiem, że jem to, co dla mnie najlepsze. To jest właśnie ta prawdziwa energia na cały poranek, a nie tam jakieś ciastka.

3. Jajka mogą nam się nigdy nie znudzić. Można je przygotować na tyle sposobów, że każdego dnia przez trzy miesiące można jeść coś niepowtarzalnego. Jeśli inni mogą jeść chleb codziennie, a nawet kilka razy dziennie przez kilkanaście lat, to jest to kwestia nastawienia? Kiedy rano wstaję, myślę sobie: „Moje kochane jajeczka, z czym dziś was zjem?” :).

4. Jaja dają mi uczucie sytości na kilka godzin, dzięki temu nie burczy mi w brzuchu, nie muszę rozmyślać, co tu znowu zjeść.

5. Dostępne są w każdym hotelu, więc łatwo zjeść dobre śniadanie poza domem. Można je zabrać na miękko lub na twardo – idealny posiłek w trasę czy na wycieczkę.

6. Mają długi termin przydatności do spożycia i nie muszą być przechowywane w lodówce. Można zgromadzić zapasy, dzięki temu nie trzeba codziennie biegać do sklepu jak do piekarni po świeży chleb. Poza tym jak już nie ma co zjeść, to zawsze są przecież jajka.

7. Jajka się ze wszystkim komponują: z warzywami, mięsem, zupą. Mogą być zagęstnikiem, lanymi kluskami, makaronem, bazą posiłku. Mogą dodać płynności, nadają smak, potrafią przybrać inny smak.

8. Jaja są tanie, dostępne, sycące i jak nie ma co jeść, to na jajach też przeżyjesz mają wszystko z wyjątkiem witaminy C (zjedz do tego owoc lub warzywo).

9. Mogą zastąpić chemiczne i drogie suplementy dla sportowców. Potrzebujesz aminokwasów (bcaa), lecytyny, cholesterolu – prekursora testosteronu? Chcesz zregenerować mięśnie? Zmiksuj dwa surowe żółtka, dojrzałego banana i łyżkę tłuszczu kokosowego. Zdrowo, tanio, smacznie, naturalnie, odżywczo. Pamiętaj, jajo się tak szybko nie psuje – cały dzień wytrzyma, nawet jeśli zmiksujesz je rano.

10. Jajo możesz wykorzystać w całości! Skorupka to cenne źródło wapnia i fosforu. Zdecydowanie lepsze niż chemiczne zamienniki z apteki. Zmiel i dodaj do potrawy lub zalej cytryną i zostaw na 3–4 dni do wytrawienia, po czym wypij z wodą i miodem. Możesz zmielić skorupki i użyć jako nawóz do kwiatów lub dołożyć swojemu psu czy kotu do jedzenia (sprawdź przepisy na kuracje jajeczne).

Jedz jaja na zdrowie!

Na miękko, na surowo, na półmiękko, sadzone, po benedyktyńsku. Sprawdź nasze przepisy z jajami.

Sprawdź naszego e-booka:

jajami

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor

Iwona Wierzbicka
23 listopada 2014

Tagi

Komentarzy: 3

  1. Avatar Anka 12 stycznia 2015 o 15:02

    a co z ograniczeniem ilości spożywanych jajek? lekarze trąbią że nie powinno się przesadzać z liczbą spożywanych jajek [żółtek] tygodniowo – chyba 1-2 jajka dla osób z cholesterolem lub nie do końca sprawna wątrobą lub w przypadku cukrzyków i osób z problemami naczyniowo-kardiologicznymi .. oraz max do 5 jajek tygodniowo dla całkowicie zdrowej osoby. jak się Pani odnosi do tych informacji?

    • Marek Egemoniusz 2 marca 2017 o 13:58

      to są bzdury , jest to tak dalece idąca nieprawda o czym wiadomo już długo gługo że nie ma sensu pisać cokolwiek więcej, lekarze niech lepiej się douczą zamiast pouczać

  2. Patrycja 1 marca 2017 o 10:36

    Psom, czy kotom nie wolno podawać skorupek jaj tak po prostu. Można im zaburzyć stosunek wapnia do fosforu co moze być przykre w skutkach. Poza tym skorupki jaj mają stosunek ca:p mniej więcej 40:1. Jeśli zwierzę nie ma podwyższonego wapnia względem fosforu, to nie podajemy żadnych skorupek. Organizm człowieka działa w identyczny sposób, czemu nie napiszecie, że przy takiej „terapii” trzeba przyjmować Wit d3+k2? To samo dotyczy zwierząt.

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

Podobne tematy

Nie jedz tego i ucz się, bądź ambitny – czyli o tym co Cię zabija

Zdrowe jedzenie Zdrowe jedzenie, zamknięte w określone ramy, a wyjście poza nie urasta do rangi przestępstwa i jest mocno piętnowane przez „obserwatorów”. Ja wiem, że niektórzy muszą być na mniej lub bardziej restrykcyjnych zasadach, ale……

WIĘCEJ >
neurodegeneracja mózgu

Neurodegeneracja mózgu – jaki wpływ mają na nią jelita?

Neurodegeneracja mózgu jest wynikiem przedostających się toksyn do krwioobiegu i tkanek oraz przewlekłych stanów zapalnych, które mogą być efektem nawet źle dobranej aktywności fizycznej.

WIĘCEJ >
czekoladki, słodycze

Czekoladki – co zawierają?

Taki zwyczaj w Polsce, że jak w gości to ze słodkościami, jak dziękujemy to kupujemy czekoladki, jak na imieniny to z bombonierką, jak do dziecka to z toną słodyczy. Jak urodziny to tort, jak popołudniowa

WIĘCEJ >

8 powodów, dlaczego dieta nie działa

Źle dobrana dieta to dieta, która nie ma prawa działać na osobie, która ją stosuje. Może być tak, że ściągnęliśmy sobie dietę z internetu albo wzięliśmy ją od koleżanki, która powiedziała, że to fantastyczna dieta,

WIĘCEJ >