logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

Jak chronić swój mózg?

Jak chronić swój mózg?

mózg

Dziś wiele osób ma problem z koncentracją, pamięcią, skupieniem myśli, nastrojami depresyjnymi, zaburzeniami neurologicznymi. Do tego dochodzi jeszcze ból ciała, a także nieokreślone choroby, przewlekłe zmęczenie. Kobietom wypadają włosy, a mężczyznom rosną piersi. Jeśli myślisz, że naprawisz to tabletką, jesteś w błędzie! Twój mózg płonie!

Obecnie wiemy, że stan zapalny w organizmie aktywuje stan zapalny w mózgu. Jeśli w jelitach źle się dzieje, to w głowie również. Jeśli jelita ciekną – cieknie mózg. Co znaczy, że cieknie? To znaczy, że rozszczelnia się bariera, a toksyny z łatwością dostają się tam, gdzie nie powinny.

A skąd toksyny?

Plastik, leki, zanieczyszczona woda, chemiczna żywność, koinfekcje w organizmie, pasożyty, dysbioza w jelitach. 

Układ immunologiczny nie walczy

Osiągnęliśmy takie dno dna, że nasz układ immunologiczny nie walczy, często nie produkuje przeciwciał, a infekcje trawią go po cichu jak korniki drzewo. Mimo wszystko wciąż wierzymy, że przy jedzeniu bułek pszennych, nabiału i ograniczaniu tłuszczu będziemy zdrowi. Tak właśnie odżywia się 90% społeczeństwa. Kto choruje, skoro nie Ty?

Jak chronić swój mózg?

  • Jedz produkty, które urosły lub się urodziły.
  • Sięgaj po to, co odżywia, a nie udaje żywność.
  • Jedz po to by odżywić organizm, jedzenie to nie pluszowy miś, ani seks.
  • Zjedz śniadanie zamiast kawy kuloodpornej.
  • Spożywaj cholesterol, mózg go potrzebuje (dlaczego? Dowiesz się z tego filmu).
  • Ogranicz węglowodany (ale nie do zera).
  • Ogranicz lub zrezygnuj ze zbóż.
  • Wyeliminuj produkty mleczne.
  • Zrezygnuj z pszenicy, a najlepiej całej grupy glutenowej (sprawdź nasze bezglutenowe chleby i pasty).
  • Nie pij alkoholu, nawet lampki wina.
  • Zwiększ ilość białka pełnowartościowego.
  • Jedz wątróbkę dwa razy w tygodniu.
  • Zwiększ ilość tłuszczy nasyconych, omega 3 i omega 9.
  • Dolewaj do wszystkiego oliwę.
  • Spożywaj dużo zielonych warzyw i kiełków.
  • Spożywaj owoce jagodowe.
  • Jeśli to możliwe, kupuj produkty dobrej jakości: mięso grass fed, produkty organic.
  • Ogranicz obróbkę termiczną do duszenia i gotowania.
  • Jedz warzywa na surowo (te, co się da).
  • Ogranicz pomidory.
  • Włącz do diety orzechy i pestki.
  • Spożywaj kiszonki (jeśli Ci służą).
  • Pij dwa litry wody.
  • Nie pij soków. Lepiej zjeść warzywa czy owoc albo napić się wody.
  • Ogranicz kawę do jednej, ale poszukaj organicznej (bez ochratoksyny A, szukaj certyfikatu).
  • Nie pij herbaty, zawiera fluor (neurotoksynę), jak lubisz to pozostaw jedną – zieloną.
  • Zachowaj odstępy między posiłkami, nie podjadaj (3–4 posiłki są w porządku).
  • Zachowaj przerwę nocną – 12–16 godzin bez posiłku.
  • Zadbaj o jelita (inulina, ewentualnie dobrane probiotyki) – przeczytaj artykuł: Neurodegeneracja mózgu – jaki wpływ mają na nią jelita?
  • Wyśpij się – sen to podstawa.
  • Zrób codziennie 10 tysięcy kroków/
  • Zadbaj o relacje z rodziną, znajomymi i samym sobą.
  • Odpocznij! Aktywnie, a nie na kanapie, przed telewizorem czy Facebookiem.
  • Zrezygnuj z TV, ogranicz media do jednej godziny dziennie.
  • Przytulaj się.
  • Wyrzuć z siebie emocje.
  • Kup sobie kwiaty do domu.
  • Pochodź boso po trawie.
  • Miej dobre myśli.
  • Bądź wdzięczny, dziękuj.
mózg

Obejrzyj jeszcze film: Ochroń mózg przed starością

Po więcej informacji zajrzyj do moich dwóch wykładów: 

Zapraszam też na mój wykład o insulinooporności i Hashimoto w ramach Ajwen Tour:

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor



Iwona Wierzbicka

Podobne tematy

Maca – wyjątkowy adaptogen

Maca jest jednorocznym warzywem korzeniem z rodziny roślin krzyżowych, do których należą również m.in. brokuł, kalafior, kapusta, jarmuż. Rośnie w (…)

WIĘCEJ >

Wiosna idzie – czas na odchudzanie

Zmień życie raz na zawsze na lepsze, pokochaj swój nowy styl życia, pokochaj „nowe” jedzenie, naucz się robić zakupy, naucz się przygotowywać posiłki, poświęć na to 1 miesiąc swojego życia, a już nigdy co wiosnę...

WIĘCEJ >
Ajwen

Ajwen – czas zmian… Małe oświadczenie

Piramida Zdrowego Żywienia okazała się być piramida prowadzącą do chorób metabolicznych i do „zmian w kodzie genetycznym”, m.in. chorób autoimmunologicznych, cukrzycy, insulinooporności, autyzmu, ADHD, Zespołu Aspergera.

WIĘCEJ >
węglowodany

Cała prawda o węglowodanach

Nic nie wzbudza ostatnio tak dużych kontrowersji jak węglowodany. Ograniczać je w diecie, czy też zwiększać podaż? Wykorzystywać po treningu, czy raczej (…)

WIĘCEJ >

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

...
...
...
...

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl