logo
Szukaj
openclose
logo
Szukaj
Szukaj

Wyzwanie Ajwen – 10 kroków do zdrowia

Wyzwanie Ajwen – 10 kroków do zdrowia

wyzwanie Ajwen

Ile można zmienić w ciągu 70 dni? Codziennie przekonuję się w swoim gabinecie, że nawet w tak – wydawałoby się – pozornie krótkim czasie można osiągnąć bardzo wiele. Wystarczy zacząć działać. I właśnie do tego chcę Cię zachęcić. Jak? Rzucam Ci wyzwanie Ajwen!

Wyzwanie Ajwen „10 kroków do zdrowia” to 10-tygodniowe wyzwanie, w trakcie którego co tydzień będę Cię zachęcać do podjęcia nowej aktywności, która przyniesie korzyść Tobie, Twojemu samopoczuciu i zdrowiu.

Co da Ci udział w moim wyzwaniu? Popracujesz nad wprowadzeniem nowych nawyków żywieniowych i nad zmianą swojego stylu życia, dokładniej przyjrzysz się swojej codzienności i zmotywujesz się do zmiany. Twoje zdrowie Ci za to podziękuje!

Na czym polega wyzwanie Ajwen?

wyzwanie Ajwen

Podjęcie wyzwania jest dobrowolne, ale przyda się przy nim samodyscyplina i systematyczność. Zrealizowanie mojego wyzwania może zakończyć się dla Ciebie m.in. wypracowaniem nowych nawyków żywieniowych, poprawą jakości snu, zmianą swojego życia na lepsze, poprawą zdrowia i relacji z innymi.

Wyzwanie trwa 70 dni. Co tydzień otrzymasz nowe zadanie, które codziennie trzeba będzie wykonać, przez cały czas trwania wyzwania. Wraz z początkiem nowego tygodnia będą dochodzić nowe zadania, które będziesz realizować przy równoczesnym kontynuowaniu wcześniejszych. Łącznie będzie ich 10. Dotyczą one zdrowego odżywiania i zdrowego stylu życia. Bez obaw, nie będą trudne.

W kontrolowaniu swoich postępów pomoże Ci specjalna tabela, na której codziennie będziesz odznaczać swoje poczynania. Najlepiej, jeśli ją wydrukujesz i powiesisz w widocznym miejscu, np. na lodówce. Tabelę otrzymasz wraz z pierwszym zadaniem.

Startujemy 4 listopada.

Zapisz się na newsletter i weź udział w wyzwaniu:

Co jeszcze?

  • Dołącz do naszej grupy na FacebookuW grupie raźniej! Zobaczysz, kto jeszcze bierze udział w wyzwaniu i jak mu idzie, możesz pochwalić się swoim wynikiem i zmotywować się do dalszych zmian.
  • Dołącz do akcji na Instagramie – przez cały czas trwania wyzwania dawaj znać, jak Ci idzie, i pamiętaj o oficjalnym hasztagu akcji: #wyzwanieAjwen
  • Podziel się informacją o akcji – chcesz opowiedzieć komuś o wyzwaniu albo zachęcić kogoś, by też wziął w nim udział? Nie krępuj się! Będzie mi bardzo miło, jeśli w wyzwaniu weźmie udział jak najwięcej osób.

To jak, podejmiesz wyzwanie?

Krok 1

Ruszamy! Czas na krok pierwszy:

WYRZUĆ Z DIETY PSZENICĘ I MLEKO

Wyeliminowanie pszenicy z jadłospisu to duży krok do przodu oraz wyczuwalne korzyści. Pszenny brzuch będzie powoli znikał, zwiększy się wcięcie w talii, znikną napady głodu czy pojawiająca się po posiłkach senność. Regulująca się insulina i poziom glukozy we krwi sprawią, że zniknie z czasem ochota na produkty pszenne i słodkie. Rozpoczniemy proces, który uwolni nas od tego niezdrowego uzależnienia i pociągu do kuszących słodkości!

A co z mlekiem? Mleko zawiera obce białko (tzw. kazeinę), która może powodować katar, kaszel czy poranne odchrząkiwanie. Picie dużej ilości mleka wiąże się także z nasileniem stanu zapalnego i wpływem na zaostrzenie chorób autoimmunizacyjnych, takich jak Hashimoto, reumatoidalne zapalenie stawów, atopowe zapalenie skóry i u dzieci cukrzyca typu pierwszego. Dużym problemem jest także nietolerancja laktozy, która powoduje różne nieprzyjemne dolegliwości, takie jak wzdęcia czy biegunki. Picie mleka kupowanego w sklepach, sterylizowanego, UHT to spożywanie produktu całkowicie wyjałowionego z wartości odżywczych, który dodatkowo wpływa niekorzystanie na nasz organizm!

Dowiedz się więcej: Przeczytaj artykuł oraz obejrzyj film

Podejmij wyzwanie! Pobierz specjalną tabelę i kontroluj swoje postępy.

Codziennie zaznaczaj w tabeli, czy udało Ci się zrealizować wyzwanie w danym dniu. Co tydzień będą dochodziły nowe kroki, które będziesz podejmować przy równoczesnym kontynuowaniu wcześniejszych. Powieś tabelę w widocznym miejscu, np. na lodówce.

Uwaga! Wyzwanie dla odważnych!

Dla wielu osób pozbycie się z dnia na dzień ulubionych serów czy jogurtów może być bardzo dużym wyzwaniem, dlatego w tym wyzwaniu Ajwen na początku zachęcamy do podjęcia małego kroku i pozbycia się po prostu samego mleka. To pierwszy krok na drodze do ograniczenia, a później odstawienia produktów nabiałowych.  

Najczęściej spożywanym mlekiem jest to prosto ze sklepu, czyli UHT. Takie mleko jest wysterylizowane, a co za tym idzie nie zawiera biodostępnych składników odżywczych. Mleko zawiera wiele substancji hormonopodobnych i antybiotyków, dlatego może negatywnie oddziaływać na organizm i wyzwalać stany zapalne, czy zaburzać gospodarkę hormonalną.

Nawet mleko prosto od krowy, która pasła się na łące, niekoniecznie musi służyć zdrowiu, ponieważ alergizujące są w mleku przede wszystkim jego białka (kazeina i laktoglobulina).

W mleku szkodzą nam:

  • białka mleka,
  • laktoza (po 3–4 roku życia wiele osób jej nie trawi),
  • substancje, które dostały się do mleka w wyniku jego produkcji.

Pochodne mleka kryją się w wielu produktach. Czytaj etykiety. Dobrze jest wyeliminować również sery, śmietany i przemysłowe jogurty. Niektóre osoby dobrze tolerują produkty kozie lub jogurty z pastwiskowego surowego mleka. Jeśli jesz nabiał, to polecamy ten niepasteryzowany, od krów wypasanych na łąkach zielonych, kozi, owczy i najlepiej naturalnie fermentowany.

Pamiętajmy jednak, że spożywanie nabiału często łączy się z dolegliwościami ze strony układu pokarmowego, dysbiozą jelitową, problemami z cerą, insulinoopornością, a nawet chorobami autoimmunizacyjnymi, np. Hashimoto czy RZS. Poczujesz tę zależność dopiero wtedy, kiedy całkowicie wyeliminujesz nabiał z diety.

Jeżeli chcesz zrobić krok dalej, zachęcam do podjęcia wyzwania dla odważnych: wyrzuć z diety cały nabiał!

Krok 2

Jak się masz po wyeliminowaniu z diety pszenicy i mleka? A może zdecydowałeś(-aś) się na większy krok i pozbyłeś(-aś) się całego nabiału? Bez względu na to, który wariant wybrałeś(-aś), nie rezygnuj z niego! Pamiętaj, że wyzwanie trwa 70 dni. Najwyższy czas, aby do tego pierwszego kroku doszedł kolejny. Jaki? Pora na trochę ruchu:

ZRÓB CODZIENNIE 10 TYS. KROKÓW

Co jest istotne w tym punkcie wyzwania:

  1. Polecam spacer na świeżym powietrzu – po lesie, parku, łące, w otoczeniu przyrody.
  2. Nie chodzi o to, aby zrobić 10 tys. kroków w pracy, bo akurat taki jest jej charakter, że trzeba się dużo nachodzić. Chodzi o to, by coś zmienić w swojej codzienności i zrobić te kroki np. podczas spaceru.
  3. Liczą się też kroki do pracy i z pracy. Jeżeli jeździsz do pracy tramwajem, autobusem – może wysiądziesz dwa przystanki wcześniej? Jeśli jeździsz autem – może zaparkujesz dalej i trochę się przejdziesz? Szukaj rozwiązań.
  4. Super, jeśli na co dzień jeździsz na rowerze. Ale w tym wyzwaniu to się nie liczy, trzeba zrobić 10 tys. kroków.
  5. Tak, można spacerować z kijkami.
  6. Nie, nie liczy się spacer na bieżni. Trzeba wyjść z pomieszczenia, przejść się gdzieś, mieć kontakt z przyrodą, patrzeć w niebo, otaczać się zielenią, drzewami, czerpać korzyści ze słońca. Kontakt z przyrodą wpływa na nas pozytywnie, poprawia samopoczucie, redukuje niepokój, gniew, zwiększa wydajność, poprawia koncentrację, redukuje stres, zmniejsza ciśnienie krwi i bóle głowy, wpływa na lepszy ogólny stan zdrowia.
  7. Chodzi o 10 tys. kroków uzbieranych w ciągu całego dnia. Nie trzeba specjalnie robić tych kroków za jednym zamachem. Jeżeli jednak tak wolisz, to w porządku.

W realizowaniu tego kroku wyzwania może być pomocna nasza aplikacja Ajwendieta (aplikacja liczy kroki, tylko trzeba mieć ją przy sobie i włączyć synchronizację kroków). Szczegóły tutaj.

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor



Iwona Wierzbicka

Podobne tematy

Batat, maniok i ziemniak – porównanie

Ziemniak – najmniej kaloryczny i najmniej zasobny w węglowodany, zatem niesłusznie się go osoby odchudzające boją. Ma o połowę mniej węglowodanów niż maniok. Ma najmniej celulozy i skrobi przez co może być najlepiej tolerowany jeśli...

WIĘCEJ >
aromaty

Aromaty – co może się kryć pod tym pojęciem?

Aromat, aromaty, aromat naturalny, aromat identyczny z naturalnym – czy są bezpieczne? Tego nie wiem, zgodnie z ustawodawstwem tak… Podobno niektóre dzieci bardziej lubią produkty z aromatem truskawki niż z prawdziwą truskawką.

WIĘCEJ >

Kiełki – jak uprawiać by nie gniły – mój sposób na…

Nim posiadłam tą tajemną wiedzę, kilkanaście razy wyrzucałam „cuchnące” hodowle. Zdarzało się również, że urastały do tak wielkich rozmiarów, że nie byłam w stanie tego przejeść.

WIĘCEJ >

Tego w Twojej diecie nie może zabraknąć! – 17 produktów

Wiele osób komponuje jadłospis z przypadkowych produktów. Często słyszymy, że trzeba ograniczyć tłuszcz, jeść produkty pełnoziarniste, dużo warzyw i owoców, (…)

WIĘCEJ >

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl