fbpx
logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

Jak przetrwać imprezę? 8 prostych rad

Pobierz aplikację

i zacznij pracę nad swoją dietę!

Slider

Tagi

Jak przetrwać imprezę? 8 prostych rad

jak przetrwać imprezę

Okazji jest wiele – urodziny, rodzinne spotkania, wesela, sylwester. Jeżeli jesteś na diecie i zastanawiasz się, jak przetrwać imprezę, to mamy dla Ciebie kilka prostych rad.

Jak przetrwać imprezę?

Poniższe rady sprawią, że nie będziesz miał później ciężkiej głowy i unikniesz wzdęcia:

  1. Pij dużo wody – to zmniejsza ilość miejsca w żołądku, a poza tym często mylimy pragnienie z głodem. Ponadto woda nawadnia, a to może skutecznie zapobiec pojawieniu się kaca, jeśli pijemy alkohol. Najlepiej pić wodę z cytryną lub limonką z uwagi na witaminę C. 
  2. Wybieraj mięsa i sałatki, a unikaj ziemniaków, frytek, klusek, pierogów, krokietów, makaronów, chleba, ciast. Mięso daje uczucie sytości na długo, nie powoduje wyrzutów insuliny, zatem nie będzie pojawiał się głód wywołany tym, że jemy węglowodany. Ponadto daje stabilny poziom energii niezbędnej do zabawy.
  3. Nie łącz mięsa czy ryby z węglowodanami (ziemniakami, kaszami, makaronami, kluskami, chlebem) – unikniesz dzięki temu wzdęcia, a przecież tego najmniej pożądasz, kiedy tak pięknie wyglądasz w dopasowanej sukience. Takie połączenia źle się trawią, a ponadto to najczęściej po węglowodanach pęcznieje brzuch! (ja jem węglowodany wieczorem w domu jak już jestem w dresie). 
  4. Jeśli pijesz alkohol – nie mieszaj. Jak już się na coś zdecydujesz – pozostań przy tym. Inaczej impreza szybko się może skończyć w sposób niekontrolowany. Długo się to potem pamięta.
  5. Jeśli na stół wkroczą ciasta i nie możesz się oprzeć – wyjedz galaretkę z owocami lub samą masę kremową. Możesz również zagryzać owocami. 
  6. Pamiętaj, że owoce i mięso się nie lubią. Owoce powodują fermentację, co będzie skutkować tym, że nasz brzuch będzie przypominał balon. Owoce w konfiguracji z mięsem spowodują dużo trudniejsze trawienie mięsa. Skutek? Uczucie ciężkości i brak chęci na dalsze biesiadowanie, a przecież szkoda takiej ilości jedzenia nie zjeść. 
  7. Pij wodę mineralną zamiast soków
  8. Dużo się ruszaj, tańcz, wychodź na zewnątrz, baw się. Ruch polepsza perystaltykę jelit, czyli pokarm szybciej schodzi w dół.

To Cię może zainteresować:

Sprawdź nasze e-booki:

Prawa autorskie – zapoznaj się

Autor



Iwona Wierzbicka

Okazji jest wiele – urodziny, rodzinne spotkania, wesela, sylwester. Jeżeli jesteś na diecie i zastanawiasz się, jak przetrwać imprezę, to mamy dla Ciebie kilka prostych rad.

Jak przetrwać imprezę?

Poniższe rady sprawią, że nie będziesz miał później ciężkiej głowy i unikniesz wzdęcia:

  1. Pij dużo wody – to zmniejsza ilość miejsca w żołądku, a poza tym często mylimy pragnienie z głodem. Ponadto woda nawadnia, a to może skutecznie zapobiec pojawieniu się kaca, jeśli pijemy alkohol. Najlepiej pić wodę z cytryną lub limonką z uwagi na witaminę C. 
  2. Wybieraj mięsa i sałatki, a unikaj ziemniaków, frytek, klusek, pierogów, krokietów, makaronów, chleba, ciast. Mięso daje uczucie sytości na długo, nie powoduje wyrzutów insuliny, zatem nie będzie pojawiał się głód wywołany tym, że jemy węglowodany. Ponadto daje stabilny poziom energii niezbędnej do zabawy.
  3. Nie łącz mięsa czy ryby z węglowodanami (ziemniakami, kaszami, makaronami, kluskami, chlebem) – unikniesz dzięki temu wzdęcia, a przecież tego najmniej pożądasz, kiedy tak pięknie wyglądasz w dopasowanej sukience. Takie połączenia źle się trawią, a ponadto to najczęściej po węglowodanach pęcznieje brzuch! (ja jem węglowodany wieczorem w domu jak już jestem w dresie). 
  4. Jeśli pijesz alkohol – nie mieszaj. Jak już się na coś zdecydujesz – pozostań przy tym. Inaczej impreza szybko się może skończyć w sposób niekontrolowany. Długo się to potem pamięta.
  5. Jeśli na stół wkroczą ciasta i nie możesz się oprzeć – wyjedz galaretkę z owocami lub samą masę kremową. Możesz również zagryzać owocami. 
  6. Pamiętaj, że owoce i mięso się nie lubią. Owoce powodują fermentację, co będzie skutkować tym, że nasz brzuch będzie przypominał balon. Owoce w konfiguracji z mięsem spowodują dużo trudniejsze trawienie mięsa. Skutek? Uczucie ciężkości i brak chęci na dalsze biesiadowanie, a przecież szkoda takiej ilości jedzenia nie zjeść. 
  7. Pij wodę mineralną zamiast soków
  8. Dużo się ruszaj, tańcz, wychodź na zewnątrz, baw się. Ruch polepsza perystaltykę jelit, czyli pokarm szybciej schodzi w dół.

To Cię może zainteresować:

Sprawdź nasze e-booki:

Prawa autorskie – zapoznaj się

Autor

Iwona Wierzbicka
28 lipca 2017

Tagi

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

Podobne tematy

Człowiek je jak pies i choruje jak pies!

To jest dramat!! Karma dla psa i na pierwszym miejscu zboża. Pies pochodzi od wilka i pomimo, że mieszka przy człowieku to jego układ pokarmowy i zęby są takie jak dawniej. „Pies Canis familiaris –…

WIĘCEJ >

Ciąża a hashimoto – czy to możliwe?

Choroby autoimmunizacyjne, a taką jest m.in. hashimoto, wiążą się z większym ryzykiem poronienia lub wystąpienia wad płodu. Niskie miano przeciwciał zwiększa szansę na urodzenie zdrowego dziecka, dlatego do ciąży warto się przygotować m.in. poprzez zmianę…

WIĘCEJ >
gluten, nabiał, mleko, chleb, dieta bez glutenu i nabiału

Dieta bez glutenu i nabiału w żywieniu sportowców

Iwona Wierzbicka dla Asystent Trenera o wpływie glutenu i laktozy na organizm człowieka. Wiele osób ma nietolerancje na wymienione składniki, w większym lub mniejszym stopniu. Poprawę samopoczucia odnotowano nawet u osób zdrowych, którzy wyeliminowali laktozę

WIĘCEJ >

Batat, maniok i ziemniak – porównanie

Ziemniak - najmniej kaloryczny i najmniej zasobny w węglowodany, zatem niesłusznie się go osoby odchudzające boją. Ma o połowę mniej węglowodanów niż maniok. Ma najmniej celulozy i skrobi przez co może być najlepiej tolerowany jeśli

WIĘCEJ >