fbpx
logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

Detoks – zadbaj, by organizm sam się oczyszczał

Slide
Pobierz aplikację

i zacznij pracę nad swoją dietą!

Tagi

Detoks – zadbaj, by organizm sam się oczyszczał

detoks

O tym, że żywność jest kiepskiej jakości, nie trzeba specjalnie przypominać. Skoro tak jest, zadbaj o swój detoks!

Jeśli chodzi o mięso, to wiadomo – zawiera antybiotyki. Z kolei rośliny to niewielkie ilości witamin i minerałów, glifosat, GMO, sztuczne nawozy, wielokrotne opryski i to do tego stopnia, że nawet robak nie chce tego tknąć. Żywność produkuje się w fabrykach, na styropianach, pod kroplomierzem z dużą ilością chemii.

Jak zatem dokonać zdrowych wyborów żywieniowych? Czasami niewiedza czyni szczęśliwszym. 

Nie każdy może sobie jednak pozwolić na zakupy u rolnika, ale też nie każdy rolnik jest uczciwy. Co robić w takiej sytuacji?

Zadbaj o swoje mechanizmy detoksykujące i naprawcze

O czym pamiętać?

  • wypróżniaj się regularnie,
  • pij co najmniej 1,5 l wody,
  • wysypiaj się (śpij 7–8 godzin),
  • chodź boso po trawie,
  • spaceruj codziennie,
  • przebywaj na słońcu i w otoczeniu przyrody,
  • zachowaj 12–15-godzinną przerwę nocną od jedzenia,
  • między posiłkami rób od 4 do 6 godzin przerwy,
  • wybieraj produkty intuicyjnie lub skorzystaj z porady dietetyka,
  • nie kupuj czegoś pod wpływem reklam lub tylko dlatego, że coś jest na dziale ze zdrową żywnością.

Ponadto zastanów się, jak się czujesz po tym, co jesz. Jeśli cierpisz na refluks, zgagę, wzdęcia, bóle głowy, zły stan skóry czy włosów, to twój organizm prosi cię o zmianę diety i stylu życia. Posłuchaj go!

Co jeszcze jest ważne?

  • myj dokładnie warzywa i owoce, nawet te „gotowe do spożycia” (sprawdź, jak łatwo można usunąć toksyny z warzyw i owoców),
  • kupuj produkty w ich pierwotnej postaci,
  • czytaj etykiety,
  • nie smaż,
  • używaj dużo oliwy extra virgin,
  • wprowadź inulinę (ma świetny wpływ na jelita),
  • jedz kiszonki (jeśli je tolerujesz),
  • jeśli cierpisz na wzdęcia, to spróbuj diety rozdzielnej,
  • zadbaj o zakwaszenie żołądka (ocet jabłkowy, cytryna, betaina HCL – warto to skonsultować z dietetykiem),
  • unikaj mięsa z masowych hodowli, produktów z paczki czy puszki,
  • wprowadź kwasy omega-3 (DHA i EPA), ale niekoniecznie sięgaj często po ryby – wiele osób ma po nich nadmiar rtęci w organizmie (przeczytaj artykuł o rybach),
  • nie pij litrami herbaty (ze względu na fluor),
  • urozmaicaj swoją dietę – nie sięgaj tylko po ryż (arsen),
  • wybieraj to, co odżywia, jest pokarmem, służy ci i jest gęste odżywczo (obejrzyj film: Zmień jedzenie na pożywienie )

PAMIĘTAJ!

JEŚLI COŚ CIĘ NIEPOKOI, SKONSULTUJ SIĘ Z DIETETYKIEM KLINICZNYM AJWEN

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor



Iwona Wierzbicka

O tym, że żywność jest kiepskiej jakości, nie trzeba specjalnie przypominać. Skoro tak jest, zadbaj o swój detoks!

Jeśli chodzi o mięso, to wiadomo – zawiera antybiotyki. Z kolei rośliny to niewielkie ilości witamin i minerałów, glifosat, GMO, sztuczne nawozy, wielokrotne opryski i to do tego stopnia, że nawet robak nie chce tego tknąć. Żywność produkuje się w fabrykach, na styropianach, pod kroplomierzem z dużą ilością chemii.

Jak zatem dokonać zdrowych wyborów żywieniowych? Czasami niewiedza czyni szczęśliwszym. 

Nie każdy może sobie jednak pozwolić na zakupy u rolnika, ale też nie każdy rolnik jest uczciwy. Co robić w takiej sytuacji?

Zadbaj o swoje mechanizmy detoksykujące i naprawcze

O czym pamiętać?

  • wypróżniaj się regularnie,
  • pij co najmniej 1,5 l wody,
  • wysypiaj się (śpij 7–8 godzin),
  • chodź boso po trawie,
  • spaceruj codziennie,
  • przebywaj na słońcu i w otoczeniu przyrody,
  • zachowaj 12–15-godzinną przerwę nocną od jedzenia,
  • między posiłkami rób od 4 do 6 godzin przerwy,
  • wybieraj produkty intuicyjnie lub skorzystaj z porady dietetyka,
  • nie kupuj czegoś pod wpływem reklam lub tylko dlatego, że coś jest na dziale ze zdrową żywnością.

Ponadto zastanów się, jak się czujesz po tym, co jesz. Jeśli cierpisz na refluks, zgagę, wzdęcia, bóle głowy, zły stan skóry czy włosów, to twój organizm prosi cię o zmianę diety i stylu życia. Posłuchaj go!

Co jeszcze jest ważne?

  • myj dokładnie warzywa i owoce, nawet te „gotowe do spożycia” (sprawdź, jak łatwo można usunąć toksyny z warzyw i owoców),
  • kupuj produkty w ich pierwotnej postaci,
  • czytaj etykiety,
  • nie smaż,
  • używaj dużo oliwy extra virgin,
  • wprowadź inulinę (ma świetny wpływ na jelita),
  • jedz kiszonki (jeśli je tolerujesz),
  • jeśli cierpisz na wzdęcia, to spróbuj diety rozdzielnej,
  • zadbaj o zakwaszenie żołądka (ocet jabłkowy, cytryna, betaina HCL – warto to skonsultować z dietetykiem),
  • unikaj mięsa z masowych hodowli, produktów z paczki czy puszki,
  • wprowadź kwasy omega-3 (DHA i EPA), ale niekoniecznie sięgaj często po ryby – wiele osób ma po nich nadmiar rtęci w organizmie (przeczytaj artykuł o rybach),
  • nie pij litrami herbaty (ze względu na fluor),
  • urozmaicaj swoją dietę – nie sięgaj tylko po ryż (arsen),
  • wybieraj to, co odżywia, jest pokarmem, służy ci i jest gęste odżywczo (obejrzyj film: Zmień jedzenie na pożywienie )

PAMIĘTAJ!

JEŚLI COŚ CIĘ NIEPOKOI, SKONSULTUJ SIĘ Z DIETETYKIEM KLINICZNYM AJWEN

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor

Iwona Wierzbicka
2 maja 2019

Tagi

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

Podobne tematy

Mało znane wielkie kasze – poznaj ich właściwości

Tradycyjnym jedzeniem osób ćwiczących jest kurczak, ryż, warzywa itp. Niestety nie wiemy że tzw. superzboża mogą nam zastąpić wiele produktów.

WIĘCEJ >
chleb

Odstaw te 2 produkty, a poczujesz się lepiej

W diecie Polaków są dwa ulubione produkty: pszenica (chleb, bułki, pierogi) oraz produkty mleczne (mleko, jogurty oraz serki wiejskie). Pomimo że jemy je codziennie po kilka razy, nie czujemy monotonii, nudy czy braku urozmaicenia. Kiedy…

WIĘCEJ >
jaja, jajka

10 powodów, dla których warto jeść jaja

Tym razem dlaczego to jaja a nie chleb powinny być na śniadanie i o wyższości jaj nad innymi produktami. Dlaczego warto jeść jaja i co wnoszą w Twoje życie, o tym że jaja to produkt

WIĘCEJ >
dzieci, żywienie dzieci, dieta dziecka

Jak odżywiać dzieci?

Dziecko bardzo szybko chce spożywać to samo, co dorośli w rodzinie. Mówi się, że przykład idzie od góry, więc jeśli my dobrze się odżywiamy, to i dziecko będzie odżywiało się prawidłowo. Jeśli my pokątnie zjadamy

WIĘCEJ >