fbpx
logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

Proste wskazówki, dzięki którym szybko zrobisz obiad

Slide
Pobierz aplikację

i zacznij pracę nad swoją dietą!

Tagi

Proste wskazówki, dzięki którym szybko zrobisz obiad

proste wskazówki

Chcesz zdrowo się odżywiać, ale nie wiesz, jak to ogarnąć w praktyce? Mamy dla ciebie proste wskazówki, dzięki którym będzie to łatwiejsze!

Brak czasu to dziś prawdziwa zmora i dotyczy każdego. Na co dzień nie możemy poświęcić zbyt wiele czasu na przygotowywanie posiłków. Dlatego często jemy w pośpiechu, byle co. Wydajemy dużo na szybkie dania, przekąski czy jedzenie na mieście. Jak to zmienić?

Proste wskazówki

Po pierwsze zrób dzień przygotowań. Poświęć jeden dzień, aby mieć spokój przez cały tydzień. Może to być poniedziałek. Poniedziałkowa sesja gotowania pomoże wdrożyć menu na cały tydzień. Jeśli zrobisz chociaż część dań lub półproduktów, to w ciągu tygodnia będzie bez porównania lżej, niż gdybyś zaczynał wszystko od zera.

Zaplanuj, co będziesz jadł przez najbliższe dni. Skup się na głównych daniach, które zajmują najwięcej czasu. Przekąski można wymyślić na poczekaniu. Zastanów się, jak wygląda twój tydzień, o której wychodzisz i wracasz, kiedy możesz zjeść posiłek. Wymyśl jedno danie, które będzie podstawą innych, np. rosół czy pieczeń. Ustal, co masz w spiżarni, a co trzeba kupić i z gotową listą idź do sklepu lub zrób zamówienie online.

Slide
Pobierz aplikację

i zacznij pracę nad swoją dietą!

Warto zaplanować duże zakupy raz w tygodniu. Zdecydowanie polecam zakupy online. Dzięki temu zawsze kupisz tylko to, czego potrzebujesz, a półki ze słodyczami nie będą aż tak kuszące. Dzięki temu oszczędzasz czas. Zrealizowanie listy zakupów w sklepie internetowym zajmuje kilka minut. A co ważne, twoja lista zostaje zapamiętana, dzięki czemu następnym razem kupisz wszystko jeszcze szybciej. Wystarczy usiąść przed komputerem i wrzucić do wirtualnego koszyka wybrane produkty, a następnie cierpliwie czekać na dostawę.

Gotuj na zapas!

Poniżej znajdziesz proste wskazówki, które pomogą ci w gotowaniu:

  • Podstawowy produkt w zapasie to bulion. Polecam ugotować większą porcję w weekend. Po ostygnięciu przelej bulion do pojemników i przechowuj go w lodówce lub włóż do zamrażarki. Dzięki temu zawsze będziesz mieć pod ręką gotową bazę na zupę. W potrzebie wyciągasz słoik wywaru, dodajesz porcję gotowych mrożonych warzyw i posiłek gotowy.
  • Można ugotować większą porcję kaszy czy ryżu i przechowywać w lodówce przez 2–3 dni.
  • Ryby, mięso można zamarynować i przechowywać w lodówce lub zamrozić. Tak w połowie przygotowany produkt można szybko upiec w piekarniku po powrocie z pracy. Można również upiec większą porcję i tylko w kolejnych dniach odgrzewać. Tutaj kwestia waszych kubków smakowych i indywidualnych preferencji.
  • Pamiętaj o tym, aby mieć zawsze coś gotowego w zamrażarce, np. mrożone warzywa, zamarynowane mięso lub rybę. Niezjedzony obiad też można zawsze zamrozić. Dzięki temu będziemy mieć coś na czarną godzinę. W zabiegany dzień wyjmujesz to, na co masz ochotę, i odgrzewasz. Obiad gotowy.  
  • Zadbaj o sprzęt, który przyśpieszy gotowanie. Wolnowar, żaroodporne naczynia czy szybkowar skutecznie ułatwią łatwe i smaczne gotowanie, bez konieczności stania przy garach.

A ty – jakie masz sposoby na to, by ułatwić sobie gotowanie?

Jeśli nie masz pomysłu na to, co ugotować, skorzystaj z jadłospisów dostępnych w aplikacji Pogotowie dietetyczne

Sprawdź nasze e-booki, a zwłaszcza ten z przepisami dla zabieganych (dania w 30 minut!):

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor



Kamila Berdys

Chcesz zdrowo się odżywiać, ale nie wiesz, jak to ogarnąć w praktyce? Mamy dla ciebie proste wskazówki, dzięki którym będzie to łatwiejsze!

Brak czasu to dziś prawdziwa zmora i dotyczy każdego. Na co dzień nie możemy poświęcić zbyt wiele czasu na przygotowywanie posiłków. Dlatego często jemy w pośpiechu, byle co. Wydajemy dużo na szybkie dania, przekąski czy jedzenie na mieście. Jak to zmienić?

Proste wskazówki

Po pierwsze zrób dzień przygotowań. Poświęć jeden dzień, aby mieć spokój przez cały tydzień. Może to być poniedziałek. Poniedziałkowa sesja gotowania pomoże wdrożyć menu na cały tydzień. Jeśli zrobisz chociaż część dań lub półproduktów, to w ciągu tygodnia będzie bez porównania lżej, niż gdybyś zaczynał wszystko od zera.

Zaplanuj, co będziesz jadł przez najbliższe dni. Skup się na głównych daniach, które zajmują najwięcej czasu. Przekąski można wymyślić na poczekaniu. Zastanów się, jak wygląda twój tydzień, o której wychodzisz i wracasz, kiedy możesz zjeść posiłek. Wymyśl jedno danie, które będzie podstawą innych, np. rosół czy pieczeń. Ustal, co masz w spiżarni, a co trzeba kupić i z gotową listą idź do sklepu lub zrób zamówienie online.

Slide
Pobierz aplikację

i zacznij pracę nad swoją dietą!

Warto zaplanować duże zakupy raz w tygodniu. Zdecydowanie polecam zakupy online. Dzięki temu zawsze kupisz tylko to, czego potrzebujesz, a półki ze słodyczami nie będą aż tak kuszące. Dzięki temu oszczędzasz czas. Zrealizowanie listy zakupów w sklepie internetowym zajmuje kilka minut. A co ważne, twoja lista zostaje zapamiętana, dzięki czemu następnym razem kupisz wszystko jeszcze szybciej. Wystarczy usiąść przed komputerem i wrzucić do wirtualnego koszyka wybrane produkty, a następnie cierpliwie czekać na dostawę.

Gotuj na zapas!

Poniżej znajdziesz proste wskazówki, które pomogą ci w gotowaniu:

  • Podstawowy produkt w zapasie to bulion. Polecam ugotować większą porcję w weekend. Po ostygnięciu przelej bulion do pojemników i przechowuj go w lodówce lub włóż do zamrażarki. Dzięki temu zawsze będziesz mieć pod ręką gotową bazę na zupę. W potrzebie wyciągasz słoik wywaru, dodajesz porcję gotowych mrożonych warzyw i posiłek gotowy.
  • Można ugotować większą porcję kaszy czy ryżu i przechowywać w lodówce przez 2–3 dni.
  • Ryby, mięso można zamarynować i przechowywać w lodówce lub zamrozić. Tak w połowie przygotowany produkt można szybko upiec w piekarniku po powrocie z pracy. Można również upiec większą porcję i tylko w kolejnych dniach odgrzewać. Tutaj kwestia waszych kubków smakowych i indywidualnych preferencji.
  • Pamiętaj o tym, aby mieć zawsze coś gotowego w zamrażarce, np. mrożone warzywa, zamarynowane mięso lub rybę. Niezjedzony obiad też można zawsze zamrozić. Dzięki temu będziemy mieć coś na czarną godzinę. W zabiegany dzień wyjmujesz to, na co masz ochotę, i odgrzewasz. Obiad gotowy.  
  • Zadbaj o sprzęt, który przyśpieszy gotowanie. Wolnowar, żaroodporne naczynia czy szybkowar skutecznie ułatwią łatwe i smaczne gotowanie, bez konieczności stania przy garach.

A ty – jakie masz sposoby na to, by ułatwić sobie gotowanie?

Jeśli nie masz pomysłu na to, co ugotować, skorzystaj z jadłospisów dostępnych w aplikacji Pogotowie dietetyczne

Sprawdź nasze e-booki, a zwłaszcza ten z przepisami dla zabieganych (dania w 30 minut!):

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor

Kamila Berdys
27 maja 2021

Tagi

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

Podobne tematy

łuszczyca

Łuszczyca a dieta – co warto wiedzieć?

Łuszczyca jest chorobą przewlekłą z okresami remisji i zaostrzeniem zmian skórnych. Odpowiednie żywienie u osób z łuszczycą ma duże znaczenie. Sprawdź, jak się odżywiać, i na co jeszcze zwrócić uwagę. Łuszczyca jest zapalną chorobą o charakterystycznych zmianach skórnych….

WIĘCEJ >

Jak poprawić jakość snu?

Jeżeli dbasz o sen, to możesz się cieszyć dobrą koncentracją, wydajnością czy spostrzegawczością. Mówiąc prościej – zachowujesz jasność umysłu. To pierwsze, co możemy zauważyć po dobrze przespanej nocy. Natomiast to nie jedyne jego zalety. Sprawdź,…

WIĘCEJ >
osteoporoza

Osteoporoza – jak wzmocnić kości?

Osteoporoza – każdy o niej słyszał, natomiast nie wszyscy wiedzą, że jest to trzecia w kolejności przyczyna zgonów po chorobach układu krążenia i nowotworach. Sprawdź, co warto wiedzieć na ten temat. Osteoporoza to stan chorobowy…

WIĘCEJ >
paleo jest tanie

5 powodów, dla których gotowanie paleo jest tanie

Dobrze wiesz ile kosztują drożdżówki, pączki, batoniki, czekolady, wafelki, ciasteczka, babeczki, czekoladki prawda? Z jaką łatwością wydajesz pieniążki na kawałek ciastka w kawiarni i ile tych pysznych kawałków już zjadłeś?

WIĘCEJ >