fbpx
logo
Szukaj
open close

Co zamiast słodyczy? 5 propozycji

Slide
Pobierz aplikację

i zacznij pracę nad swoją dietą!

Tagi

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Co zamiast słodyczy

Dla niektórych każda okazja jest dobra, by częstować najmłodszych słodyczami. Słodkości w paczkach mikołajkowych, na Dzień Dziecka czy jako dodatek do prezentu urodzinowego to często standard. W przypadku dorosłych jest podobnie – chętnie dajemy sobie czekoladki, bombonierki, praliny. Sprawdź, co zamiast słodyczy będzie o wiele lepszym wyborem.

Ciastka, mleczne kanapki, czekoladowe mikołaje czy batoniki są pełne cukru, karmelu, sztucznych barwników, tłuszczów trans, emulgatorów, regulatorów. Znajdziemy tam cały szereg substancji, które nie powinny znajdować się w diecie zarówno dzieci, jak i dorosłych. Tego typu przekąski nie wnoszą niczego wartościowego do diety, a jedynie negatywnie wpływają na organizm. Podnoszą również poziom cukru w krwi. Obecność takich produktów w menu zwiększa więc ryzyko nadwagi, cukrzycy, miażdżycy i problemów neurologicznych.

Jeśli szukasz alternatywy dla słodyczy, to istnieje wiele opcji, które mogą zaspokoić ochotę na coś słodkiego, a przy tym są mniej kaloryczne i zdrowsze.

Co zamiast słodyczy?

Oto kilka propozycji:

  1. Owoce – świeże owoce, takie jak jagody, truskawki, maliny, jabłka, gruszki, banany czy winogrona, mogą dostarczyć naturalnej słodyczy i witamin. Ciekawym pomysłem może być podarowanie egzotycznego owocu, który rzadko pojawia się w standardowej diecie.
  2. Suszone owoce – suszone owoce, takie jak daktyle, figi, śliwki, morele lub jabłka, to słodkie przekąski bogate w błonnik i naturalne cukry. Czytaj jednak etykiety, bo często suszone owoce są siarkowane i zawierają dodatek cukru.
  3. Orzechy – migdały, orzechy włoskie czy orzechy nerkowca są bogate w zdrowe tłuszcze i białko, co sprawia, że są satysfakcjonującym i zdrowszym wyborem.
  4. Domowe ciasteczka – ładnie zapakowane domowe wypieki z dobrym składem mogą być sympatycznym podarunkiem. Można przyrządzić wiele słodkości z dodatkiem substancji słodzących o naturalnym pochodzeniu. W tym celu można wykorzystać między innymi miód, dojrzałe banany, świeże owoce, pasteryzowane dżemy bez dodatku cukru przygotowane w domowych warunkach albo owoce suszone (niesiarkowane).
  5. Gorzka czekolada – gorzka czekolada z zawartością kakao powyżej 70% jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż czekolada mleczna czy wyrób czekoladopodobny.

Jeśli już koniecznie chcesz podarować komuś coś słodkiego, to można poszukać lepszych rozwiązań niż kupne słodycze. Wiele podpowiedzi znajdziesz w e-booku „Dieta dziecka”, „Desery na każdą okazję” czy „Zdrowe słodycze”.

Pamiętaj również, że umiarkowanie jest kluczowe, nawet w przypadku zdrowszych przekąsek. Staraj się kontrolować ilość spożywanych słodkości, aby utrzymać zdrową dietę.

Slide
Pobierz aplikację

i zacznij pracę nad swoją dietą!

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor



Iwona Wierzbicka

Dla niektórych każda okazja jest dobra, by częstować najmłodszych słodyczami. Słodkości w paczkach mikołajkowych, na Dzień Dziecka czy jako dodatek do prezentu urodzinowego to często standard. W przypadku dorosłych jest podobnie – chętnie dajemy sobie czekoladki, bombonierki, praliny. Sprawdź, co zamiast słodyczy będzie o wiele lepszym wyborem.

Ciastka, mleczne kanapki, czekoladowe mikołaje czy batoniki są pełne cukru, karmelu, sztucznych barwników, tłuszczów trans, emulgatorów, regulatorów. Znajdziemy tam cały szereg substancji, które nie powinny znajdować się w diecie zarówno dzieci, jak i dorosłych. Tego typu przekąski nie wnoszą niczego wartościowego do diety, a jedynie negatywnie wpływają na organizm. Podnoszą również poziom cukru w krwi. Obecność takich produktów w menu zwiększa więc ryzyko nadwagi, cukrzycy, miażdżycy i problemów neurologicznych.

Jeśli szukasz alternatywy dla słodyczy, to istnieje wiele opcji, które mogą zaspokoić ochotę na coś słodkiego, a przy tym są mniej kaloryczne i zdrowsze.

Co zamiast słodyczy?

Oto kilka propozycji:

  1. Owoce – świeże owoce, takie jak jagody, truskawki, maliny, jabłka, gruszki, banany czy winogrona, mogą dostarczyć naturalnej słodyczy i witamin. Ciekawym pomysłem może być podarowanie egzotycznego owocu, który rzadko pojawia się w standardowej diecie.
  2. Suszone owoce – suszone owoce, takie jak daktyle, figi, śliwki, morele lub jabłka, to słodkie przekąski bogate w błonnik i naturalne cukry. Czytaj jednak etykiety, bo często suszone owoce są siarkowane i zawierają dodatek cukru.
  3. Orzechy – migdały, orzechy włoskie czy orzechy nerkowca są bogate w zdrowe tłuszcze i białko, co sprawia, że są satysfakcjonującym i zdrowszym wyborem.
  4. Domowe ciasteczka – ładnie zapakowane domowe wypieki z dobrym składem mogą być sympatycznym podarunkiem. Można przyrządzić wiele słodkości z dodatkiem substancji słodzących o naturalnym pochodzeniu. W tym celu można wykorzystać między innymi miód, dojrzałe banany, świeże owoce, pasteryzowane dżemy bez dodatku cukru przygotowane w domowych warunkach albo owoce suszone (niesiarkowane).
  5. Gorzka czekolada – gorzka czekolada z zawartością kakao powyżej 70% jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż czekolada mleczna czy wyrób czekoladopodobny.

Jeśli już koniecznie chcesz podarować komuś coś słodkiego, to można poszukać lepszych rozwiązań niż kupne słodycze. Wiele podpowiedzi znajdziesz w e-booku „Dieta dziecka”, „Desery na każdą okazję” czy „Zdrowe słodycze”.

Pamiętaj również, że umiarkowanie jest kluczowe, nawet w przypadku zdrowszych przekąsek. Staraj się kontrolować ilość spożywanych słodkości, aby utrzymać zdrową dietę.

Slide
Pobierz aplikację

i zacznij pracę nad swoją dietą!

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Autor

Iwona Wierzbicka
20 grudnia 2023

Tagi

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

Administratorem Państwa danych osobowych jest osobowych jest Iwona Wierzbicka, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Ajwendieta Dietetyka Kliniczna Iwona Wierzbicka (NIP: 9910011175). Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w prawnie usprawiedliwionych celach administratora danych polegających na prezentowaniu komentarzy dotyczących funkcjonowania serwisu internetowego oraz jakości towarów i usług w nim dostępnych. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale też niezbędne do opublikowania komentarza. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych mogą Państwo znaleźć w naszej Polityce prywatności na temat zasad przetwarzania danych osobowych.

Podobne tematy

kiełki

Kiełki – jak hodować, by nie gniły?

Nim posiadłam tą tajemną wiedzę, kilkanaście razy wyrzucałam „cuchnące” hodowle. Zdarzało się również, że urastały do tak wielkich rozmiarów, że nie byłam w stanie tego przejeść.

WIĘCEJ >

Selen i cynk – to połączenie budzi grozę. Stosować razem czy osobno?

Czy można łączyć w suplementacji selen i cynk? Dobre pytanie. Sprawdź, co mówią na ten temat badania. Niestety nie ma na to jasnej odpowiedzi. Wiele produktów w przyrodzie, które są bogatym źródłem cynku, są jednocześnie…

WIĘCEJ >
HOMA-IR

Wskaźnik HOMA-IR – co to takiego?

Wskaźnik HOMA-IR to najczęściej stosowane narzędzie do diagnostyki insulinooporności. Sprawdź, jak go obliczyć. Współczynnik HOMA-IR (Homeostatic Model Assessment – Insulin Resistance) określa się na podstawie poziomu glukozy i insuliny na czczo we krwi. Uzyskany wynik…

WIĘCEJ >
brak wsparcia w diecie

Brak wsparcia otoczenia a dieta

Odwiedzasz ciocię raz na rok. Wszyscy się cieszą, że schudłeś, ale obserwują, czy się złamiesz i zjesz kawałek torcika... Znasz to?

WIĘCEJ >