fbpx
logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

Jak zmniejszyć apetyt na słodycze? 4 proste sposoby

Pobierz aplikację

i zacznij pracę nad swoją dietę!

Slider

Tagi

Jak zmniejszyć apetyt na słodycze? 4 proste sposoby

jak zmniejszyć apetyt na słodycze

Każdy z nas dobrze zdaje sobie sprawę z tego, że od cukru łatwo można się uzależnić. Znacznie trudniej jest jednak zerwać z tym nałogiem. Dzieje się tak m.in. dlatego, że po zjedzeniu czegoś słodkiego w naszym mózgu uwalniane są związki chemiczne takie jak dopamina czy endorfiny, które wprowadzają nas w stan błogości czy świetnego samopoczucia. Jednak co za dużo, to nie zdrowo, a nadmierne spożywanie cukru może doprowadzić do wielu problemów zdrowotnych. Sprawdź, jak zmniejszyć apetyt na słodycze.

Najgroźniejszym ze słodkich przeciwników jest cukier rafinowany. Niezależnie od postaci, w jakiej występuje, uznawany jest za jedną z najszkodliwszych substancji. Nie zawiera on żadnych wartości odżywczych, a jego częste spożywanie prowadzi do wystąpienia niedoborów witamin oraz minerałów niezbędnych dla naszego zdrowia.

Z nadmiernym spożywaniem cukru (rafinowanego) wiąże się m.in.:

Warto zatem podjąć z nim walkę w trosce nie tylko o naszą sylwetkę, lecz także o nasze zdrowie. Jak sobie z tym poradzić? Poniżej kilka skutecznych i sprawdzonych sposobów na to, jak zmniejszyć apetyt na słodkie.

1. Zbilansowanie diety i regularne pory spożywania posiłków

Warto zacząć od uregulowania częstotliwości jedzenia w ciągu dnia, a przede wszystkim od tego, aby nie podjadać między posiłkami. Lepiej ograniczyć przekąski na rzecz dobrze zbilansowanego i bogatego w wartości odżywcze stałego dania, którym najemy się do syta. Dzięki niemu dostarczymy swojemu organizmowi energii i wartościowych składników potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania. Dodatkowo nie będziemy odczuwać głodu do czasu kolejnego posiłku. To z kolei powstrzyma nas od chęci sięgnięcia po coś słodkiego.

2. Ograniczenie słodyczy

Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal. Dlatego lepiej pozbyć się zapasów słodyczy z domu, a podczas kolejnych zakupów postarać się ograniczyć ich ilość do niezbędnego minimum albo w ogóle z nich zrezygnować. Jeżeli w pobliżu nie będzie kuszących słodkich przekąsek, łatwiej będzie ograniczyć ilość zbędnie przyjmowanego cukru oraz kalorii.

3. Wprowadzenie zdrowszych zamienników cukru

Cukier cukrowi nierówny, dlatego do przygotowywania domowych wypieków i słodkości warto skorzystać z ich lepszych zamienników w postaci ksylitolu, stewii, naturalnego miodu czy daktyli lub banana. Są równie słodkie, ale i zdecydowanie zdrowsze od cukru rafinowanego.

Sprawdź naszego e-booka: Zdrowe słodycze – bez nabiału, glutenu i cukru

4. Więcej warzyw i owoców

Warto zaprzyjaźnić się z naturalną słodyczą wielu warzyw i owoców, które urozmaicą i ubarwią naszą dietę oraz dostarczą organizmowi całą gamę witamin i składników odżywczych. Sprawdzą się zarówno w sytuacji awaryjnej, gdy nie będziemy mogli zjeść normalnego posiłku, jak i jako alternatywa dla słodkiej przekąski między posiłkami, jeżeli już będziemy musieli z niej skorzystać.

Jak zmniejszyć apetyt na słodycze? Zrób to z głową

Wszystkie powyższe zmiany należy wprowadzać z rozwagą i małymi krokami. Dobrze jest obserwować, w jaki sposób wpływa to na nasze zdrowie i samopoczucie. Zamiast wprowadzać nagłe restrykcje i eliminować cukier do zera, warto zacząć od jego stopniowego ograniczania.

Dobrze jest również prowadzić dzienniczek żywieniowy, który pomoże nam w prosty sposób kontrolować, co jemy, oraz ułatwi wprowadzanie i śledzenie nowych nawyków. Dzienniczek można prowadzić w aplikacji Ajwendieta.

To może Cię zainteresować:

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor



Kamila Lipowicz

Każdy z nas dobrze zdaje sobie sprawę z tego, że od cukru łatwo można się uzależnić. Znacznie trudniej jest jednak zerwać z tym nałogiem. Dzieje się tak m.in. dlatego, że po zjedzeniu czegoś słodkiego w naszym mózgu uwalniane są związki chemiczne takie jak dopamina czy endorfiny, które wprowadzają nas w stan błogości czy świetnego samopoczucia. Jednak co za dużo, to nie zdrowo, a nadmierne spożywanie cukru może doprowadzić do wielu problemów zdrowotnych. Sprawdź, jak zmniejszyć apetyt na słodycze.

Najgroźniejszym ze słodkich przeciwników jest cukier rafinowany. Niezależnie od postaci, w jakiej występuje, uznawany jest za jedną z najszkodliwszych substancji. Nie zawiera on żadnych wartości odżywczych, a jego częste spożywanie prowadzi do wystąpienia niedoborów witamin oraz minerałów niezbędnych dla naszego zdrowia.

Z nadmiernym spożywaniem cukru (rafinowanego) wiąże się m.in.:

Warto zatem podjąć z nim walkę w trosce nie tylko o naszą sylwetkę, lecz także o nasze zdrowie. Jak sobie z tym poradzić? Poniżej kilka skutecznych i sprawdzonych sposobów na to, jak zmniejszyć apetyt na słodkie.

1. Zbilansowanie diety i regularne pory spożywania posiłków

Warto zacząć od uregulowania częstotliwości jedzenia w ciągu dnia, a przede wszystkim od tego, aby nie podjadać między posiłkami. Lepiej ograniczyć przekąski na rzecz dobrze zbilansowanego i bogatego w wartości odżywcze stałego dania, którym najemy się do syta. Dzięki niemu dostarczymy swojemu organizmowi energii i wartościowych składników potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania. Dodatkowo nie będziemy odczuwać głodu do czasu kolejnego posiłku. To z kolei powstrzyma nas od chęci sięgnięcia po coś słodkiego.

2. Ograniczenie słodyczy

Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal. Dlatego lepiej pozbyć się zapasów słodyczy z domu, a podczas kolejnych zakupów postarać się ograniczyć ich ilość do niezbędnego minimum albo w ogóle z nich zrezygnować. Jeżeli w pobliżu nie będzie kuszących słodkich przekąsek, łatwiej będzie ograniczyć ilość zbędnie przyjmowanego cukru oraz kalorii.

3. Wprowadzenie zdrowszych zamienników cukru

Cukier cukrowi nierówny, dlatego do przygotowywania domowych wypieków i słodkości warto skorzystać z ich lepszych zamienników w postaci ksylitolu, stewii, naturalnego miodu czy daktyli lub banana. Są równie słodkie, ale i zdecydowanie zdrowsze od cukru rafinowanego.

Sprawdź naszego e-booka: Zdrowe słodycze – bez nabiału, glutenu i cukru

4. Więcej warzyw i owoców

Warto zaprzyjaźnić się z naturalną słodyczą wielu warzyw i owoców, które urozmaicą i ubarwią naszą dietę oraz dostarczą organizmowi całą gamę witamin i składników odżywczych. Sprawdzą się zarówno w sytuacji awaryjnej, gdy nie będziemy mogli zjeść normalnego posiłku, jak i jako alternatywa dla słodkiej przekąski między posiłkami, jeżeli już będziemy musieli z niej skorzystać.

Jak zmniejszyć apetyt na słodycze? Zrób to z głową

Wszystkie powyższe zmiany należy wprowadzać z rozwagą i małymi krokami. Dobrze jest obserwować, w jaki sposób wpływa to na nasze zdrowie i samopoczucie. Zamiast wprowadzać nagłe restrykcje i eliminować cukier do zera, warto zacząć od jego stopniowego ograniczania.

Dobrze jest również prowadzić dzienniczek żywieniowy, który pomoże nam w prosty sposób kontrolować, co jemy, oraz ułatwi wprowadzanie i śledzenie nowych nawyków. Dzienniczek można prowadzić w aplikacji Ajwendieta.

To może Cię zainteresować:

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor

Kamila Lipowicz
27 marca 2020

Tagi

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

Podobne tematy

7 rad na czas urlopu

7 wskazówek na czas urlopu

Wakacje to moment, gdy albo już pakujesz się na urlop, albo zrobisz to niebawem. To czas, aby cieszyć się widokami i korzystać z ciepłych promieni słońca. Ale to właśnie wtedy pojawiają się też dylematy żywieniowe….

WIĘCEJ >

SIBO – co to jest?

SIBO to zespół rozrostu bakteryjnego jelita cienkiego (Small Intestinal Bacterial Overgrowth). Sprawdź, jak może się objawiać. W zespole SIBO mamy do czynienia z patologią, w której jelito cienkie zasiedla nieodpowiednia ilość bakterii dla tego odcinka…

WIĘCEJ >
stewia, ksylitol

Cukier, słodziki, stewia, ksylitol – używać czy nie?

Stevia - badania są różne i zdania podzielone, wiele się mówi o jej antycukrzycowym działaniu bo obniża cukier, ale to obniżenie wynika ze zwiększonego wydzielania insuliny, jakimś cudem działa na wyspy beta trzustki i nie

WIĘCEJ >
chandra

7 sposobów na jesienną chandrę

Jesienna aura często zniechęca do działania. Najlepszym ratunkiem wydaje się wtedy koc i ciepły napój. Jak najbardziej jest to czasem potrzebne, ale warto zadbać o to, by takich dni było jak najmniej. Sprawdź nasze sposoby…

WIĘCEJ >