logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

10 powodów, dla których warto jeść jaja

10 powodów, dla których warto jeść jaja

jaja, jajka

Sprawdź, dlaczego to jaja, a nie chleb powinno się jeść na śniadanie i dowiedz się więcej o wyższości jaj nad innymi produktami – trochę z przymrużeniem oka.

1. Żółty i pomarańczowy kolor żółtka to jak słońce o poranku na moim talerzu – działają kojąco, poprawiają nastrój, szczególnie kiedy za oknem buro.

2. Jaja to najbardziej biodostępne źródło białka, witamin, minerałów, tłuszczów i cholesterolu dla komórek nerwowych. Poza wątróbką nie ma drugiego tak odżywczego pokarmu, co powoduje pozytywne nakręcenie moich myśli. Wiem, że jem to, co dla mnie najlepsze. To jest właśnie ta prawdziwa energia na cały poranek, a nie tam jakieś ciastka.

3. Jajka mogą nam się nigdy nie znudzić. Można je przygotować na tyle sposobów, że każdego dnia przez trzy miesiące można jeść coś niepowtarzalnego. Jeśli inni mogą jeść chleb codziennie, a nawet kilka razy dziennie przez kilkanaście lat, to jest to kwestia nastawienia? Kiedy rano wstaję, myślę sobie: „Moje kochane jajeczka, z czym dziś was zjem?” :).

4. Jaja dają mi uczucie sytości na kilka godzin, dzięki temu nie burczy mi w brzuchu, nie muszę rozmyślać, co tu znowu zjeść.

5. Dostępne są w każdym hotelu, więc łatwo zjeść dobre śniadanie poza domem. Można je zabrać na miękko lub na twardo – idealny posiłek w trasę czy na wycieczkę.

6. Mają długi termin przydatności do spożycia i nie muszą być przechowywane w lodówce. Można zgromadzić zapasy, dzięki temu nie trzeba codziennie biegać do sklepu jak do piekarni po świeży chleb. Poza tym jak już nie ma co zjeść, to zawsze są przecież jajka.

7. Jajka się ze wszystkim komponują: z warzywami, mięsem, zupą. Mogą być zagęstnikiem, lanymi kluskami, makaronem, bazą posiłku. Mogą dodać płynności, nadają smak, potrafią przybrać inny smak.

8. Jaja są tanie, dostępne, sycące i jak nie ma co jeść, to na jajach też przeżyjesz mają wszystko z wyjątkiem witaminy C (zjedz do tego owoc lub warzywo).

9. Mogą zastąpić chemiczne i drogie suplementy dla sportowców. Potrzebujesz aminokwasów (bcaa), lecytyny, cholesterolu – prekursora testosteronu? Chcesz zregenerować mięśnie? Zmiksuj dwa surowe żółtka, dojrzałego banana i łyżkę tłuszczu kokosowego. Zdrowo, tanio, smacznie, naturalnie, odżywczo. Pamiętaj, jajo się tak szybko nie psuje – cały dzień wytrzyma, nawet jeśli zmiksujesz je rano.

10. Jajo możesz wykorzystać w całości! Skorupka to cenne źródło wapnia i fosforu. Zdecydowanie lepsze niż chemiczne zamienniki z apteki. Zmiel i dodaj do potrawy lub zalej cytryną i zostaw na 3–4 dni do wytrawienia, po czym wypij z wodą i miodem. Możesz zmielić skorupki i użyć jako nawóz do kwiatów lub dołożyć swojemu psu czy kotu do jedzenia (sprawdź przepisy na kuracje jajeczne).

Jedz jaja na zdrowie!

Na miękko, na surowo, na półmiękko, sadzone, po benedyktyńsku. Sprawdź nasze przepisy z jajami.

Sprawdź naszego e-booka:

jajami

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor



Iwona Wierzbicka

Podobne tematy

Metale ciężkie – sprawdź, czy jesteś nimi zatruty

Metale ciężkie – co może świadczyć o tym, że jesteś nimi zatruty? Sprawdź najczęstsze objawy. Jeśli zauważysz u siebie choć (…)

WIĘCEJ >
cukrzyca

Cukrzyca typu 1 – sprawdź, czy jesteś w grupie ryzyka

Sprawdź czy jesteś w grupie ryzyka, możesz zapobiec rozwojowi cukrzycy typu 1. Zrób badania: anty-GAD, anty-IA2. Przebadaj swoje dziecko, zmień dietę jeśli we krwi wyjdą przeciwciała.

WIĘCEJ >

Gospodarka cukrowa – sprawdź czy masz cukrzycę

Aktualnie coraz więcej osób ma problemy z prawidłowym funkcjonowaniem gospodarki cukrowo-insulinowej. Często problem ten występuje już nawet u dzieci. Bagatelizowanie (…)

WIĘCEJ >

Batat, maniok i ziemniak – porównanie

Ziemniak – najmniej kaloryczny i najmniej zasobny w węglowodany, zatem niesłusznie się go osoby odchudzające boją. Ma o połowę mniej węglowodanów niż maniok. Ma najmniej celulozy i skrobi przez co może być najlepiej tolerowany jeśli...

WIĘCEJ >

Komentarzy: 3

  1. Anka 12 stycznia 2015 o 15:02

    a co z ograniczeniem ilości spożywanych jajek? lekarze trąbią że nie powinno się przesadzać z liczbą spożywanych jajek [żółtek] tygodniowo – chyba 1-2 jajka dla osób z cholesterolem lub nie do końca sprawna wątrobą lub w przypadku cukrzyków i osób z problemami naczyniowo-kardiologicznymi .. oraz max do 5 jajek tygodniowo dla całkowicie zdrowej osoby. jak się Pani odnosi do tych informacji?

    • Marek Egemoniusz 2 marca 2017 o 13:58

      to są bzdury , jest to tak dalece idąca nieprawda o czym wiadomo już długo gługo że nie ma sensu pisać cokolwiek więcej, lekarze niech lepiej się douczą zamiast pouczać

  2. Patrycja 1 marca 2017 o 10:36

    Psom, czy kotom nie wolno podawać skorupek jaj tak po prostu. Można im zaburzyć stosunek wapnia do fosforu co moze być przykre w skutkach. Poza tym skorupki jaj mają stosunek ca:p mniej więcej 40:1. Jeśli zwierzę nie ma podwyższonego wapnia względem fosforu, to nie podajemy żadnych skorupek. Organizm człowieka działa w identyczny sposób, czemu nie napiszecie, że przy takiej „terapii” trzeba przyjmować Wit d3+k2? To samo dotyczy zwierząt.

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl