fbpx
logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

Pudding chia – czy ma właściwości zdrowotne?

Pobierz aplikację

i zacznij pracę nad swoją dietę!

Slider

Tagi

Pudding chia – czy ma właściwości zdrowotne?

pudding-chia-ajwendieta-1024x683.jpg

Chia to inaczej szałwia hiszpańska. Internet jest pełen informacji na temat cudownych właściwości tych nasion. Niektórzy piszą, że jest to najzdrowsza żywność na świecie, inni wymieniają w punktach wszystkie jej zalety… NIESTETY! Dlaczego? Czy popularny pudding chia ma jakieś właściwości zdrowotne?

Niestety, ludzki układ pokarmowy nie strawi okrywy nasienia, przeleci ona przez nasz układ pokarmowy niestrawiona. Człowiek nie trawi celulozy. Nasionka są również za małe, aby można było je skutecznie pogryźć.

Na nic te wszystkie cudowne właściwości, skoro zjesz i wydalisz w tej samej postaci. Moczenie również nic nie da. Należałoby po prostu zmielić nasiona, żeby zwiększyć ich przyswajalność. Pojawia się tylko pytanie, czy aby nasiona są pokarmem dla ludzi? Skoro fizjologicznie nie trawimy celulozy, to czy powinniśmy być mądrzejsi od matki natury i mielić nasiona przed zjedzeniem? Jakie jest Twoje zdanie?

Chia – jeść czy nie jeść?

Jeśli lubisz, to delektuj się smakiem puddingów z chia, pamiętaj tylko że będzie to posiłek, który „oczyszcza” jelita, natomiast nie będzie miał zbyt wielu właściwości odżywczych. Ale przecież czasami jedzenie powinno być też po prostu przyjemnością. W naszej aplikacji Ajwendieta znajdziesz sporo przepisów na pudding chia.

Dowiedz się więcej:

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor



Iwona Wierzbicka

Chia to inaczej szałwia hiszpańska. Internet jest pełen informacji na temat cudownych właściwości tych nasion. Niektórzy piszą, że jest to najzdrowsza żywność na świecie, inni wymieniają w punktach wszystkie jej zalety… NIESTETY! Dlaczego? Czy popularny pudding chia ma jakieś właściwości zdrowotne?

Niestety, ludzki układ pokarmowy nie strawi okrywy nasienia, przeleci ona przez nasz układ pokarmowy niestrawiona. Człowiek nie trawi celulozy. Nasionka są również za małe, aby można było je skutecznie pogryźć.

Na nic te wszystkie cudowne właściwości, skoro zjesz i wydalisz w tej samej postaci. Moczenie również nic nie da. Należałoby po prostu zmielić nasiona, żeby zwiększyć ich przyswajalność. Pojawia się tylko pytanie, czy aby nasiona są pokarmem dla ludzi? Skoro fizjologicznie nie trawimy celulozy, to czy powinniśmy być mądrzejsi od matki natury i mielić nasiona przed zjedzeniem? Jakie jest Twoje zdanie?

Chia – jeść czy nie jeść?

Jeśli lubisz, to delektuj się smakiem puddingów z chia, pamiętaj tylko że będzie to posiłek, który „oczyszcza” jelita, natomiast nie będzie miał zbyt wielu właściwości odżywczych. Ale przecież czasami jedzenie powinno być też po prostu przyjemnością. W naszej aplikacji Ajwendieta znajdziesz sporo przepisów na pudding chia.

Dowiedz się więcej:

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor

Iwona Wierzbicka
8 listopada 2017

Tagi

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

Podobne tematy

Kiełkownica

Nasz trener personalny Piotr hoduje w domu kiełki, różne gatunki, sprawdź jakie możliwości daje zmechanizowana kiełkownica.

WIĘCEJ >
stewia, ksylitol

Cukier, słodziki, stewia, ksylitol – używać czy nie?

Stevia - badania są różne i zdania podzielone, wiele się mówi o jej antycukrzycowym działaniu bo obniża cukier, ale to obniżenie wynika ze zwiększonego wydzielania insuliny, jakimś cudem działa na wyspy beta trzustki i nie

WIĘCEJ >

Orzechy – jakie mają wartości odżywcze

Orzechy to bogactwo składników odżywczych. Sprawdź, dlaczego warto po nie sięgać. Orzechy należą do produktów gęstych odżywczo. Zawierają dużo unikatowych witamin i minerałów w tym wapń, fosfor, żelazo, bor, cynk, kobalt, magnez, miedź, mangan, siarka,…

WIĘCEJ >
analiza składu ciała

Niech efekty same się bronią. Moja analiza składu ciała

Łamię mity IŻŻ, ryż, kurczak, liczenie makrosów… itd. Jak to się mówi – niech efekty same się bronią. 16% tkanki tłuszczowej, 26,8 kilogramów mięśni, waga 58 kg, wzrost 166, wiek (jeszcze) 42. Dzisiaj stanęłam na…

WIĘCEJ >