logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

Masz insulinooporność? Te rady są dla Ciebie!

Masz insulinooporność? Te rady są dla Ciebie!

insulinooporność

Masz insulinooporność? Rób te kilka rzeczy przez 3 miesiące i sprawdź, jak się poczujesz. Te rady są właściwie dla każdego. Dla zdrowia!

Co jest ważne?

  • Czysta micha: zrezygnuj (tak na 100%, a nie 99%) z pszenicy, produktów z mleka zwierzęcego, alkoholu (obejrzyj film, w którym o tym mówię).
  • Prawdziwa żywność: jedz to, co się urodziło lub urosło, unikaj produktów z fabryki.
  • Odżywcza żywność: jedz to, co jest pokarmem i odżywia organizm, a nie to co Cię „przytula”.
  • Śniadania białkowo-tłuszczowe.
  • Kolacje warzywne lub węglowodanowe, nie jedz wieczorem białka: jaj, mięsa, ryb, wędlin.
  • Najadaj się do syta! (leptyna).
  • Wydłuż przerwy między posiłkami: 4–6 h, a wieczorna 14–16 h (np. posiłki o 7:00, 13:00, 18:00) – autofagia, regulacja hormonów insulina, glukagon, kortyzol.
  • 80/20: dla zdrowia psychicznego zrób czasami wyjątek (ale nie od czystej michy).
  • Ruch: idź codziennie na spacer, wykonaj 10 tys. kroków (przyroda jest zbawienna, obniża kortyzol). Obejrzyj film: Sport w insulinooporności.
  • Słońce: bądź codziennie w kontakcie z niebem.
  • Boso: chodź boso po mieszkaniu, wyjdź na trawę, śnieg lub ziemię (refleksoterapia, uziemianie).
  • Nagość: śpij nago, wyregulujesz temperaturę ciała, zwiększysz szansę na seks, pozbędziesz się infekcji intymnych.
  • Zimno: niech będzie Twoim najlepszym przyjacielem – zimno poprawia nastrój, zwiększa wydzielanie hormonów. Rób sobie codziennie zimny prysznic, otwórz okno w sypialni, kiedy idziesz spać.
  • Głowa: tam się wszystko zaczyna – przyciągasz to, o czym myślisz.
  • Sen: spij 7–8 h, zaciemnij sypialnię, jeśli trzeba – użyj zatyczek, kładź się koło 21:00, uprawiaj seks, wstawaj wcześniej. Możesz pracować rano – poranne 2 h pracy są jak 4 h wieczorem. 
  • Niebieskie światło: nie patrz w elektronikę po 16:00, użyj lampki, świeczki, czytaj, przytulaj się, odpocznij, idź na spacer.
  • Unikaj ogłupiaczy: mądrość masz w sobie, słuchaj swojej intuicji, zrezygnuj z tv, radia, scrollowania Facebooka i Instagrama.
  • Inne: świadomy oddech, medytacja, wykrzyczenie emocji (zrób to w lesie), przytulanie do brzozy, czyste powietrze (oczyszczacz powietrza do domu i samochodu, jonizator do usuwania smogu elektromag.), woda – pij około 1,5 litra, gimnastykuj się co 2 h w pracy (to mogą być zwykłe pajace lub przysiady).

Sprawdź mojego e-booka:

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor



Iwona Wierzbicka

Podobne tematy

Dieta a emocjonalność u dzieci

Dieta a emocjonalność u dzieci

Badania opublikowane przez Food Standards Agency (FSA) we wrześniu 2007r. wykazały, że mieszanki sztucznych barwników z benzoesanem sodu mogą wpływać na nadpobudliwość u dzieci. Szacuje się, że 30% dzieci z ADHD można wyleczyć tylko za...

WIĘCEJ >
cukrzyca

Cukrzyca typu 1 – sprawdź, czy jesteś w grupie ryzyka

Sprawdź czy jesteś w grupie ryzyka, możesz zapobiec rozwojowi cukrzycy typu 1. Zrób badania: anty-GAD, anty-IA2. Przebadaj swoje dziecko, zmień dietę jeśli we krwi wyjdą przeciwciała.

WIĘCEJ >
tarczyca

Tarczyca – co lubi, a czego nie?

Kiedyś sama zmagałam z niedoczynnością tarczycy. Sucha skóra, szorstkie włosy, senność… Teraz mam to za sobą. Nie biorę hormonów, a (…)

WIĘCEJ >
czekoladki, słodycze

Czekoladki – co zawierają?

Taki zwyczaj w Polsce, że jak w gości to ze słodkościami, jak dziękujemy to kupujemy czekoladki, jak na imieniny to z bombonierką, jak do dziecka to z toną słodyczy. Jak urodziny to tort, jak popołudniowa...

WIĘCEJ >

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl