fbpx
logo
Szukaj
open close

Witaminy i minerały – KDK 4/29

Chcesz zobaczyć więcej? Ta treść premium jest dostępna za dodatkową opłatą. Wykup dostęp i zobacz całość!

Slide
Pobierz aplikację

i zacznij pracę nad swoją dietą!

Tagi

Dzisiejsza żywność nie jest tak bogata w witaminy i minerały jak to było jeszcze 50 lat temu. Do tego jemy produkty przetworzone, sztucznie wzbogacane, mocno obrobione termicznie. Czy taka żywność jeszcze odżywia? Dietetycy często szczycą się, że ich dieta odżywia i dobry dietetyk nie potrzebuje korzystać z suplementów. A co jeśli w twoim organizmie jest defekt wytwarzania witaminy B12, np. masz autoagresję na czynnik Castle’a, albo dysbiozę jelitową, a zatem twoje jelita nie wspomagają cię w produkcji, czy wchłanianiu mikroskładników? Dietetyka kliniczna tym różni się od zwykłej dietetyki, że wie kiedy i jakie suplementy oraz w jakich dawkach zastosować i tego właśnie dowiesz się z tego modułu (wykładu).

Jest to moduł 4 Kursu Dietetyki Klinicznej.

Z tego materiału dowiesz się

  • Czym się różnią normy dla ludności od norm funkcjonalnych
  • W jakim celu powstała ustawa o suplementach
  • Co to są witaminy, gdzie je znajdziemy
  • Jaki jest podział witamin i substancji witaminopodobnych
  • Co to są minerały i jak je dzielimy
  • Co to są trance minerals
  • Czy minerały są konkurencyjne
  • Kiedy powstają niedobory w organizmie
  • Co powoduje niedobory odżywcze
  • Jak się zachowuje „głodny” organizm, bez właściwego wysycenia składnikami odżywczymi
  • Tabele wartości witaminowych i mineralnych w warzywach kiedyś i dzisiaj
  • Witamina A: podział, źródła, dawkowane, tabele zawartości, wątróbka, zalecenia dla kobiet ciężarnych, kiedy lepsze są retinole, a kiedy karetonoidy
  • Witaminy B kompleks jako grupa
  • Witamina B1: postać w suplementach, dawkowanie, kiedy suplementować tiaminę, a kiedy przydatna będzie benfotiamina
  • Witamina B2: dlaczego po B complex mamy mocno żółte siki, jaka jest postać witaminy w suplementach, co jest niezbędne by się witamina przekształcała w aktywną postać, zastosowanie
  • Witamina B3: różnica między niacyną – kwasem nikotynowym, a amidem kwasu nikotynowego, co to jest efekt flush i czy formy bez tego efektu są polecane, dawkowanie i w czym może pomóc, do jakich dawek podnosi się suplementację w depresji czy problemach skórnych
  • Witamina B5 (kwas pantotenowy i pantetyna): w jakich problemach może pomóc, ile się suplementuje
  • Witamina B6: która postać jest najskuteczniejsza, ile potrzeba witaminy w detoksykacji, czy wystarczy suplementować B complex, jakie jest powiązanie witaminy B6 z kryptopirolurią
  • Witamina B12: różnice między kobalaminą, hydroksykobalaminą, methylokobalaminą i adenozylokobalaminą, kiedy którą postać wybierać, co to jest zaburzenie metylacji, co to znaczy polimorfizm MTHFR, dlaczego witamina B12 może być markerem nowotworu, czy witamina B12 jest pronowotworowa, jakie są alternatywy suplementacyjne
  • Kwas foliowy: co złego jest w kwasie foliowym, jaki wybrać suplement, czym się różni kwas zmetylowany od niezmetylowanego, jakie są formy folianów, jakie są dolegliwości po formach zmetylowanych (jeśli są), co znajduje się w składzie suplementów „prenatal”
  • Biotyna : czy jest tylko witaminą od włosów, skóry i paznokci, czy może pomóc wątrobie i mózgowi, jakie są doniesienia naukowe w kwestii wpływu biotyny na regenerację włókien nerwowych, źródła, dawkowanie
  • Cholina: dlaczego czasami ciężko jest dobrać jej formę, kiedy lepiej suplementować lecytynę, kiedy fosfatydylocholinę, a kiedy cholinę, jaki są formy choliny i kiedy którą wybrać, dlaczego warto zrobić test Bravermana, źródła choliny, dawkowanie
  • Inozytol: ile jest form inozytolu i co go łączy z kwasem fitynowym, którą formę wybrać dla wątroby, którą w PCOS, wypadaniu włosów czy androgenizacji, a którą do poprawy nastroju
  • PABA: nieznana rola w profilaktyce zmarszczek i siwieniu włosów, dawkowanie
  • Witamina C: rola, dawkowanie codzienne, dawkowanie interwencyjne, dlaczego duże dawki są niezbędne i nieszkodliwe, czy witamina C szkodzi na nerki, badania naukowe przemawiające za, formy witaminy C i czy warto przepłacać
  • Witamina D: źródła pokarmowe i kiedy słońce nie zadziała, dlaczego czasami pomimo suplementacji wciąż jest niedobór, co wpływa na wchłanianie i aktywizowanie witaminy D3, co warunkuje jej syntezę, jakie suplementy pomocnicze są niezbędne, kiedy badać 25OH, a kiedy 1,25-(OH)2, normy witaminy D, kiedy jakie dawki włączyć i jakie suplementy wybierać, kiedy witamina D może być problematyczna, co zbadać by ocenić ryzyko związane z witaminą D
  • Witamina K: jakie są rodzaje witamin K i jak się dzieli K2, dlaczego MK4 jest lepsza od MK7, ile dawkować, jakie suplementy polecam, czy K2 jest problematyczna przy zakrzepicy
  • Witamina E: czym się różni syntetyczna od naturalnej i dlaczego ta pierwsza może być pronowotworowa, dlaczego o tokotrienolach mówi się przy okazji mówienia o witaminie E, jaką rolę może odegrać witamina w naszym organizmie, jakie suplementy wybierać
  • Cynk: rola, źródła, formy, przykład użycia w schemacie suplementacyjnym, dawki, jak ocenić we krwi, jak zestawić w proporcji do miedzi
  • Selen: rola, źródła, dawkowanie, jaka jest rola dla odporności organizmu oraz Hashimoto, czy można łączyć z cynkiem
  • Jod: rola, źródła, dawkowanie, protokół jodowy, suplementy dodatkowe, czym się różnią suplementy między sobą, badanie jod dobowa zbiórka moczu, przegląd suplementów
  • Mangan: jego rola dla detoksykacji organizmu, ile suplementować na co dzień, ile np. w kryptopirolurii, a ile w boreliozie, kiedy może być problematyczny
  • Miedź: rola, postać, dawkowanie, jak zestawić z cynkiem, jak zbadać z krwi i ocenić proporcję do cynku, co gdy miedzi jest za dużo
  • Bor: rola, dawkowanie, dlaczego może pomóc w gospodarce hormonalnej i jak może pomóc kościom, z czym go zestawić
  • Chrom: wpływ na gospodarkę glukozowo-insulinową, dawkowanie
  • Molibden: rola, dawkowanie
  • Siarka: dlaczego siarka to jeden z ważniejszych minerałów dla organizmu (regeneracja, detoksykacja), jak wygląda protokół siarkowy, ciekawostka na temat MSM, MMS (żeby nie pomylić) i DMSO, dlaczego siarka czasami może być problematyczna
  • Krzem: rola krzemu w detoksykacji z aluminium, wpływ na włosy, skórę i paznokcie
  • Lit: jego rola dla mózgu, samopoczucia i czy ma wpływ na tarczycę, jaką formę suplementować i ile
  • Magnez: rola w organizmie, dawkowanie, kąpiele magnezowe, formy magnezu
  • Wapń: czym się różni wapń od d-glukaranu stosowanego w detoksykacji, jak sprawdzić zawartość wapnia w wapniu
  • Potas: dlaczego czasami może być problem z jego suplementacją i dlaczego czasami lepiej stosować elektrolity czy zjeść banana
  • Diagnostyka wysycenia witaminami i minerałami z krwi, moczu oraz włosów
  • Diagnostyka witaminy B12 w moczu i we krwi
  • Diagnostyka tężyczkowa
  • Gdzie szukać wsparcia w rozszyfrowaniu wyników analizy pierwiastkowej włosa
  • Jakie suplementy na wsparcie odporności
  • Mnóstwo polecanych książek, artykułów, stron www i filmów na youtube
  • Gdzie szukać informacji o suplementacji dzieci
  • Materiały dodatkowe do ściągnięcia: przykładowy wynik Metabolomix, interpretacja wyników NutriEval (po angielsku), przykładowy wynik analizy włosa (po angielsku), protokół jodowy

Prezentacja do tego modułu ma 367 slajdów.

Zobacz streszczenie tego co jest w tym module - kliknij.

Możesz też kupić cały kurs

Jeśli chcesz kupić cały kurs nie kupuj poszczególnych modułów, są zawarte w kursie. Kliknij tutaj by przejść do całego kursu.

Czy po kursie mogę być dietetykiem?

W Polsce zawód dietetyka nie jest unormowany, już teraz nikt nie zabroni ci się w ten sposób nazywać. Jeśli jednak chcesz pomagać podopiecznym zawodowo skończ studia dietetyczne oraz rozpocznij proces dokształcania, który trwa całe życie, a ten kurs jest jednym z takich kroków. Możesz wziąć w nim udział nawet gdy nie jesteś po żadnych studiach. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na temat aspektów prawnych zawodu dietetyka zobacz ten materiał.

Dla kogo jest ten kurs?

  • Dla dietetyka
  • Dla lekarza
  • Dla fizjoterapeuty
  • Dla farmaceuty
  • Dla ciebie jeśli chcesz wiedzieć więcej
  • Dla ciebie jeśli w przyszłości myślisz by pomagać innym
  • Dla ciebie jeśli chcesz pomagać najbliższym
  • Dla ciebie jeśli szukasz odpowiedzi na nurtujące cię pytania
  • Dla ciebie jeśli po prostu chcesz i masz ochotę

Czy kurs jest trudny?

Tak, będzie trudniejszy niż większość naszych kursów ponieważ musi wytłumaczyć skomplikowane zagadnienia. Jest za to dobra wiadomość! Możesz go wielokrotnie odtwarzać, przewijać, zatrzymywać i wracać. Otrzymasz również prezentacje pdf do robienia własnych notatek.

Co jest w cenie kursu?

  • Certyfikat do tego modułu wysyłany mailem do samodzielnego wydrukowania
  • Prezentacja pdf do tego modułu (do pobrania poniżej)
  • Zapis video wykładu (znajdziesz na samej górze, duży przycisk play)

Pobierz szczegółowy spis treści

Spis treści całego Kursu Dietetyki Klinicznej

Jak odtworzyć film

Zapraszam - Iwona Wierzbicka

Pliki do pobrania

Moduł 4: Witaminy i minerały - prezentacja pdf

Moduł 4: Materiały dodatkowe do pobrania (zip)

Autor



Iwona Wierzbicka
Długość: 5:42:31
Trudność: Trudny

290 zł

jednorazowa opłata za dożywotni dostęp do filmu

Kupuję

Autor

Iwona Wierzbicka
Długość: 5:42:31
Trudność: Trudny

290 zł

jednorazowa opłata za dożywotni dostęp do filmu

Kupuję

Dzisiejsza żywność nie jest tak bogata w witaminy i minerały jak to było jeszcze 50 lat temu. Do tego jemy produkty przetworzone, sztucznie wzbogacane, mocno obrobione termicznie. Czy taka żywność jeszcze odżywia? Dietetycy często szczycą się, że ich dieta odżywia i dobry dietetyk nie potrzebuje korzystać z suplementów. A co jeśli w twoim organizmie jest defekt wytwarzania witaminy B12, np. masz autoagresję na czynnik Castle’a, albo dysbiozę jelitową, a zatem twoje jelita nie wspomagają cię w produkcji, czy wchłanianiu mikroskładników? Dietetyka kliniczna tym różni się od zwykłej dietetyki, że wie kiedy i jakie suplementy oraz w jakich dawkach zastosować i tego właśnie dowiesz się z tego modułu (wykładu).

Jest to moduł 4 Kursu Dietetyki Klinicznej.

Z tego materiału dowiesz się

  • Czym się różnią normy dla ludności od norm funkcjonalnych
  • W jakim celu powstała ustawa o suplementach
  • Co to są witaminy, gdzie je znajdziemy
  • Jaki jest podział witamin i substancji witaminopodobnych
  • Co to są minerały i jak je dzielimy
  • Co to są trance minerals
  • Czy minerały są konkurencyjne
  • Kiedy powstają niedobory w organizmie
  • Co powoduje niedobory odżywcze
  • Jak się zachowuje „głodny” organizm, bez właściwego wysycenia składnikami odżywczymi
  • Tabele wartości witaminowych i mineralnych w warzywach kiedyś i dzisiaj
  • Witamina A: podział, źródła, dawkowane, tabele zawartości, wątróbka, zalecenia dla kobiet ciężarnych, kiedy lepsze są retinole, a kiedy karetonoidy
  • Witaminy B kompleks jako grupa
  • Witamina B1: postać w suplementach, dawkowanie, kiedy suplementować tiaminę, a kiedy przydatna będzie benfotiamina
  • Witamina B2: dlaczego po B complex mamy mocno żółte siki, jaka jest postać witaminy w suplementach, co jest niezbędne by się witamina przekształcała w aktywną postać, zastosowanie
  • Witamina B3: różnica między niacyną – kwasem nikotynowym, a amidem kwasu nikotynowego, co to jest efekt flush i czy formy bez tego efektu są polecane, dawkowanie i w czym może pomóc, do jakich dawek podnosi się suplementację w depresji czy problemach skórnych
  • Witamina B5 (kwas pantotenowy i pantetyna): w jakich problemach może pomóc, ile się suplementuje
  • Witamina B6: która postać jest najskuteczniejsza, ile potrzeba witaminy w detoksykacji, czy wystarczy suplementować B complex, jakie jest powiązanie witaminy B6 z kryptopirolurią
  • Witamina B12: różnice między kobalaminą, hydroksykobalaminą, methylokobalaminą i adenozylokobalaminą, kiedy którą postać wybierać, co to jest zaburzenie metylacji, co to znaczy polimorfizm MTHFR, dlaczego witamina B12 może być markerem nowotworu, czy witamina B12 jest pronowotworowa, jakie są alternatywy suplementacyjne
  • Kwas foliowy: co złego jest w kwasie foliowym, jaki wybrać suplement, czym się różni kwas zmetylowany od niezmetylowanego, jakie są formy folianów, jakie są dolegliwości po formach zmetylowanych (jeśli są), co znajduje się w składzie suplementów „prenatal”
  • Biotyna : czy jest tylko witaminą od włosów, skóry i paznokci, czy może pomóc wątrobie i mózgowi, jakie są doniesienia naukowe w kwestii wpływu biotyny na regenerację włókien nerwowych, źródła, dawkowanie
  • Cholina: dlaczego czasami ciężko jest dobrać jej formę, kiedy lepiej suplementować lecytynę, kiedy fosfatydylocholinę, a kiedy cholinę, jaki są formy choliny i kiedy którą wybrać, dlaczego warto zrobić test Bravermana, źródła choliny, dawkowanie
  • Inozytol: ile jest form inozytolu i co go łączy z kwasem fitynowym, którą formę wybrać dla wątroby, którą w PCOS, wypadaniu włosów czy androgenizacji, a którą do poprawy nastroju
  • PABA: nieznana rola w profilaktyce zmarszczek i siwieniu włosów, dawkowanie
  • Witamina C: rola, dawkowanie codzienne, dawkowanie interwencyjne, dlaczego duże dawki są niezbędne i nieszkodliwe, czy witamina C szkodzi na nerki, badania naukowe przemawiające za, formy witaminy C i czy warto przepłacać
  • Witamina D: źródła pokarmowe i kiedy słońce nie zadziała, dlaczego czasami pomimo suplementacji wciąż jest niedobór, co wpływa na wchłanianie i aktywizowanie witaminy D3, co warunkuje jej syntezę, jakie suplementy pomocnicze są niezbędne, kiedy badać 25OH, a kiedy 1,25-(OH)2, normy witaminy D, kiedy jakie dawki włączyć i jakie suplementy wybierać, kiedy witamina D może być problematyczna, co zbadać by ocenić ryzyko związane z witaminą D
  • Witamina K: jakie są rodzaje witamin K i jak się dzieli K2, dlaczego MK4 jest lepsza od MK7, ile dawkować, jakie suplementy polecam, czy K2 jest problematyczna przy zakrzepicy
  • Witamina E: czym się różni syntetyczna od naturalnej i dlaczego ta pierwsza może być pronowotworowa, dlaczego o tokotrienolach mówi się przy okazji mówienia o witaminie E, jaką rolę może odegrać witamina w naszym organizmie, jakie suplementy wybierać
  • Cynk: rola, źródła, formy, przykład użycia w schemacie suplementacyjnym, dawki, jak ocenić we krwi, jak zestawić w proporcji do miedzi
  • Selen: rola, źródła, dawkowanie, jaka jest rola dla odporności organizmu oraz Hashimoto, czy można łączyć z cynkiem
  • Jod: rola, źródła, dawkowanie, protokół jodowy, suplementy dodatkowe, czym się różnią suplementy między sobą, badanie jod dobowa zbiórka moczu, przegląd suplementów
  • Mangan: jego rola dla detoksykacji organizmu, ile suplementować na co dzień, ile np. w kryptopirolurii, a ile w boreliozie, kiedy może być problematyczny
  • Miedź: rola, postać, dawkowanie, jak zestawić z cynkiem, jak zbadać z krwi i ocenić proporcję do cynku, co gdy miedzi jest za dużo
  • Bor: rola, dawkowanie, dlaczego może pomóc w gospodarce hormonalnej i jak może pomóc kościom, z czym go zestawić
  • Chrom: wpływ na gospodarkę glukozowo-insulinową, dawkowanie
  • Molibden: rola, dawkowanie
  • Siarka: dlaczego siarka to jeden z ważniejszych minerałów dla organizmu (regeneracja, detoksykacja), jak wygląda protokół siarkowy, ciekawostka na temat MSM, MMS (żeby nie pomylić) i DMSO, dlaczego siarka czasami może być problematyczna
  • Krzem: rola krzemu w detoksykacji z aluminium, wpływ na włosy, skórę i paznokcie
  • Lit: jego rola dla mózgu, samopoczucia i czy ma wpływ na tarczycę, jaką formę suplementować i ile
  • Magnez: rola w organizmie, dawkowanie, kąpiele magnezowe, formy magnezu
  • Wapń: czym się różni wapń od d-glukaranu stosowanego w detoksykacji, jak sprawdzić zawartość wapnia w wapniu
  • Potas: dlaczego czasami może być problem z jego suplementacją i dlaczego czasami lepiej stosować elektrolity czy zjeść banana
  • Diagnostyka wysycenia witaminami i minerałami z krwi, moczu oraz włosów
  • Diagnostyka witaminy B12 w moczu i we krwi
  • Diagnostyka tężyczkowa
  • Gdzie szukać wsparcia w rozszyfrowaniu wyników analizy pierwiastkowej włosa
  • Jakie suplementy na wsparcie odporności
  • Mnóstwo polecanych książek, artykułów, stron www i filmów na youtube
  • Gdzie szukać informacji o suplementacji dzieci
  • Materiały dodatkowe do ściągnięcia: przykładowy wynik Metabolomix, interpretacja wyników NutriEval (po angielsku), przykładowy wynik analizy włosa (po angielsku), protokół jodowy

Prezentacja do tego modułu ma 367 slajdów.

Zobacz streszczenie tego co jest w tym module - kliknij.

Możesz też kupić cały kurs

Jeśli chcesz kupić cały kurs nie kupuj poszczególnych modułów, są zawarte w kursie. Kliknij tutaj by przejść do całego kursu.

Czy po kursie mogę być dietetykiem?

W Polsce zawód dietetyka nie jest unormowany, już teraz nikt nie zabroni ci się w ten sposób nazywać. Jeśli jednak chcesz pomagać podopiecznym zawodowo skończ studia dietetyczne oraz rozpocznij proces dokształcania, który trwa całe życie, a ten kurs jest jednym z takich kroków. Możesz wziąć w nim udział nawet gdy nie jesteś po żadnych studiach. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na temat aspektów prawnych zawodu dietetyka zobacz ten materiał.

Dla kogo jest ten kurs?

  • Dla dietetyka
  • Dla lekarza
  • Dla fizjoterapeuty
  • Dla farmaceuty
  • Dla ciebie jeśli chcesz wiedzieć więcej
  • Dla ciebie jeśli w przyszłości myślisz by pomagać innym
  • Dla ciebie jeśli chcesz pomagać najbliższym
  • Dla ciebie jeśli szukasz odpowiedzi na nurtujące cię pytania
  • Dla ciebie jeśli po prostu chcesz i masz ochotę

Czy kurs jest trudny?

Tak, będzie trudniejszy niż większość naszych kursów ponieważ musi wytłumaczyć skomplikowane zagadnienia. Jest za to dobra wiadomość! Możesz go wielokrotnie odtwarzać, przewijać, zatrzymywać i wracać. Otrzymasz również prezentacje pdf do robienia własnych notatek.

Co jest w cenie kursu?

  • Certyfikat do tego modułu wysyłany mailem do samodzielnego wydrukowania
  • Prezentacja pdf do tego modułu (do pobrania poniżej)
  • Zapis video wykładu (znajdziesz na samej górze, duży przycisk play)

Pobierz szczegółowy spis treści

Spis treści całego Kursu Dietetyki Klinicznej

Jak odtworzyć film

Zapraszam - Iwona Wierzbicka

Pliki do pobrania

Moduł 4: Witaminy i minerały - prezentacja pdf

Moduł 4: Materiały dodatkowe do pobrania (zip)

Tagi

Podobne tematy

Diagnostyka laboratoryjna w chorobach AI

Chcesz zobaczyć więcej? Ta treść premium jest dostępna za dodatkową opłatą. Wykup dostęp i zobacz całość!

WIĘCEJ >

Dlaczego zdrowa żywność szkodzi?

Chcesz zobaczyć więcej? Ta treść premium jest dostępna za dodatkową opłatą. Wykup dostęp i zobacz całość!

WIĘCEJ >
węglowodany

Węglowodany i ich rola – KDK 2/29

Chcesz zobaczyć więcej? Ta treść premium jest dostępna za dodatkową opłatą. Wykup dostęp i zobacz całość!

WIĘCEJ >

Insulinooporność okiem dietetyka klinicznego

Chcesz zobaczyć więcej? Ta treść premium jest dostępna za dodatkową opłatą. Wykup dostęp i zobacz całość!

WIĘCEJ >