fbpx
logo
Szukaj
open close

Te zdrowe nawyki warto pielęgnować. Jest ich aż 10!

Slide
Pobierz aplikację

i zacznij pracę nad swoją dietą!

Tagi

Postaw mi kawę na buycoffee.to
zdrowe nawyki

Żyjemy w czasach, w których nieustannie gonimy za czymś, stresujemy się, chcemy mieć więcej, szybciej i najlepiej „na już”. Tym bardziej więc warto zadbać o zdrowe nawyki, które dobrze wpłyną na twoje zdrowie.

Dobrze jest wprowadzić do swojego życia kilka drobnych, lecz wartościowych nawyków, które – stosowane regularnie – znacznie poprawią samopoczucie i jakość życia. Jakie to nawyki?

10 zdrowych nawyków

Wysypiaj się

Sen ma nieocenioną wartość w naszym życiu – to wtedy regenerujemy organizm i narządy. Badania dowodzą, że osoby śpiące niewystarczająco długo mogą mieć problemy z otyłością, cukrzycą, a nawet depresją. Po nieprzespanej nocy gorzej nam się myśli, wykonuje zadania, nie możemy się skupić i jesteśmy rozdrażnieni. Niech twoim nawykiem będzie przeznaczanie 7–8 godzin na sen każdej nocy. Najlepiej kładź się spać około 22.00.

Zaczynaj każdy dzień z dobrym nastawieniem

Znasz ten moment, gdy budzisz się i myślisz o tym, co cię czeka w tym dniu? Jeśli wstajesz pełny ekscytacji i dobrej energii – rób to dalej. Jednak wielu z nas, otwierając oczy rano, czuje się przytłoczonych – „znowu do pracy”, „nie chce mi się wstawać”. Znasz to? Jeśli tak – pora coś z tym zrobić! Już od samego rana nastawiasz się źle, więc dlaczego coś ma się zmienić na lepsze?

Od dzisiaj za każdym razem, gdy wstajesz, myśl o dobrych rzeczach, które cię czekają – z każdym kolejnym dniem będziesz widział ich coraz więcej. Pomyśl o kawie o poranku, świergoczących za oknem ptakach, ciepłym łóżku, w którym możesz chwilę poleniuchować. To nastroi cię dobrze na cały dzień i pomoże lepiej go rozpocząć.

Każdego dnia znajdź chwilę dla siebie

Czy czasami nie dbasz o innych bardziej niż o siebie? Chwileczkę! Ty też jesteś kimś ważnym! Każdego dnia poświęć czas sobie – niech to będzie choćby 20–30 minut dziennie.

Przytulaj się do bliskich

Czy wiesz, że przytulanie powoduje wydzielanie oksytocyny, która nazywana jest „hormonem miłości”? Kontakty z bliskimi, przytulanie, przebywanie blisko siebie powoduje, że czujemy się kochani, potrzebni drugiej osobie i pogłębia to nasze przywiązanie do siebie. Poza tym przytulanie redukuje stres, co jest bardzo ważne.

Chodź na spacery, wystawiaj się na słońce i obserwuj przyrodę

Obserwowanie przyrody, przebywanie w lesie czy na polanie wycisza nas, relaksuje i pozwala na „odcięcie się” od otaczającego nas świata. Każdego dnia powinniśmy spędzać minimum godzinę na świeżym powietrzu. Przy okazji przebywania na łonie natury ściągnij buty i zacznij się uziemiać. Uziemianie pomaga rozładowywać napięcie, regulować rytm biologiczny, a nawet zmniejszać stany zapalne. Ponadto jest to niesamowicie przyjemne – nawet w chłodne dni.

Śmiej się do rozpuku

Śmiech to zdrowie – każdy o tym wie. Szukaj okazji do śmiechu, uśmiechaj się do innych i staraj się reagować uśmiechem na każdą okoliczność. Obejrzyj komedię, stand-up albo kabaret – nawet jeśli początkowo nie jest ci do śmiechu, to śmiech innych osób spowoduje, że ty również zapragniesz się śmiać. To jest zaraźliwe i bardzo zdrowe!

Nie zamartwiaj się na zapas

Czy kiedykolwiek zamartwianie się na zapas przyniosło ci jakiekolwiek korzyści, czy tylko obniżony nastrój i smutek? Zamartwianie się nie rozwiązuje problemów. Jeśli masz jakiś problem – przyjrzyj mu się i zastanów, co możesz zrobić, żeby go rozwiązać. Przekieruj na to swoją energię i siłę. I pamiętaj, że na niektóre rzeczy nie mamy wpływu i nie da się wszystkiego kontrolować.

Zadbaj o dietę i o jelita

Myślisz, że wrzucając w siebie przetworzone jedzenie, słodycze, pizzę i słodkie bułki będziesz w dobrym nastroju? Być może przez chwilę, ale na dłuższą metę to się nie sprawdzi. Czy wiesz, że cała nasza odporność znajduje się w jelitach? To jest dowód na to, jak ważny jest nasz układ pokarmowy, a w szczególności nasze jelita! Nie jedz byle czego – ty też nie jesteś byle czym. Dbałość o dobrą dietę jest tożsama z dbałością o siebie. Odstaw przetworzone jedzenie, zbilansuj swoją dietę, zainwestuj w dobre probiotyki, a nawet wybierz się do dietetyka. Lepsze samopoczucie, wygląd i nastrój gwarantowane!

Znajdź pasję

Nic tak nie pobudza kreatywności i wprawia w dobry nastrój jak czynności, które wykonujemy z pasją. Może czas na znalezienie nowego hobby? Nie tłumacz się brakiem czasu – przyjrzyj się temu, w których momentach dnia go tracisz.

W fitness klubach jest szeroki wybór zajęć sportowych, w internecie dostępne są kursy językowe, a w dużych miastach organizowane są kursy krawieckie, kaligrafii czy lepienia w glinie. Żyjemy w takich czasach, że do większości rozrywek mamy szeroki dostęp. Zainspiruj się otoczeniem i zacznij robić coś z pasją! Twoje życie nabierze nowego sensu i charakteru.

Bądź konsekwentny

Jeśli podane wyżej nawyki ci się podobają – realizuj je każdego dnia. Konsekwencja jest kluczem do sukcesu, a jednocześnie powoduje, że jesteśmy z siebie dumni, ponieważ realizujemy swoje założenia. Możesz także wymyślić swoje ulubione zwyczaje i czynności, które sprawiają ci przyjemność. Realizuj je uparcie, a zobaczysz szybko ich efekty. Czas i tak upłynie, więc po co zwlekać?

To może cię zainteresować:

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Autor



Iwona Wierzbicka

Żyjemy w czasach, w których nieustannie gonimy za czymś, stresujemy się, chcemy mieć więcej, szybciej i najlepiej „na już”. Tym bardziej więc warto zadbać o zdrowe nawyki, które dobrze wpłyną na twoje zdrowie.

Dobrze jest wprowadzić do swojego życia kilka drobnych, lecz wartościowych nawyków, które – stosowane regularnie – znacznie poprawią samopoczucie i jakość życia. Jakie to nawyki?

10 zdrowych nawyków

Wysypiaj się

Sen ma nieocenioną wartość w naszym życiu – to wtedy regenerujemy organizm i narządy. Badania dowodzą, że osoby śpiące niewystarczająco długo mogą mieć problemy z otyłością, cukrzycą, a nawet depresją. Po nieprzespanej nocy gorzej nam się myśli, wykonuje zadania, nie możemy się skupić i jesteśmy rozdrażnieni. Niech twoim nawykiem będzie przeznaczanie 7–8 godzin na sen każdej nocy. Najlepiej kładź się spać około 22.00.

Zaczynaj każdy dzień z dobrym nastawieniem

Znasz ten moment, gdy budzisz się i myślisz o tym, co cię czeka w tym dniu? Jeśli wstajesz pełny ekscytacji i dobrej energii – rób to dalej. Jednak wielu z nas, otwierając oczy rano, czuje się przytłoczonych – „znowu do pracy”, „nie chce mi się wstawać”. Znasz to? Jeśli tak – pora coś z tym zrobić! Już od samego rana nastawiasz się źle, więc dlaczego coś ma się zmienić na lepsze?

Od dzisiaj za każdym razem, gdy wstajesz, myśl o dobrych rzeczach, które cię czekają – z każdym kolejnym dniem będziesz widział ich coraz więcej. Pomyśl o kawie o poranku, świergoczących za oknem ptakach, ciepłym łóżku, w którym możesz chwilę poleniuchować. To nastroi cię dobrze na cały dzień i pomoże lepiej go rozpocząć.

Każdego dnia znajdź chwilę dla siebie

Czy czasami nie dbasz o innych bardziej niż o siebie? Chwileczkę! Ty też jesteś kimś ważnym! Każdego dnia poświęć czas sobie – niech to będzie choćby 20–30 minut dziennie.

Przytulaj się do bliskich

Czy wiesz, że przytulanie powoduje wydzielanie oksytocyny, która nazywana jest „hormonem miłości”? Kontakty z bliskimi, przytulanie, przebywanie blisko siebie powoduje, że czujemy się kochani, potrzebni drugiej osobie i pogłębia to nasze przywiązanie do siebie. Poza tym przytulanie redukuje stres, co jest bardzo ważne.

Chodź na spacery, wystawiaj się na słońce i obserwuj przyrodę

Obserwowanie przyrody, przebywanie w lesie czy na polanie wycisza nas, relaksuje i pozwala na „odcięcie się” od otaczającego nas świata. Każdego dnia powinniśmy spędzać minimum godzinę na świeżym powietrzu. Przy okazji przebywania na łonie natury ściągnij buty i zacznij się uziemiać. Uziemianie pomaga rozładowywać napięcie, regulować rytm biologiczny, a nawet zmniejszać stany zapalne. Ponadto jest to niesamowicie przyjemne – nawet w chłodne dni.

Śmiej się do rozpuku

Śmiech to zdrowie – każdy o tym wie. Szukaj okazji do śmiechu, uśmiechaj się do innych i staraj się reagować uśmiechem na każdą okoliczność. Obejrzyj komedię, stand-up albo kabaret – nawet jeśli początkowo nie jest ci do śmiechu, to śmiech innych osób spowoduje, że ty również zapragniesz się śmiać. To jest zaraźliwe i bardzo zdrowe!

Nie zamartwiaj się na zapas

Czy kiedykolwiek zamartwianie się na zapas przyniosło ci jakiekolwiek korzyści, czy tylko obniżony nastrój i smutek? Zamartwianie się nie rozwiązuje problemów. Jeśli masz jakiś problem – przyjrzyj mu się i zastanów, co możesz zrobić, żeby go rozwiązać. Przekieruj na to swoją energię i siłę. I pamiętaj, że na niektóre rzeczy nie mamy wpływu i nie da się wszystkiego kontrolować.

Zadbaj o dietę i o jelita

Myślisz, że wrzucając w siebie przetworzone jedzenie, słodycze, pizzę i słodkie bułki będziesz w dobrym nastroju? Być może przez chwilę, ale na dłuższą metę to się nie sprawdzi. Czy wiesz, że cała nasza odporność znajduje się w jelitach? To jest dowód na to, jak ważny jest nasz układ pokarmowy, a w szczególności nasze jelita! Nie jedz byle czego – ty też nie jesteś byle czym. Dbałość o dobrą dietę jest tożsama z dbałością o siebie. Odstaw przetworzone jedzenie, zbilansuj swoją dietę, zainwestuj w dobre probiotyki, a nawet wybierz się do dietetyka. Lepsze samopoczucie, wygląd i nastrój gwarantowane!

Znajdź pasję

Nic tak nie pobudza kreatywności i wprawia w dobry nastrój jak czynności, które wykonujemy z pasją. Może czas na znalezienie nowego hobby? Nie tłumacz się brakiem czasu – przyjrzyj się temu, w których momentach dnia go tracisz.

W fitness klubach jest szeroki wybór zajęć sportowych, w internecie dostępne są kursy językowe, a w dużych miastach organizowane są kursy krawieckie, kaligrafii czy lepienia w glinie. Żyjemy w takich czasach, że do większości rozrywek mamy szeroki dostęp. Zainspiruj się otoczeniem i zacznij robić coś z pasją! Twoje życie nabierze nowego sensu i charakteru.

Bądź konsekwentny

Jeśli podane wyżej nawyki ci się podobają – realizuj je każdego dnia. Konsekwencja jest kluczem do sukcesu, a jednocześnie powoduje, że jesteśmy z siebie dumni, ponieważ realizujemy swoje założenia. Możesz także wymyślić swoje ulubione zwyczaje i czynności, które sprawiają ci przyjemność. Realizuj je uparcie, a zobaczysz szybko ich efekty. Czas i tak upłynie, więc po co zwlekać?

To może cię zainteresować:

Prawa autorskie – zapoznaj się!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Autor

Iwona Wierzbicka
2 lutego 2024

Tagi

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

Administratorem Państwa danych osobowych jest osobowych jest Iwona Wierzbicka, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Ajwendieta Dietetyka Kliniczna Iwona Wierzbicka (NIP: 9910011175). Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w prawnie usprawiedliwionych celach administratora danych polegających na prezentowaniu komentarzy dotyczących funkcjonowania serwisu internetowego oraz jakości towarów i usług w nim dostępnych. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale też niezbędne do opublikowania komentarza. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych mogą Państwo znaleźć w naszej Polityce prywatności na temat zasad przetwarzania danych osobowych.

Podobne tematy

Jak przygotować się do ciąży?

Ciąża to bardzo ważny okres w życiu kobiety. To od jej zdrowia i stylu życia zależy zdrowie potomstwa. Sprawdź, jak przygotować się do ciąży i o co zadbać odpowiednio wcześnie.  Planowanie ciąży Okres przygotowania się…

WIĘCEJ >

Rytm dobowy – dlaczego jest ważny?

Czym jest rytm dobowy i dlaczego jest ważny? Sprawdź, co warto wiedzieć na ten temat. Organizm człowieka, a dokładniej mówiąc – jego narządy i układy, działa zgodnie z wewnętrznym zegarem biologicznym. U człowieka występuje on…

WIĘCEJ >
dzieci, żywienie dzieci, dieta dziecka

Jak odżywiać dzieci?

Dziecko bardzo szybko chce spożywać to samo, co dorośli w rodzinie. Mówi się, że przykład idzie od góry, więc jeśli my dobrze się odżywiamy, to i dziecko będzie odżywiało się prawidłowo. Jeśli my pokątnie zjadamy

WIĘCEJ >
jaja, jajka, skorupki

Najlepsze źródło wapnia – skorupki jaj

Skorupki jaja kurzego zawierają sole wapnia, miedź, fluor, żelazo mangan, molibden, siarę, krzem, selen, cynk i stront. Stront ma podwójne działanie: hamujące w stosunku do osteoklastów (komórek kościogubnych) i pobudzające czynności osteoblastów (komórek kościotwórczych).

WIĘCEJ >