fbpx
logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

13 powodów, dlaczego nie możesz schudnąć

13 powodów, dlaczego nie możesz schudnąć

13 powodów, dlaczego nie możesz schudnąć

Walczysz z nadmiarem kilogramów już od dawna i nic nie działa? Jako dietetyk kliniczny często spotykam się z takim problemem w moim gabinecie. Kiedy chodzi o zbędne kilogramy, zwykle myślimy, że wystarczy mniej jeść i więcej się ruszać, a to – niestety – nie działa. Sprawdź 13 sposobów, dlaczego nie możesz schudnąć.

Podczas przeszukiwania źródeł naukowych natrafiłam na wiele materiałów mówiących o tym, że otyłość to efekt:

  • zaburzeń hormonalnych,
  • stanów zapalnych,

a nie nadwyżki kalorii w diecie.

Co może powodować tycie?

Często słyszę, że problemem jest tarczyca, geny, brak ruchu, ale to tylko ułamek prawdy. Co może bezpośrednio lub pośrednio powodować tycie?
 
  1. Brak aktywności na świeżym powietrzu (nie chodzi tu o kalorie).
  2. Brak regularnego przebywania na powietrzu (działanie słońca, nawet przez chmury, ma zbawienny wpływ na gospodarkę hormonalną).
  3. Deficyt natury – brak kontaktu z przyrodą (najlepiej mieć go codziennie! Łąka, las, park, góry, jezioro).
  4. Chodzenie spać po 22:00.
  5. Sen krótszy niż 7 godzin.
  6. Styl życia typu „sowa”.
  7. Zaglądanie po 18:00 do telefonu bądź oglądanie telewizji (niebieskie światło zaburza wytwarzanie melatoniny – dobroczynnego hormonu odpowiedzialnego m.in. za regenerację organizmu).
  8. Przeglądanie mediów społecznościowych wieczorami, czy oglądanie wiadomości w telewizji (stres powoduje wytwarzanie kortyzolu –hormonu, który może powodować wzrost wagi i wzrost poziomu cukru we krwi).
  9. Ograniczenie kontaktów międzyludzkich (badania pokazują, że dobre relacje z innymi ludźmi i poczucie szczęścia mają większy wpływ na zdrowie i prawidłową masę ciała niż sama dieta. Nie chodzi tu oczywiście o relacje przez Facebooka).
  10. Mocno przetworzona żywność (puszkowana, konserwowana, smażona, proszkowana, nieprzypominająca tego, co mogły znaleźć w sklepach nasze babcie w czasach swojej młodości).
  11. Poczucie nieszczęścia, smutek, żal (często zajadamy).
  12. Problem z jelitami.
  13. Alergie i nietolerancje pokarmowe (Twój organizm najczęściej mówi Ci o tym, kiedy masz po czymś pryszcze, katar, śluz w gardle, wzdęcia, zaparcia, biegunki, zgagę. Jeśli namierzysz taki produkt, po prostu go nie jedz!).

Sprawdź 6 moich zasad – jak sobie radzę z trudnymi chwilami

Schudnij w 30 dni z Ajwen

Dołącz do naszej grupy wsparcia na FB

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor



Iwona Wierzbicka

Walczysz z nadmiarem kilogramów już od dawna i nic nie działa? Jako dietetyk kliniczny często spotykam się z takim problemem w moim gabinecie. Kiedy chodzi o zbędne kilogramy, zwykle myślimy, że wystarczy mniej jeść i więcej się ruszać, a to – niestety – nie działa. Sprawdź 13 sposobów, dlaczego nie możesz schudnąć.

Podczas przeszukiwania źródeł naukowych natrafiłam na wiele materiałów mówiących o tym, że otyłość to efekt:

  • zaburzeń hormonalnych,
  • stanów zapalnych,

a nie nadwyżki kalorii w diecie.

Co może powodować tycie?

Często słyszę, że problemem jest tarczyca, geny, brak ruchu, ale to tylko ułamek prawdy. Co może bezpośrednio lub pośrednio powodować tycie?
 
  1. Brak aktywności na świeżym powietrzu (nie chodzi tu o kalorie).
  2. Brak regularnego przebywania na powietrzu (działanie słońca, nawet przez chmury, ma zbawienny wpływ na gospodarkę hormonalną).
  3. Deficyt natury – brak kontaktu z przyrodą (najlepiej mieć go codziennie! Łąka, las, park, góry, jezioro).
  4. Chodzenie spać po 22:00.
  5. Sen krótszy niż 7 godzin.
  6. Styl życia typu „sowa”.
  7. Zaglądanie po 18:00 do telefonu bądź oglądanie telewizji (niebieskie światło zaburza wytwarzanie melatoniny – dobroczynnego hormonu odpowiedzialnego m.in. za regenerację organizmu).
  8. Przeglądanie mediów społecznościowych wieczorami, czy oglądanie wiadomości w telewizji (stres powoduje wytwarzanie kortyzolu –hormonu, który może powodować wzrost wagi i wzrost poziomu cukru we krwi).
  9. Ograniczenie kontaktów międzyludzkich (badania pokazują, że dobre relacje z innymi ludźmi i poczucie szczęścia mają większy wpływ na zdrowie i prawidłową masę ciała niż sama dieta. Nie chodzi tu oczywiście o relacje przez Facebooka).
  10. Mocno przetworzona żywność (puszkowana, konserwowana, smażona, proszkowana, nieprzypominająca tego, co mogły znaleźć w sklepach nasze babcie w czasach swojej młodości).
  11. Poczucie nieszczęścia, smutek, żal (często zajadamy).
  12. Problem z jelitami.
  13. Alergie i nietolerancje pokarmowe (Twój organizm najczęściej mówi Ci o tym, kiedy masz po czymś pryszcze, katar, śluz w gardle, wzdęcia, zaparcia, biegunki, zgagę. Jeśli namierzysz taki produkt, po prostu go nie jedz!).

Sprawdź 6 moich zasad – jak sobie radzę z trudnymi chwilami

Schudnij w 30 dni z Ajwen

Dołącz do naszej grupy wsparcia na FB

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor

Iwona Wierzbicka
8 sierpnia 2017

Tagi

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

Podobne tematy

Dlaczego biegam choć jestem przeciwna bieganiu

Wielokrotnie podkreślam, że człowiek powinien robić to do czego został stworzony, czyli ruszać się. Jednak ciężko jest mi się zgodzić (…)

WIĘCEJ >
detoks

Detoks – zadbaj, by organizm sam się oczyszczał

O tym, że żywność jest kiepskiej jakości, nie trzeba specjalnie przypominać. Skoro tak jest, zadbaj o swój detoks! Jeśli chodzi o mięso, to wiadomo – antybiotyki. (…)

WIĘCEJ >

Ziarna chia – skarbnica składników odżywczych czy zbędny wydatek?

Nasiona Chia Uznane są za bogactwo składników mineralnych i witaminowych, ale przede wszystkim bogate źródło kwasów omega 3 i z (…)

WIĘCEJ >
neurodegeneracja mózgu

Neurodegeneracja mózgu – jaki wpływ mają na nią jelita?

Neurodegeneracja mózgu jest wynikiem przedostających się toksyn do krwioobiegu i tkanek oraz przewlekłych stanów zapalnych, które mogą być efektem nawet źle dobranej aktywności fizycznej.

WIĘCEJ >

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl