fbpx
logo
Szukaj
open close

Pory karmienia: jak często i o której jeść – KDK 7/29

Chcesz zobaczyć więcej? Ta treść premium jest dostępna za dodatkową opłatą. Wykup dostęp i zobacz całość!

Slide
Pobierz aplikację

i zacznij pracę nad swoją dietą!

Tagi

Powtarzają, że trzeba jeść często, a mało, a okazuje się, że w podręcznikach medycznych za fizjologiczne uznaje się 4–6-godzinne przerwy między posiłkami. Wychodzi na to, że dietetyka mówi jedno, a fizjologia ludzkiego organizmu drugie. Ponadto obecnie jest już wiele badań na temat diety IF (intermittent fasting). Jest to właściwie schemat odżywiania nakładany na dowolną dietę polegający na stosowaniu dłuższej przerwy nocnej, a ograniczeniu częstotliwości posiłków w dzień. Są również badania wskazujące, że z punktu widzenia stabilizacji gospodarki glukozowo-insulinowej lepsze są 2 posiłki niż 6, chociaż przy tej samej kaloryczności.

Jest to moduł 7. Kursu Dietetyki Klinicznej.

Z tego materiału dowiesz się:

  • co się dzieje podczas spożywania posiłku;
  • czy napój to posiłek oraz co z piciem herbaty czy wody z cytryną;
  • co mówią podręczniki medycyny o spożywaniu posiłków;
  • jaka częstotliwość spożywania posiłków jest najlepsza;
  • jak wygląda fizjologia układu pokarmowego;
  • co to jest rytm dobowy;
  • czy kobiety powinny jeść częściej niż mężczyźni;
  • czy częstotliwość spożywania posiłków zależy od zdrowia;
  • czy śniadanie jest najważniejsze i o której godzinie powinno być zjedzone;
  • jaki wpływ na organizm ma pora spożywania posiłku;
  • jakie znaczenie mają inne czynniki (skład posiłku, słońce, sen, stres);
  • jak regulacja rytmu dobowego wpływa na zdrowie;
  • czy teoria częstego jedzenia z wyliczeniem kalorii daje się w świetle najnowszych badań obronić;
  • czy przekąski mają sens;
  • jak pory spożywania posiłków wpływają na stany zapalne;
  • co oznaczają pojęcia: telomery, mitochondria, insulinooporność, insulina, cholesterol, trójglicerydy, glikogem, glukagon, ciała ketonowe, ketogeneza, dieta ketogenna, peptyd C, cukrzyca typu 1, cukrzyca typu 2, wrażliwość insulinowa, intermittent fasting, AMPK, mikrobiota, melatonina, jet lag społeczny, autofagia, mTOR, IGF1, sod, katalaza, (KAT), peroksydaza glutationowa (GPX);
  • jak wypada śniadanie białkowo-tłuszczowe w świetle badań;
  • czy należy jeść o stałych porach czy o dowolnych;
  • jaka jest zależność między światłem a glukozą
  • intermittent fasting, ketoza a nowotwory – o co chodzi;
  • co się dzieje, gdy późno spożywasz posiłek;
  • jaka jest rola światła i ciemności;
  • co trzeba wiedzieć w kontekście stanów zapalnych;
  • jak prezentuje się przegląd badań naukowych.

Prezentacja do tego modułu ma 131 slajdów.

Zobacz streszczenie tego co jest w tym module - kliknij.

Możesz też kupić cały kurs

Jeśli chcesz kupić cały kurs, nie kupuj poszczególnych modułów, są zawarte w kursie. Kliknij tutaj, by przejść do całego kursu.

Czy po kursie mogę być dietetykiem?

W Polsce zawód dietetyka nie jest unormowany, już teraz nikt nie zabroni Ci się w ten sposób nazywać. Jeśli jednak chcesz pomagać podopiecznym zawodowo, skończ studia dietetyczne oraz rozpocznij proces dokształcania, który trwa całe życie, a ten kurs jest jednym z takich kroków. Możesz wziąć w nim udział, nawet gdy nie jesteś po żadnych studiach. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na temat aspektów prawnych zawodu dietetyka, zobacz ten materiał.

Dla kogo jest ten kurs?

  • dla dietetyka;
  • dla lekarza;
  • dla fizjoterapeuty;
  • dla farmaceuty;
  • dla Ciebie, jeśli chcesz wiedzieć więcej;
  • dla Ciebie, jeśli w przyszłości myślisz o tym, by pomagać innym;
  • dla Ciebie, jeśli chcesz pomagać najbliższym;
  • dla Ciebie, jeśli szukasz odpowiedzi na nurtujące cię pytania;
  • dla Ciebie, jeśli po prostu masz ochotę rozwijać swoją wiedzę.

Czy kurs jest trudny?

Tak, będzie trudniejszy niż większość naszych kursów, ponieważ musi wytłumaczyć skomplikowane zagadnienia. Jest za to dobra wiadomość! Możesz go wielokrotnie odtwarzać, przewijać, zatrzymywać i do niego wracać. Otrzymasz również prezentacje PDF do robienia własnych notatek.

Co jest w cenie kursu?

  • Certyfikat do tego modułu wysyłany e-mailem do samodzielnego wydrukowania.
  • Prezentacja PDF do tego modułu (do pobrania poniżej).
  • Zapis video wykładu (znajdziesz na samej górze, duży przycisk play).
  • Dostęp nieograniczony.

Pobierz szczegółowy spis treści

Spis treści całego Kursu Dietetyki Klinicznej

Jak odtworzyć film

Zapraszam – Iwona Wierzbicka

Pliki do pobrania

Moduł 7: Pory karmienia - prezentacja pdf

Minimalne wymagania techniczne:

  • urządzenie z dostępem do Internetu
  • najnowsza wersja przeglądarki internetowej z włączoną obsługą plików Cookies i Java Script
  • program do odczytu plików formatu .pdf
  • program umożliwiający rozpakowanie plików formatu .rar

Autor



Iwona Wierzbicka
Długość: 4:03:06
Trudność: Trudny

199 zł

jednorazowa opłata za dożywotni dostęp do filmu

Kupuję

Autor

Iwona Wierzbicka
Długość: 4:03:06
Trudność: Trudny

199 zł

jednorazowa opłata za dożywotni dostęp do filmu

Kupuję

Powtarzają, że trzeba jeść często, a mało, a okazuje się, że w podręcznikach medycznych za fizjologiczne uznaje się 4–6-godzinne przerwy między posiłkami. Wychodzi na to, że dietetyka mówi jedno, a fizjologia ludzkiego organizmu drugie. Ponadto obecnie jest już wiele badań na temat diety IF (intermittent fasting). Jest to właściwie schemat odżywiania nakładany na dowolną dietę polegający na stosowaniu dłuższej przerwy nocnej, a ograniczeniu częstotliwości posiłków w dzień. Są również badania wskazujące, że z punktu widzenia stabilizacji gospodarki glukozowo-insulinowej lepsze są 2 posiłki niż 6, chociaż przy tej samej kaloryczności.

Jest to moduł 7. Kursu Dietetyki Klinicznej.

Z tego materiału dowiesz się:

  • co się dzieje podczas spożywania posiłku;
  • czy napój to posiłek oraz co z piciem herbaty czy wody z cytryną;
  • co mówią podręczniki medycyny o spożywaniu posiłków;
  • jaka częstotliwość spożywania posiłków jest najlepsza;
  • jak wygląda fizjologia układu pokarmowego;
  • co to jest rytm dobowy;
  • czy kobiety powinny jeść częściej niż mężczyźni;
  • czy częstotliwość spożywania posiłków zależy od zdrowia;
  • czy śniadanie jest najważniejsze i o której godzinie powinno być zjedzone;
  • jaki wpływ na organizm ma pora spożywania posiłku;
  • jakie znaczenie mają inne czynniki (skład posiłku, słońce, sen, stres);
  • jak regulacja rytmu dobowego wpływa na zdrowie;
  • czy teoria częstego jedzenia z wyliczeniem kalorii daje się w świetle najnowszych badań obronić;
  • czy przekąski mają sens;
  • jak pory spożywania posiłków wpływają na stany zapalne;
  • co oznaczają pojęcia: telomery, mitochondria, insulinooporność, insulina, cholesterol, trójglicerydy, glikogem, glukagon, ciała ketonowe, ketogeneza, dieta ketogenna, peptyd C, cukrzyca typu 1, cukrzyca typu 2, wrażliwość insulinowa, intermittent fasting, AMPK, mikrobiota, melatonina, jet lag społeczny, autofagia, mTOR, IGF1, sod, katalaza, (KAT), peroksydaza glutationowa (GPX);
  • jak wypada śniadanie białkowo-tłuszczowe w świetle badań;
  • czy należy jeść o stałych porach czy o dowolnych;
  • jaka jest zależność między światłem a glukozą
  • intermittent fasting, ketoza a nowotwory – o co chodzi;
  • co się dzieje, gdy późno spożywasz posiłek;
  • jaka jest rola światła i ciemności;
  • co trzeba wiedzieć w kontekście stanów zapalnych;
  • jak prezentuje się przegląd badań naukowych.

Prezentacja do tego modułu ma 131 slajdów.

Zobacz streszczenie tego co jest w tym module - kliknij.

Możesz też kupić cały kurs

Jeśli chcesz kupić cały kurs, nie kupuj poszczególnych modułów, są zawarte w kursie. Kliknij tutaj, by przejść do całego kursu.

Czy po kursie mogę być dietetykiem?

W Polsce zawód dietetyka nie jest unormowany, już teraz nikt nie zabroni Ci się w ten sposób nazywać. Jeśli jednak chcesz pomagać podopiecznym zawodowo, skończ studia dietetyczne oraz rozpocznij proces dokształcania, który trwa całe życie, a ten kurs jest jednym z takich kroków. Możesz wziąć w nim udział, nawet gdy nie jesteś po żadnych studiach. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na temat aspektów prawnych zawodu dietetyka, zobacz ten materiał.

Dla kogo jest ten kurs?

  • dla dietetyka;
  • dla lekarza;
  • dla fizjoterapeuty;
  • dla farmaceuty;
  • dla Ciebie, jeśli chcesz wiedzieć więcej;
  • dla Ciebie, jeśli w przyszłości myślisz o tym, by pomagać innym;
  • dla Ciebie, jeśli chcesz pomagać najbliższym;
  • dla Ciebie, jeśli szukasz odpowiedzi na nurtujące cię pytania;
  • dla Ciebie, jeśli po prostu masz ochotę rozwijać swoją wiedzę.

Czy kurs jest trudny?

Tak, będzie trudniejszy niż większość naszych kursów, ponieważ musi wytłumaczyć skomplikowane zagadnienia. Jest za to dobra wiadomość! Możesz go wielokrotnie odtwarzać, przewijać, zatrzymywać i do niego wracać. Otrzymasz również prezentacje PDF do robienia własnych notatek.

Co jest w cenie kursu?

  • Certyfikat do tego modułu wysyłany e-mailem do samodzielnego wydrukowania.
  • Prezentacja PDF do tego modułu (do pobrania poniżej).
  • Zapis video wykładu (znajdziesz na samej górze, duży przycisk play).
  • Dostęp nieograniczony.

Pobierz szczegółowy spis treści

Spis treści całego Kursu Dietetyki Klinicznej

Jak odtworzyć film

Zapraszam – Iwona Wierzbicka

Pliki do pobrania

Moduł 7: Pory karmienia - prezentacja pdf

Tagi

Podobne tematy

stany zapalne

Stany zapalne – KDK 11/29

Chcesz zobaczyć więcej? Ta treść premium jest dostępna za dodatkową opłatą. Wykup dostęp i zobacz całość!

WIĘCEJ >
rola stylu zycia

Rola stylu życia – KDK 9/29

Chcesz zobaczyć więcej? Ta treść premium jest dostępna za dodatkową opłatą. Wykup dostęp i zobacz całość!

WIĘCEJ >
witaminy i minerały

Witaminy i minerały – KDK 4/29

Chcesz zobaczyć więcej? Ta treść premium jest dostępna za dodatkową opłatą. Wykup dostęp i zobacz całość!

WIĘCEJ >
dietetyka i motywacja

Dietetyka i Motywacja

Chcesz zobaczyć więcej? Ta treść premium jest dostępna za dodatkową opłatą. Wykup dostęp i zobacz całość!

WIĘCEJ >